Seuraa 

aloitetaanpas päivän pino.

Kommentit (17)

Vietiin just tyttö mummin luo hoitoon.

Supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Kipeitä ovat peijakkaat! Kyllä se lähtö tänään tulee, mutta mahd pitkään yritän kotona kärvistellä. On se mukavampi olla ku sairaalassa. Matkakaan ei kestä ku vartin.

Mutta nyt suihkuun, hikihän tässä tulee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uneliaalle Onnittelut tyttökeijusta!! =D

Loofii taisi eilen illalla päästä tositoimiin! Pitäisiköhän täälläkin kokeilla noita ässiä? ;D

Ei vielä voisi sanoa, että yli on mennyt, mutta kyllä nämä muutamat päivät lasketun ajan jälkeen ovat olleet rasittavia! Ei niinkään oman olon vuoksi, vielä tällähetkellä voisin odottaa vaikka viikon ;) Mutta muut ihmiset kommentoivat jatkuvasti jotain, että " vieläkö olet kasassa" tms. puheluja satelee JOKA päivä ja montakin kertaa päivässä. KYLLÄSTYTTÄÄ!! Kyllä me sitten ilmoitetaan kaikille, kun vauva on tällä puolen masua...

Maanantainen vähän jännittää, mitähän tuleman pitää. Mulla tosiaan aika silloin äitipolille raskaushepatoosi-epäillyn vuoksi. Ja nyt eilen meni sitten ne kokeetkin pieleen. Ainoastaan maksa-arvot ovat luotettavia. Oishan se kiva jos käynnistäisivät kun siitä oli ollut vähän puhetta, mutta ennemmin haluaisin itsestään käynnistyneen synnytyksen, kun olen kuullut että käynnistetyt ovat yleensä kivuliaampia kuin itsestään käynnistyneet??!! Pitääköhän paikkaansa??

nyt lapset riehaantuivat, pitää mennä väliin.

Onneksi menevät tänään mummonsa kanssa kylään, saan hetken omaa rauhaa ;D

*tiitiäinen 40+4* (40+6)

torstai-aamuna lähdettiin käynnistykseen.heti yhdeksän aikoihin pääsin saliin,jossa kalvot puhkaistiin.kalvojen puhkaisu oli hirveää kärsimystä.nopea ja tosi kipeä synnytys ja käynnistys tuli kyllä jo tarpeen koska kohdussa ei ollut enää yhtään lapsivettä.

nyt tämä äitee on väsynyt,mutta onnellinen.

poitsun paino 3630g ja 50,5cm.päänympärys 36,5cm.

onnea kaikille muille vauvansa saaneille!ja muillekin odottajille tasapuolisesti!

Nyt sain ekaa kertaa tossa koko BB.n aikana kokea sellasia oikeita kovia suppareita!! aiiii, auuuu, hikee pukkas vaan päälle...huh huh sanon minä..suoli tyhjeni ja kovasti pissattaa...:/

no ne lopahti, vaiks on kokopvän kyl kivasti vähän pikku suppaillut, mut nää oli kyl tunnin verran jo tosi kivuliaita...meen suihkuun ja nukkuun..jospa se sais ainaki jotain alakerrassa aikaseksi, jos ei lähtö oo sit likellä..ja tuskimpa on.

Manta ja onni 39+2

Täällä ei mitään uutta, tulinpa vain ilmoittamaan että kasassa edelleen :D Tänään olisi menkkojen mukaan laskettuaika, ultran mukaan siis parin päivän päästä...

Välillä supistelee. Supistuksen aikana mulla vihloo tuonne alas ihan tosissaan, painaakohan tuo vauvan pää sitten niin alas, että siksi vihloo?!? Kokemuksia?

Mulle ei vielä onneksi ole tullut noita " joko" soittoja/viestejä! Mutta rasittavaa, kun eilen ruokakaupassa tutut kyselee, että " siinäkö sinä vielä olet?" ... No, niinpä näytän olevan... Kohta saa mies mennä yksin kauppaan :)

Nyt ei ehdi enempää, täytyy mennä laittamaan leipäuuniin tulet! Sitten leipomaan ja lopuksi vielä ruoka leivinuunissa...

Eilisiltaisen S-n jälkeen nukuin koko yön tosi huonosti, heräilin vähän väliä, ilmeisesti supistuksiin. Aamulla oli houisuissa jotain hailakan punaista. Vähän jää paperiin joka vessa käynnillä. Kipeitä suppareita tullut koko aamun, välillä tiheemmin, välillä harvemmin. Jospa se tästä sitten lähtis.

Onnea kaikille vauvautuneille!

Tsemppiä hakureissulle lähteville!!

-kirsikka rv40+2-

Mukavaa kun kävitte kertomassa kuulumisenne :)

Meijän pinot ne vaan pieneneepi, no hyvähän se vain on ;)

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä, kaikkia ässiä tullut täs koklailtua ja vähän ovat saaneet suppareita aikaan, mutta aikasta rauhallisesti olen vaan joutunut oleen tän flunssan takia..

nyt siis puhti poissa ja ajattelin vaan levätä tän koko viikonlopun ja voittaa taudin, että jaksan sit ensviikolla? jo synnyttää ;)) toivottavasti..

hyvää viikonlopun jatkoa ja lisää vauva uutisia odotellessa!!

manta ja onni 39+1

Meidän piti mennä käynnistykseen maanantaina 18.9.06 mutta tämä meidän taapero päätti lähteä syntymään lauantaina 16.9 yöllä.

Supistukset alkoivat niin olimme noin 2 tuntia kotosalla ennen kuin lähdimme TAYS:siin jossa pääsimme melkein samantien synnytyssaliin.

Synnytys lähti aika vauhdilla käyntiin ja kohdun suu alkoi aueta hyvää mallia kunnes synnytys pysähtyi.

Kohdun suu oli 6cm auki eikä mitään tapahtunut moneen tuntiin niin lääkärit sanoivat että mennään sektioon kun mikään ei tunnu auttavan.

Niin meille syntyi keisarinleikkauksella poika jonka mitat oli 54cm ja 4680g synnytyksen kesto oli yhteensä 15 tuntia ja 14 min.

Poika joutui vto:lle heti syntymänsä jälkeen diapetekseni takia ja oli siellä sokeriseurannassa viikon.

Tänään pääsimme kotiin ja poika niinkuin äitikin voivat todella hyvin.

Onnea kaikille muille äideille ja odottajille tsemppiä.

Terkuin: Leena ja vesseli

Hui, Kirsikalla kuulostaa lupaavalta! Onnea matkaan tai taidat ollakin jo tositoimissa! =D Muille oman nyyttinsä saaneille kovasti Onnea ja vauvantuoksuista arkea ;)

Pojat kotiutuivat juuri mummun kanssa kylä-reissulta ja ovat syöneet koko päivänä VAIN kaksi piparia!!! Olipas kiva vastaanottaa väsyneet ja kiukkuilevat lapset kotiin....no pienen välipalan jälkeen ovat taas olleet oikeinkin kullannuppuja ;D

tämä äiti se on sitten käyttänyt tilaisuutta hyväksi ja pyykännyt urakalla sekä tyhjensin kasvihuoneen, kun ekat pakkasyöt veivät tomaatit ja kurkut =( paljon olisi vielä voinut satoa tulla, nyyh...

eilen ostettiin uusi ruohonleikkuri ja olihan sitäkin pakko saada kokeilla, muutama tuhat neliötä olisi nyt leikattu ja kohta voisin taas jatkaa urakkaa kun tuli nuo päikkäritkin vedettyä. Mies on pelaamassa värikuula-sotaa kavereidensa kanssa. Miehillä pitää olla ne omat juttunsa vaikka vauva koputtaa jo alakerrassa ;) No, onneksi on tuossa kilometrin päässä ja puhelin mukana jos tulee hälytys.

Mutta nyt hakemaan supistuksia ruohonleikkurilla ;D

*tiitiäinen 40+4 (40+6)*

Niin sitä vaan ollaan herätty vielä kokonaisena. Illalla miehen kans saunottiin ja sit sitä mukavaa s:kin.Aamulla supisteli sitten,mutta ei sellasia synnytyssupistuksia kuitenkaan.Enkä kyllä oikeen uskokaan noihin ässiin,syntyy kun on syntymäpäivä!

Hönttä:En ottanut sitä buranaa,ajattelin et kyllä mää siihen asti kestän kun mies tuo tullessaan panadolia.Niitä sit pari nappasin eilen iltapäivällä.Viime yö meni flunssan osilta hyvin ja tuntuu et helpottaa jo,onneksi! Minäkin olen ajatellut useinkin et mitähän sullekin kuuluu,et siellä sää hoitelet vauvaa,muiden lasten ohella... :)

Kerroinko mää teille et meidän viis vuotias keksi hyvän idean miten se vauva syntyy:" rupea äiti syömään kauheena,niin että maha halkee,niin sillonhan se vauva tulee ulos sieltä" :) Kokeiltasko?

Jokohan Hansulin tilanne on edistynyt ja piias.kin on varmaan jo voiton puolella,ja lofii,meniköhän nim.merkki oikein ja anmari.Alkuviikosta varmaan satelee taas vauva-uutisia. :)

Minä aattelin lähtä käymään yksissä syysmyyjäisissä,kävis ostaan pullaa pakkaseen,kun ei ole huvittanut sitä nyt itse leipoa.Kaikkea muuta kyllä olen yrittänyt pakkaseen jemmata.

Mies odottaa et syntyis nyt viikonlopun aikana,niin sais heti maanantaina jäädä isyyslomalle. Pikkasen mua ärsyttää lähtiä ihmisten ilmoille,voi jo varautua kommentteihin,ai sää et ole vieläkään synnyttänyt.Vaikka ajattelee olla ottamatta noita kommenteja mitenkään,silti ne näköjään kerta kerran jälkeen tuntuu yhtä ärsyttäviltä.Kuuluukohan se asiaan..??

sup,sup,sup,supistuksia,toivotellen-syksynmarjatar 40+3

itse en ollut huomannut mitään,yliaikaiskontrollissa kaikki oli ok.kalvojen puhkasu oli ihan tuskaa,kolme kertaa aikasemmin puhkastu ja ikinä ei ole ollut niin kipiää.kalvot puhkasi sama lääkäri,joka lähetti tiistaina kotiin,ihmetteli vaan kun ei lapsivettä tullut ollenkaan.

ennen kotiin lähtöä luin kätilön raportin,jossa mainittiin että lapsivettä ei tullut myöskään synnytyksessä.näin jälkeenpäin vähän ruvennut pelottamaan että mitä olis voinu tapahtua kun lapsivesi oli loppu. synnytys oli tosi kivulias ja synnytyksen jälkeen vuotoa 800ml,mutta onneks kaikki meni hyvin.jälkisupparit olivat vaan ihan hirveitä.

Hei muistaako kukaan missäs tämä PKKS keijunen oikein on? Olikos se niin että sen piti jo päästä käynnistykseen kuten Piias:kin? Kun ei vaan ole kuulunu mitään ja huomasin tuolta päivitetystä listasta että sen laskettu aikahan oli jo 4.9!!

Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, pikkusen nyt huolestuttaa kuitenkin.

JA entas Anmari, ei ole ainakaan tälle päivälle vielä ilmineerannu itestään...

Minjuska joka jännää paikkakuntalaisten puolesta (ihan addiktio on kyllä syyskeijut mulle)

Syksynmarjatar: elä vaan ota buranaa,loppuraskaudessa sitä ei saa enää ottaa,ettei sitten aiheuta vauvalle ongelmia. Alkuraskauden aikana voi ottaa,näin mulle sanottiin,kun keväällä sain reseptillä buranaa. Sit taas kun vauva on syntynyt,niin imetysaikana voi ottaa buranaakin! Jaksuja sinne flunssan ja arjen pyörityksen keskelle! Olet usein mielessä,samanlaisessa elämäntilanteessa kun muutoinkin ollaan

Tiitiäiselle peukutukset,että maanantaina päättäisivät aloitella käynnistyksen! Nuo joko-joko-kyselyt ovat kyllä vielä tuoreessa muistissa,tosi ärsyttäviä! Ja nyt sit ei kukaan enää niistä aktiivikyseliöistä kysele miten menee,joten tosi kiinnostuneita :/

Kovasti kaikille lopuille keijuille jaksamisia ja tehokkaita supistuksia!!!

ÄITYLIINI:TUNSIK SÄÄ ITE JOTENKIN SEN LAPSIVEEN VÄHYYDEN? minä itse jo jonkin aikaa olen epäillyt sitä omalla kohdallani,vaik neuvolan terkka meinas et sitä on hyvin...Paljoko sulle ehti kertyä viikkoja?

Olen menettänyt toivoni jo et tää tämän viikonlopun aikana syntyis...:( Ressaa kun uus viikko kohta alkaa ja mies töissä,niin hankalaa kaikki sitten kun alkaa syntyyn...

Mut ei kait se auta...

-syksynmarjatar-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat