Vierailija

Kertoisitteko edes pieniä vinkkejä, miten helpottaa miettimistä?

Alue, jolle haluaisimme muuttaa on halpaa tonttimaata. Sen puolesta ei tarvitsisi itseään kipeäksi maksaa. Mutta vastaavasti vanhat asunnotkin ovat edullisia.

Tuntuu, että rakentamisesta (vaikka olisikin pakettitalo) on hirveästi tekemistä, onko meillä siihen aikaa ja voimavaroja?

Kertoisitteko kokemuksia ja ajatuksia talon rakentamisesta ja vanhan ostamisesta?

Kommentit (8)

Saa jotakin uusia näkökulmia tähän pohtimiseen.

Toisaalta vieläkin mietimme, haluammeko omakotitalon vai kävisikö meille rivitalo...että eipä ne miettimiset heti kesken lopu :)

ap

itse olemme rakentaneet uuden.. ehkä tässä vuoden sisään myydään ja toinen työn alle. ei se niin rankkaa rakentaminen ole. meilläkin on useampi lapsi ja mies ei juuri kotona rakennusaikana. se riippuu ihan mihin asennoituu. onko sen palkitsevampaa kun muuttaa omaan kotiin mihin on itse nähnyt vaivaa ja minkä on itse suunnitellut. asennetta se rakentaminen vaatii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teetimme ammattilaisella kuntotarkastuksen yhdessä myyjän kanssa. Eikä mitään vikaa ole edelleenkään ilmennyt eli tarkastus varmasti oli ihan kunnollinen.

Talo on hyvin tehty ja asumiskustannuksiltaan huomattavasti edullisempi kuin vastaavat uudet. Teimme pintaremontin, jossa meni aikaa n. kuukausi. Siinä ajassa uusittiin myös sauna ja kylppäri. Sen teimme ensimmäisenä vuonna. Seuraavana vuonna maalasimme talon ulkoapäin ja siinä se. Ei mitenkään mahdoton urakka. Ehdoton bonus vanhassa talossa on juuri tuo puutarha. Mekin pääsimme heti keräämään satoa marjapensaista ja hedelmäpuista ja kukat kukkivat keväästä pitkälle syksyyn. Ja nurmikkokin on jo kunnossa.

Remppaa tehtiin puoli vuotta, nyt ollaan pihoja ja aitoja laiteltu pikkuhiljaa.

Valmispaketti ei olisi ollut lähellekään yhtä ihana - tämä on alueensa ainoa tällainen - ja muutenkin tässä oli asettunut piha ja naapurusto.

Talon pohja on äärimmäisen toimiva niin kuin tämänikäisissä usein ja ikkunat on isot ja kauniit.

Mutta kuitenkin mietityttää vanhan ostaminen. Uskaltaako vanhaa taloa ostaa...kuinka tarkasti talon rakenteiden kunto voidaan selvittää? Kun muutamme, haluaisin asua remonttivapaassa kodissa. Pitäisi siis löytää hyväkuntoinen talo.

Jos vanhan ostaa, jääköhän silti sellainen olo, että olisipa pitänyt uusi kuitenkin laittaa?

ap

vaikka olisi uusi. Ainakin meillä tutuilla on kaikilla uusissa taloissaan koko ajan joku projekti kesken, enemmän kuin meillä itse asiassa.

Me teetettiin perusteelliset kuntotarkastukset, tutkittiin tarkoin talon tausta ja edelliset asukkaat ja jututettiin heitä ja meillä oli luottovälittäjä (joka on hoitanut meillä jo kolme kauppaa).

Veljeni on alalla, joka sivuaa talopaketteja ja hänen puheistaan olen kyllä ymmärtänyt, etteivät ne talopaketitkaan ihan yksinkertaisia ostettavia ole...

Mutta nää on tietty niin henk kohta asioita! Meille toimi tämä.

2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat