Vierailija

Olen muutaman kuukauden tapaillut välillä erästä ihan mukavaa miestä. Suhde on tällä hetkellä platoninen mutta mies pyytänyt päästä meille yöksi.

Se mikä tässä mietityttää on murrosikäisen lapseni suhtautuminen yökyläilyihin.

Emme toistaiseksi ole sopineet mitään seurustelusta, joten en ole lapselleni asiasta puhunut. Toki lapseni on tämän miehen jokusen kerran nähnyt ja pitää ihan mukavana.

Olen yrittänyt opettaa lapselleni " hyvää moraalia" . Eli kaikkien kanssa ei sänkyyn hypätä, ensin pitää seurustella jne.

Olen nyt kaksi kertaa evännyt miehen yöpymisen meillä, edellä mainitusta syystä.

Miten muut toimisitte tai olette toimineet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (23)

jotenkin kuvittelin että puhe 16 vuotiaasta... :)

Mutta onhan 14 vuotiaskin jo sen ikäinen että osaisi sanoa mielipiteensä..

Kannattaa kysyä hänen mielipidettä ja kertoa että pidätte toisistanne ja haluaisitte molemmat viettää yön yhdessä ilman seksiä tms.

Itse en miestä pyytänytkään ja olen tosiaan pari kertaa jo " häätänyt" pois kylästä, koska en ole ollut varma suhteesta.

Mielestäni kyllä osoitti mieheltä rehellisyyttä ja sitä, et ajattelee minua ja lastani, kun ilmotti et on ailahtelevainen ja hänen kanssa oltava varovainen.

Olisihan mies voinut valehdella et juu aletaan seurustella ja tuun teille yöksi. Onneksi ei näin tehnyt.

Ihan hyvä pohja kuitenkin kaveruudelle/ystävyydelle.

Mulla tosiaan useita vuosia viime seurustelusta niin unohtunu miten näissä juutissa toimitaan jne. En muutenkaan ole mikään haku päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

haluaa lapselle selittää vastuuntuntoa yms. mitä kirjoituksessaan esitti, niin miksi ei erittelisi sitä että yhdessä voi olla ja nauttia hellyydestä/läheisyydestä myös ilman seksiä? Kuten äitinsä nyt aikoo tehdä?

Jännää on et olen saanut hänestä parin kuukauden aikana ihan hyvän kuvan. On vaikuttanut järkevältä, luotettavalta, pitää huolen lapsistaan jne. Hänen luonaan asuu yksi lapsi.

Mut ei se mitään, jos mun käsketään heti kättelyssä olemaan varovainen, niin minähän olen!

Kuitenkin toivoo et kavereita oltais ja ei häntä haittais yhtään vaik enemmänkin. Tuosta saa sellaisen kuvan et hakee kuitenkin seksisuhdetta ilman sitoutumista. Sepä ei sovi minulle.

No, hyvä kuitenkin et tilanne nyt selvillä. Ei tarvitse enää miettiä turhia.

Panin miehelle viestin menemään..Saas nähdä mitä vastaa.

Kirjoitin et onko sitä mieltä et " deittaillaan" ja kerronko lapselleni asiasta?

Kirjoitin myös etten oikein tiedä ollaanko kavereita vai katellanko toisiamme " sillä silmällä" .

Aika jännää!!!

Lapsesi voi pitää sitä tekopyhänä, jos tuot edes " platonisia" miehiä kasapäin parisänkyysi. Sanoin kasapäin nyt tarkoituksella vähän liioitellen - ja tiedän, että sinä et siihen yksin voi vaikuttaa, tuleeko suhteesta pysyvää ja pitkäikäistä.

Älä luota mieheen, joka sanoo olevansa ailahtelevainen. Se ei lupaa hyvää!

eli hän sysää vastuun SULLE. Hänellä itsellään pitäisi olla se vastuu " normaalista" toiminnasta.

Ja mikäli hän ottaisi vastuun toimistaan, hän sanoisi ettei vaikkapa tunne pystyvänsä sitoutumaan. Silloin HÄN kertoisi, miltä hänestä itsestään tuntuu.

Jos hän varoittelee sinua, hän saa sinut tuntemaan syyllisyyttä siitä, jos sitten " retkahdat" . Koska " hänhän VAROITTI" .

Mulla oli tuollainen miesystävä joskus, joka varoitteli omasta " ailahtelevaisuudestaan" . Se voi olla jännää ja karismaattista, se voi tuntua kuin seuraisi jotain jenkkileffaa: suuria tunteita ja äkkikäännöksiä - voittaako prinsessa vaarallisen prinssin sydämen?

Tosiasiassa koko homma on perseestä, mutta naiset ovat joskus kuin kärpäsiä ja lankeavat uskomaan, että paska on hyvää.

Varmaankin sanon et mies haluaisi tulla meille yöksi ja sanon et emme ole niin pitkällä suhteessa, et harrastaisimme vielä seksiä.

Sen enempää en tietenkään lapselle seksielämästäni puhu.

Enkä koe sitä " tilittämisenä" . En koe olevani lapselleni velkaa selityksiä vaan haluan opettaa juuri vastuuntuntoa, ja sitä ettei syöksytä suinpäin seksisuhteisiin jne.

Tai onko mies.. Pitää varmaan puhua hänen kanssaan hieman vakavemmin. Mies vaikuttaa ihan kunnolliselta ja järkevältä eikä ole varattu.

Jotenkin tilanne vielä epäselvä. Haluaisin olla varmempi suhteesta, ettei sit käy niin et hän meillä muutaman kerran yöpyy ja suhde katkeaakin.

Se kun ei olisi hyvää esimerkkiä lapselleni.

Taidanpa pyytää häntä päiväsaikaan kyläilemään kun lapsi ei ole kotona ja jos sit sitä halipulaa paikkaisi, aluksi ilman seksiä.

Mutta kannattaa tosiaan tehdä niin, että kun lapsi menee kaverille yökylään/ mummolaan... niin silloin mies tulisi yöksi? Ja onko tässä nyt kyse vaan seksistä, vai haluaako mies enemmän? Voihan sitä sekstata vaikka hänen tykönään päivällä...

jos keskustelisit lapsesi kanssa ja kysyisit hänen mielipidettään yökyläilystä...

Kertoisit asian niinkuin se on, kyllä 16vuotiaan jo luulisi ymmärtävän.

et hänen kaa oltava varovainen. On kuulemma ailahteleva luonne..

Itse vastasin et mulle taas ei kannata ehdotella kaikenlaista ja kirjotin et pysymme sit vaan kavereina. Ja kiitin tietenkin et tuli tämäkin asia selvitettyä.

No, olenpahan taas hieman viisaampi..

Kiitos paljon vastauksistanne ja neuvoistanne, vaikka ne tällä kertaa menivätkin " hukkaan" .

Enkä voi oikein pakottaa pois kotoolta.

Itse mietin lähinnä josko suhde saa jatkua ensin tällä päiväkyläily tyylillä. Toki mies voi häipyä jos liian kauan odotutan, mut sit häipyy.

vaan ihan halipula ja haluaisi nukkua vieressäni. Et seksistä ei ole nyt kysymys. Sitähän tosiaan voisi harrastaa päivälläkin..

Nyt kysymys juuri tuosta yöpymisestä ja lapsen suhtautumisesta siihen.

En halua olla lapseni silmissä mikään lutka.

Minulla ei ole ollut muutamaan vuoteen suhteita lainkaan.

Tuo oli kyllä hyvä hyvä idea et kysyisin lapselta suoraan. Kiitos vinkistä!

Laitankin miehelle viestiä menemään ja kysyn onko valmis siihen, että puhun yökyläilystä lapseni kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat