Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (26)

[color=#800080]Mies lähti tossa piipahtaan töihin niin ajattelinpa mäkin jo nousta..Vois hetken päästä lähteä aamutorille käymään..=)

Ope: lähdin eilen teille päin siivousmielessä, mutta kesken matkan tajusin matkaavani ilman osoitetta joten meninkin shoppaileen..=)

Kandi: meillä on kans ollut hiljaista sen s:n kanssa. Meillä vaan on niin, että mä saan villejä halukohtauksia aamulla tai päivällä eikä miestä tietty lähimaillakaan. Illalla jos se ujosti yrittää jotain aloitella niin haluan vaan nukkua..=) Pian on pakko antaa huonon omatunnon takia..=D

Heidi: alkoholin ymmärrän, mutta ilman kahvia?!? Täyttä utopiaa mulle! Miten joku voi herätä aamulla ilman sitä jumalaista nestettä? =)

AA:n ehdotuksesta alan nyt perehtymään kansan- ja piiritansseihin. =)

Jouhilta oli karannut koira. Voi pöh. Toivottavasti löytyy pian tai palaa kotiin..=) Liikkeitä en oikein usko sun vielä tuntevan.

Osse: syömättä 12 tuntia? Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! =D Muista nyt kysyä asiaa ens kerralla heti ensimmäisenä! =)

Tänään pitäis käydä hakeen isoäidin vanha kampauspöytä talteen, ettei heitetä roskiin..Ja ajateltiin tuoda nyt vihdoin pinniskin tänne sisään..Saas nähdä miten mahtuu..

Nyt suihkuun ja odottelemaan miestä takas. Tosin tääkin pikakeikka saattaa venyä koko päiväksi, mutta vielä olen ainakin luottavainen =)

Ihanaa lauantaita kaikille!

t. poppis ja räpätti rv22+3

Annikalle ja MiaMikille jaksamista viimeisten päivien ajaksi! Muistan kun kaverilla meni 10 pv yliaikaiseksi, ja joka päivä se sai vastata sukulaisten ja tuttavien " joko nyt" -soittoihin...

Tigger sai vauvankamat kotiin, ihanaa! Me juuri tuumattiin, ettei varmaan kannata sitä vauvansänkyä vielä ostaa, koska joudutaan tekemään aika massiivista uudelleenjärjestelyä sitä varten täällä meidän kaksiossa, ja kumpikaan ei vielä tuoreen muuton jäljiltä jaksa mitään huonekaluihin liittyvää... :) Joten ehkä sitten marraskuun alussa tilataan se vauvansänky. Vaunut onkin jo häkkivarastossa odottamassa, ja hoitopöytänä toimii pesukoneen päällinen. Kunhan äitiyspakkaus tulee, pesen monta koneellista vauvanvaatteita! (Niin ja sen pitäisi tulla viimeistään tiistaina!!!)

Onnea Leena-maijalle ja Piparille!

Kesiksellä IHANA loma tiedossa! Vitsi kun pääsisi itsekin jonnekin etelään - meidän tämän kesän lomailut rajoittuivat Mikkelin mökkireissuun ja tuohon tämänviikkoiseen Tuhkolman risteilyyn... No, ehkä sitten parin vuoden päästä pikkuherran kanssa.

Oma (.) : olin perjantain ja lauantain töissä, ja voin kahden päivän kokemuksella sanoa, ettei selkä ole tehnyt ihmeparannusta :( Perjantaina olin kuuden tunnin jälkeen melko kipeä, eilen en voinut istua koko loppuiltana kunnolla kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen. Työkaverikin jo puisteli päätään, kun katseli mun olotilaa siinä kassalla. Istua en voinut, ja seisten en päässyt tarpeeksi lähelle kassahihnaa, kun se on juuri mahan korkeudella. Taidanpa siis mennä keskiviikkona neuvolalääkäriin juttelemaan sairaslomasta. Jos saisin edes kaksi viikkoa nyt, voinhan taas käydä sitten yrittämässä uudelleen lokakuun puolivälin paikkeilla...

Kivaa töissä oli se, että vihdoin kaikki huomasivat mun mahan! Se on ilmeisesti tässä kahdessa ja puolessa viikossa kasvanut sen verran, että asiakkaatkin ottivat katsekontaktin sijaan kiinteän tuijotuksen mun keskivartaloon :) Ja se isolla vauvamahallaan elokuussa kehuskellut työkaveri totesi ensimmäisenä mut nähdessään, että " on sulla kyllä paljon isompi maha kuin mulla" :D Pelasti koko päivän!

Nyt pyykin pesuun; täällä etelässä on ainakin niin ihana ilma ettei voi jättää hyvää pyykinkuivatusmahdollisuutta väliin!

Kandi & muhku 26+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikä tullut edes kiire!

Ihan alkuun onnittelut Leena-Maijalle ja Icepiparkakulle!!

Onpas hyvä, että syödä saa synnytyksessä, vaikka kyllä mä sen uskon, että ruoka ei välttämättä maistu. Mulle vaan tulee heti paniikki, jos pitää olla syömättä, et jos tulee vaikka siitä huono olo (oon kärsinyt aika pahoistakin verensokerilaskukohtauksista aikoinani). Jo pelkkä tieto, etten saa ruokaa pelottaa... :D No joo, mutta saan siis pakata suklaata ja muuta hyvää sairaalakassiin.

Vai on kandilla ja poppiksella hiljasta s:n suhteen... eiköhän se ole ihan normaalia. Meillä ei kyllä miehellä ole sellaista ongelmaa, että ei uskaltais muhun koskee, mutta jotenkin sitä on ollut pitkään muut asiat mielessä. Ja mikä siinä onkin, että nuo halut menee aina ristiin??

Kesiksellä on energinen vaihe menossa, ota nyt oikeesti kaikki siitä irti! Onko tavoitteena saada dippatyö valmiiksi ennen synnytystä? Voimi rutistukseen!

Selvennykseksi tuohon mun synnäripähkäilyyn - meille kyllä kerrottiin, mistä ovesta sinne pitää tulla, mutta se jäi vähän epäselväksi, et mistä sinne ovelle pääsee. TAYSin alue kun ei mikään maailman selvin ole. Tänään mulle kyllä valaistiin, että reitti menee nimenomaan pääsiiven oikealta puolelta eikä vasemmalta niinku ennen... On se hyvä selvittää etukäteen, muuten oltais miehen kanssa siellä jossain sairaala-alueella ihan eksyksissä, synnyttäisin rotvallin reunalla niinku ne eilen maalaili.

Päikkärit on nyt otettu ihan jatkuvaan päiväohjelmaan ja se tuntuu auttavan. Jaksoin tänään jopa käydä vähän lenkilläkin Pyynikillä, kun mies lupasi munkin palkinnoksi. :D Mä en vaan tajua, mikä mun käsissä on, niissä ei edes kävellessä kierrä veri vaan menevät valkoisiksi ja kaikki nuo " rasvapallerot" kämmenissä näkyvät. Täytyy varmaan ottaa uudestaan puheeksi ens viikon neuvolassa. Mun veli naurokin, että kun neuvolasta sanotaan, et se ei oo normaali raskauden aiheuttama vaiva, niin mulla ei tietenkään oo juuri muita vaivoja. Täytyykö sitä aina olla niin erikoinen??

Tänään on siis vierailtu molempien Santerin pienenpienten serkkupoikien luona, suloisia tuhisijoita olivat. Pääsin myös yhden pikkuneitin suosikiksi ja kelpasin leikkikaveriksi. Yleensä on aika nirso tyttö, joten olin tosi otettu!

Mutta eiköhän tässä tarpeeks, menen tuonne sohvalle odottelemaan miestä juoksulenkiltä. Ja pitäis varmaan syödä jotain iltapalaakin...

-Osse ja Santeri rv 33+3

Viime yönä sitten vihosta ja viimein ässät sai aikaan niitä kipeitä supistuksia. Eli eilen shoppailin, siivosin, sekstailin ja saunoin (ja odottelin sitä sattumaa ;). Alkuyöstä supisteli sen pari tuntia, jonka jälkeen ne lopahti kun nukahdin :) Toivottavasti saivat jotain aikaan tuolla alakerrassa...

Tänään sitten ennen sitä tanssituntia oli pakko kokeilla taasen sitä kaikkein " kivointa" ässää ja siitä sitten suoraan hirveällä kiireellä käveltiin tuohon kilsan päähän ja koko 2½ tuntia tanssiessa tuli kipeitä supistuksia. Mutta niin sitä vaan oltiin loppuun asti ja kotona supistukset jatkuivat vielä kipeinä tunnin verran. Nyt ei taas mitään. UniMatti tuntuu jo kutsuvan :)

Leena-Maijalle onnittelut pojan pallerosta :)

Jokohan Icepiparkakku on nyyttinsä saanut? Burdella taitaa olla myöskin jo tyttö kainalossa :)

Annika?? Sano hep :) karssuli olikin vielä yhtenä kappaleena :)

MiaMik rv 39+3

Miksi viikonloppuisin on aina näin hiljaista? Sitten kun maanantaina alkaa arki ja työt, niin kaikki pinoutuu koko ajan... Miksen mä voi töissä roikkua vauvapalstalla?! :)

Pitäisi nauttia vapaapäivästä, mutta nää sunnuntait on niin ahdistavan tylsiä: kaupat kiinni, kaikki tutut viettää krapulaista koti-iltaa, mies on naama kiinni telkkarissa (Valioliigaa...) koko päivän, kukaan ei soittele ja kysy kuulumisia... Jos asuisin lähempänä vanhempiani, kävisin varmaan aina sunnuntaisin vierailulla. Nyt vaan pyörin ympäri kämppää ja tylsistyn. Niin no pitäisihän mun tenttiin lukea, mutta en jaksa sitäkään :) Onneksi huomenna on maanantai, niin saadaan vähän actionia taas enskoihin!

Ehkäpä siirryn täältä valittamasta tuohon sängylle, ja aloitan vaikka sen Remeksen uuden jännärin...

Kandi taas

Onnittelut icepiparkakulle ja leena-maijalle:)

Tuohon syömisjuttuun sen verran että kyllä mä sain salissa syötävää, leipää,jugurttia ja mehua toivat ja ihan kunnon ruuankin oisin saanut mutta kasvisruuan hommaaminen kesti niin kauan että synnytys olikin jo loppusuoralla ja söin sen vasta synnytyksen jälkeen siellä salissa..ja omia kismettejäkin vetelin menemään ilokaasun lomassa;)

Burden kuulumisia ootellaan:)

Queen

piti sanoa, että pääovet ei ole taysissa sitten auki öisin. Eli pitää mennä sieltä sivuovesta. Meillä sai kartan sinne neuvolasta. Se " oikea" synnytyksen sisäänkäynti kun on rempassa, niin sinne mennään nyt vähän toista kautta...

Jouhi: voihan se toisaalta olla potkuja, mutta jos sulla onkin tuo istukka siinä kohdin ja tunnet sykkeesi siinä.

Poppiupau: mä olen aivan samaa mieltä, en ymmärrä miten pystyn olemaaan ilman kahvia !!!!! Mutta kun ei vaan yhtään tee mieli.. tää on aivan ihmeellistä, enkä osaa oikein ajatella itseäni tee-ihmisenä :o)

icepiparkakulle ja Leenalle onnea pikkuisesta :o)

siinä kait ne tärkeimmät

Omassa navassa kaikki kohdallaan. Alkaa olemaan olo kuin kirjaimellisesti raskaana olevalla. oon kyllä ollut mega energinen , miten näältä liitoskivuilta ja selkäkivuilta olen voinut. Päällystin eilen babysitterin, kun saatiin ilmaiseksi sellainen jo kovasti kulunut sitteri. Nyt siitä tuli kuin uusi. Oon tosi ylpeä itsestäni. :o) Tänään sitten päällystin meidän keittiön tuolit uusilla kankailla. Eli viikonloppu on mennyt päällystäesssä kaikkea mahdollista. Nyt mietinkin, että mitä sitä seuraavaksi keksisi.

Tänään ollaan menossa uimaan miehen kanssa. Jospa se auttaisi mun selkävaivoihin.

Rauhallista sunnuntaita

Terkuin uudelta viikolta

Heidi <3 Toukka 33+0

Onnea Leena-Maijalle ja Icepiparkakulle pikkuihmisten maailmaan saattamisesta! Niin ja tuoreille isukeille myös onnea :)

Kesiskin oli piilostaan ilmestynyt, jee :) Joskus sua huhuilinkin, kun ei ole aikoihin mitään kuulunut :)

Me käytiin viikonloppuna taas jälleen kerran Ikeassa ja vanhuksien luona moikkaamassa. Oma olo on mitä parhain, joten mä oon tullut siihen tulokseen, etten enää kuuntele meitin neuvolantätiä, kun se vaan saa mut hermostumaan ja luulemaan ties mitä! Lainasin omalta isältäni verenpainemittarinkin, eikä se ainakaan eilen ja tänään näyttänyt mitenkään erityisen huolestuttavia lukemia, olihan se vähän siinä rajoilla, mutta olossa ei mitenkään tunnu ja Ahaakin on ollu koko viikonlopun oikein pirteällä tuulella ;) Joten vaikka olis hiven valkuaista ja paineet vähän koholla, en usko että ois mitenkään paha asia, jos ja kun minä ja Ahaa voidaan kuitenkin aivan mainiosti! Neuvolantäti siis stressaa ihan turhaan, ja semmonen olo tuli äippäpolillakin käydessä!

Huomenna olis toinen synnytysvalmennus, videon lupas täti näyttää, mutta enpä usko että mitään kovin mielenkiintoista olis tarjolla tälläkään kertaa! Veronmaksajien rahat vaan menee aivan hukkaan moisessa ;))

Iltakävelylle vois lähteä... Palataan taas ;)

t. Ope + Ahaa rv 35+6

Täällä mooli, joka satunnaisesti vaivautuu kirjoittamaan...

Mahtavaa, että Burde on päässyt tositoimiin!!!

Ull-maj:ta ja Odekaa en vielä kerennyt onnitella - kovasti paljon onnea vaan ja auvoisaa vauvantuoksuista arkea!!!!!

Omaan alkotiedusteluuni kommentoin, että en sylje kuppiin nyt raskaanakaan, vaan suon itselleni silloin tällöin pari lasillista viiniä tai sidukkaa. Eilen siivoillessa meni pari puolilitraista sidua, lempimerkkiä=)

Jos Poppiksella on ammattirasite taustalla, niin on moolillakin, vaikkakin ei sama;=)

Auroralle ihan pakko kommentoida: ymmärrän sun fiilikset enemmän kuin hyvin! Karmeeta tunnustaa, mutta olen tässä oman 7-viikkoisen raskauteni aika kerennyt jo kiihtyneessä mielentilassa ajattelemaan, että saamaari, toi miehen kanssa mä en lasta halua kasvattaa...ja olen jo varautunut siihen, että tässä tulevalla taipaleella tulee samanmoisia mielipahoja kuin sulla. Vaikka kunnon mies onkin, voi sitä riemun määrää, kun eilen lähti kaverin järjestämään golf-turnaukseen " kun sinne tulee se ja sekin" ...on tosin jo puhunut, että ensi kesänä golf jääkin sitten vähemmälle...ja toivon tietty, että hullaantuu nyyttiin niin, että äippäkin kerkee joskus kampaajalle;=) On noi kaksilahkeiset sellaisia...*hali Auroralle*

Tänään ohjelmassa muuton alta poistettavien rojujen kartoitusta ja sitten ajattelin lähteä Bauhausista hakemaan työkalupakin, johon voin järjestellä työkalut vaakasuoriin riveihin;=) Mies tullee myöhemmin iltapäivällä reissultaan.

Iloista lauantaita kaikille!

-mooli

p.s. hemis ei ainakaan vielä vuotanut - kuumeisesti odotan perjantain ultraa - kiitos Heidille kokemusten jakamisesta!

p.p.s. Amy, kiitos lohtusanoista miehen kiinnostuksen suhteen:=)

Edelleen yhdessä koossa..tuntuu että järki jo kohta lähtee. Eilisen päivän olin niin kärtynen että voi ukko reppana mitä joutu kestämään. Ärsytti kaikki..

Ja puhelin on ainakin soinut, myös miehelläni ja jokainen kysyy samaa. Ei vissiin mene jakeluun että me ilmotamme sitten kun vauva syntyy.

Eilinen shoppailu ja saunominen sai muutamia kipeitäkin suppareita aikaan mut sittenpä nukkumaan mennessä ne loppuivat. Että se siitä..

Onnittelut Leena-Maijalle ja Icepiparkakulle!!

Pitää lähtiä koiran kans kävelylle, mahtava syysilma..palaan myöhemmin!

-Annika Rv 40+3

Eli hirmuisesti onnea myös Icepiparkakulle ja perheelle!!!

Pian varmaan saadaan Burden kuulumisia ja josko MiaMikin ässät alkais kohta tuottaan tulosta... ;o)

-Amy-

[color=1C86EE]Heti alkuun pahoittelut palstailulaiskottelusta! Täytyy myöntää, että eka kerta pariin viikkoon, kun edes vilkaisen tänne. Pahoinvointi ja oksentelu on enää muisto vain ja olen palannut takaisin töihin. Aloitin siis tekemään diplomityötäni (joka pitäisi valmistua ennen äippälomaa!) ja 10-tuntisiksi venyvät työpäivät on kyllä käyneet voimille! Kun töistä selviää kotiin, laittaa ruokaa ja syö niin loppuilta meneekin sohvalla makoillessa. Huoh tätä väsymystä. Onneksi on viikonloppu!

Se valituksesta. Kaikki on täällä aivan loistavasti! Vaavi voi hyvin, ens tiistaina on np-ultra. To-aamulla lähdetään vihdoin häämatkalle Karibian lämpöön Aruballe: loma, joka tulee tarpeeseen! Ja tossa yhtenä päivänä mulle valkeni, että mun äitiyspäiväraha onkin paljon suurempi kuin olin ajatellut. Luulin, että se on aina edellisen verotuksen mukaan (jolloin oon ollut täyspäiväinen opiskelija) mutta nyt oon kerennyt olla sen puoli vuotta töissä, mikä parantaa tilannetta huomattavasti. Elämä on ihanaa! Mä olen tainnut saavuttaa sen paljon mainostetun ihanan keskikolmanneksen :)

Paljon en pysty nyt kommentoimaan, mutta onnittelut kaikille vauvansa syliin saaneille! Nyt kyllä ryhdistäydyn ja käyn useammin ainakin lukemassa kuulumisia.

Lainaus:

Iloista viikonloppua, helpotusta oloon sitä kaipaaville ja onnellista odotusta kaikille!

[quote]

[b]Kesis, rv 12+2

Oikein paljon onnea Leena-Maijalle ja Icepiparkakulle!!

Paljon myös suppareita niitä tarvitseville!

Ja muillekin terkkuja :)

Viipero & Kaapo rv 33+6

Elikäs maanantaina 18.päivä meikäläinen vihdoinkin jakautui. Syntyi tyttö, joka painoi 3690g ja on 50cm pitkä. Pääsin sairaalasta eilen 22.9. Raskausviikot olivat siis 40+2.

En nyt vielä jaksa kertoa synnytystarinaani, mutta kirjoittelen sen sitten myöhemmin, kun oma olo on jo virkeämpi. Sairaalassa ku en oikein ole saanut unta ja vaikka nukuinkin hyvin ekana yönä täällä kotona, en ole niin virkeä vielä (univelkaa on ja paljon). Mutta kirjoittelen sen kun jakselen.

En nyt jaksanut lukea teidän juttuja, mutta lueskelen niitä kun tässä jakselen.

Mutta voi, että kun on ihanaa ku on vieressä ihanan pieni tytön palleroinen. Tytöllä on vahva, paksu, pitkä ja tosi tumma tukka! Ja se tuhisee niin ihananasti :)

Mutta voikaa hyvin, tulen pian taas kirjoittelemaan tarinaani ja lukeen teidän tarinoita!

Onpa hiljainen päivä tänään. Minäkin tulin vaan pikaisesti sanomaan moi, kun pitää alkaa valmistautua kaverin tupareihin. Tukka sojottaa pystyssä, mitähän sille tekisi...? Noh, kukaan ei huomaa mun tukkaa kun mun maha on niin muhkea. :)

Onnea kovasti Leena-Maijalle! Voi kun itsekin saisi nyytin pian jo kainaloon. En ikimaailmassa osannut kuvitella miten tuskaisia nämä viimeiset päivät ovat... En pysty ajattelemaan oikein mitään muuta kuin lähestyvää synnytystä ja vauvaa.

Noh mutta nyt suihkuun ja menoksi! Hyvää viikonloppua kaikille!

Karssuli ja vaavi rv 40+2

Taas täytyi tulla vauvauutisia kurkkimaan..ei mitään..blääh:)

Täältä löytyy uusia kuvia meidän neidistä,voi miks vauvat kasvaa niin nopeasti?

Queen ja Liia 6viikkoa

Poppis, voisitko kysyä vähän sun komealta sammakkomieheltä kommentteja pelastusopistosta? Esim. mitä pääsykokeissa pitää osata ja millä osa-alueilla on eniten painoarvoa yms. Mun veli hakee pelastusopistoon ja se kävikin jo jossain kuntotestissä. Odotellaan just tietoa, että pääsikö jatkoon... Mutta onko kouluarvosanoilla paljon merkitystä vai voiko sinne kouluun päästä vaikka ei olisikaan ollut mikään kympin oppilas? Onko siellä haastatteluosuus hakijoille ja kuinka paljon se merkitsee hakuprosessissa? Voi kun toivoisin, että veli pääsis pelastusopistoon, kun se on puhunut siitä jo niin kauan! Se harrastaa myös sukellusta. :)

-Q-

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat