Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pitkästä aikaa taas tännekkin pääsee kirjoittelemaan kun pahoinvointi on vienyt kaikki voimat!

Meillä oli maanantaina alkuraskaudenultra ja siellä kaikki oikein hyvin, pieni sydämensykekkin näkyi:)

Taapero oli mukana ja se on muistanut kyllä kertoa kaikille että äiti oli lääkärissä tosi reipas tyttö ja sai tarran(ultra kuvan) KUn loppuis tämä pahoinvointi niin sais nauttia taas raskaudesta oikein kunnolla:) Mukavaa viikonloppua kaikille:)

T:Tähtikaari rv7+4

Kommentit (19)

Taidanpa minäkin pinoutua. Päivittäin käyn lukemassa useaan otteseen toukokuisten kuulumisia, mutta jää tuo omien kuulumisten kirjottelu vähemmälle.. ;)

Ihana kuulla ultrakuulumisia! Odotan omaani jo innolla (reilu 3vk olisi vielä aikaa)

Oli tuossa puhetta että miten jaksaa esikoisen kanssa.. täällä aika vaihtelevalla menestyksellä. (vaikkakin vasta rv4+6) Välillä väsymys vie voiton.. varsinkin kun ukko on kotona. On tuo ukko senverran kultainen tapaus, että jaksaa häslää pojan kanssa vaikka kuinka. :)

Ääh.. nyt katkesi ajatus.. Taidanpa palata asiaan joku toinen pv ;)

Mukavia viikonlopun jatkoja kaikille ja hyviä vointeja!

Tiitiäinen-85,pikku-ukko 1v9kk ja masuasukki 4+6

Hoh hoijaa että osaakin ramasta! Kyllä tää väsymys vaan pitää tiukasti hihansuusta kiinni etten pääser karkuun millään, edes nukumalla. Tosin vielä taitaa painaa nuo viikon heräämiset. Aamuvuoroon kun lähden niin kello soi jo 4.20... *haukotus*

Joku uusista kyseli että kuinka pärjätä pienten kanssa kotona kun tarmo ei tahdo riittää? Minun motto on aina näin raskautuneena ollut että tätäei kestä niin pitkään kuitenkaan etteikö sen aikaa voisi ottaa vähän rennommin. Siinä pääsee kaikk vähän helpommalla kun ei turhia stressaa tekemättömistä töistä joita ei kuitenkaan jaksa tehdä. Ihana olla luvan kanssa " laiska" ja käpertyä sinne sohvan nurkkaan kun muksut nukkuu ja ihan vaan olla. Näin minä aion yrittää olla tämänkin raskauden aikana.

Olo on edelleen kumman hyvä. Väsynyt olen juu ja jonkinlaisia tuntemuksia on alavatsalla, mutta kovaksi kivuksi sitä en vielä koe eikä se ole jatkuvaa. Hivenen edelleen hirvittää tämä vähä oireisuus alun jatkuvan etomisen jälkeen... Takana kuitenkin yksi tuulimuna ja yksi km... No aika näyttää ja kovasti yritän lohdutella itseäni että niin pitkään kun ei kovin särje tai rupea kovin vuotamaan niin kaik on mallillaan, kai..

Nyt syömään kun kerran maistuu. Jospa se ällötys vielä palaa niin sitten eletään taas hapankorpuilla, sitruuna-limejugulla, vispipuurolla ja mutikkakeitolla.

-Rimpe- rv 6+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Määkin hyppään nyt vihdoin tähän ketjuun.. Oon lueskellu teidän juttuja mutta en jaksanu aikasemmin ite kirjoitella. Nyt ei oo muuta ku aikaa :) Mää tossa arvoin mihin ketjuun pitäs " liittyä" , tähän vai plussanneiden lapsettomien, mutta kai mää tähän enemmän kuulun, kun tuota yritystä ei ehtinyt olla kuin kuukautta vajaa vuosi. Hoitoihin lähdettiin kuitenkin nopeasti, kun olin varma että jotain vikaa on. Ja pientä " vikaa" olikin. Kahden negan inssin jälkeen vaavi sai alkunsa ekasta IVF:stä. Nikin kans taidettiin olla samassa piinapinossa..

Laskettu aika on 7.5. hedelmöityksen mukaan laskettuna. Alkuraskauden ultrassa kävin 13.9. ja kokoa silloin 5 mm, vastasi viikkoja. Neuvola-aikaa yritin varata perjantaina mutta ei oikein onnistunu, kun ei ollu oma lääkäri paikalla. Maanantaina paremmalla onnella. Tämä on mun eka raskaus ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Uusia asioita on tapahtunu muitakin, uusi kaupunki ja maanantaina alkaa työt " uudessa vanhassa" työpaikassa.

Raskausoireita mulla ei ole sitten yhtään mitään, mikä hieman ihmetyttää ja pelottaa. Ei ole ollu koko aikana. Väsymystä ja pientä ällötystä mulla on jo ollu kauan, joten niitä ei voi laittaa raskauden piikkiin. Itse asiassa musta tuntuu, että olo on jopa parempi kuin ennen raskautta. Mutta toivottavasti kaikki edelleen hyvin.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille helteisestä E-Suomesta! :)

Ultras käyneille onnea näkymistä =)

tänne iloa tuo juniori ja esikoinen, muuten onkin samaa kakkaa kaik..

Rv 6+3

tuntuuko muista et aika menee nopeasti? Tuntuu et vasta äsken vasta plussasin...

Hei kaikille!

Olen muutaman viikon ajan käynyt silloin tällöin lukemassa pinojanne, mutten ole päässyt vielä kirjoittamaan saakka. Meillä odotellaan toista lasta, jonka laskettu aika olisi menkkojen mukaan 10.5. Esikoistyttömme syntyi huhtikuussa 2005, eli hän ehtinee juuri täyttää 2 vuotta ennen kuin tämä toinen syntyy. Olen hoitovapaalla, enkä mene töihin tässä välissäkään. Tällä hetkellä hieman hirvittää, että mitenkä sitä selviää sitten kahden pienen kanssa! Mutta onneksi ihmiset vakuuttelevat, että kyllä se jotenkuten sitten sujuu...

Erityisesti tämän kuluneen viikon ajan olen ollut tosi väsynyt ja huonovointinen, ja päivät esikoisen (joka on tosin aika " helppo" tapaus tällä hetkellä) kanssa tuntuvat aika pitkiltä ja raskailta. Kysyisinkin nyt teiltä, joilla myös on muita pieniä lapsia: miten jaksatte päivät? Pystyttekö väsymyksestä ja / tai pahasta olosta huolimatta tsemppaamaan entiseen tapaan, vai annatteko itsellenne luvan olla vähän rennommin? Itselleni tuntuu olevan vaikeaa " höllätä" , ts. tulee huono omatunto esikoisen vuoksi, kun äiti ei jaksakaan olla iloinen ja innostunut, kotityöt jää tekemättä jne...

Onnea ja voimia kaikille!

t. Ompunäiti 7+2

Taas täällä...

Hienoa kuulla onnellisista ultrakuulumisista. Itse en ole menossa ultraan kuin todennäköisesti vasta rv:lla 12-13. Viime raskaudessa kävin heti alussa kuudennella ja kahdeksannella viikolla kun oli sitä ennen ollut useampi km. Nyt olen jotenkin luottavaisin mielin tän raskauden suhteen, mut saa nähdä meneekö kaikki hyvin.

Tais olla Lalla kun kirjoitti jotain hiusten lähtemisestä. Oon tässä parina päivänä huomannut ihan saman hiuksia lähtee jonkin verran ja sitten ne rasvoittuu aika helposti ja normaalisti kun mun ei hiukset rasvoitu helposti.

Viime raskaudessa ei kyllä ollut tällaista.

Ompunäiti mulla tulee kans välillä samoja ajatuksia. Mietin et miten ihmeessä pärjään kahden piene kanssa ikäeroa kun tulee 1v9kk ja kun tuo pikku taaperomme on ainakin tässä vaiheessa kovin vilkas. Iiiikk... mitähän tästä tulee? Noh itsepähän halusin lapset pienellä ikäerolla.

Olen nyt parina päivänä joutunut ottamaan päikkärit kyllä niin on alkanut väsyttää. Sitten vielä kun on yöuni kauhean katkonaista kun tuo lle pikku taaperollemme on tulossa hampaita : )

Nyt kotihommiin ennen kuin taaperomme herää päikkäreiltä...

Hyviä vointeja kaikille!

1MiMMi & muru 5+4

Morjensta taas. Olen ehdottoman samaa mieltä sen suhteen, että raskausaikana saa ja pitää ottaa ajoittain löysin rantein. Sitten puuhastaa urakalla, kun iskee tarmon puuska. Meiän muksut on sen verran isompia (6 & 8), etteivät tarvitse koko ajan aktiviteettia äipän toimesta, mutta ihmettelevät hieman väsymystäni. Ei olla aiottu kertoa vielä vähään aikaan heillekään uutisia, koska ovat kyselleet vauvaa jo niin kauan, ettei millään haluaisi tuottaa pettymystä ellei kaikki menekään hyvin. Saa nähdä sitten, jos ja kun alkaa samanlainen kuukausien kestoinen oksentelu kuin heidän kohdallaan, että onko salaisuus paljastettava. Mies sai tänään paljon irtopisteitä, kun jaksoi pestä saunan ja pesuhuoneen, oli pakko ostaa sille arnoldsin sydändonitsi...Vointeja kaikille.

Kiitos Kiiamarille ja Onnipapuselle onnitteluista ja tervetulotoivotuksista. Kiva muutenkin nähdä täällä muutamia tuttuja nikkejä.

Ihanaa lukea muiden ultrakuulumisia. Ajattelin itse ensi viikolla alkaa selvittelemään mihin menisin. Onko kukaan käynyt Mehiläinen Forumissa, Helsingissä. Ajattelin vähän sitä, kun sinne pääsisi helposti työpäivän aikana ja ainakin viimeksi gyne siellä oli tosi mukava.

Onko teillä muuten mies ollut mukana tässä ihan ekassa ultrassa, jos olette käyneet. Meillä ei varmaan tule, kun pitäis sitten järjestää kauheesti työjuttuja. Olen miettinyt, että harmittaako häntä sitten myöhemmin, kun ei tullut. Viime kerralla mies oli mukana siinä ekassa ultrassa (rv13 tai sinne päin) ja mutta ei muistaakseni rakenne ultrassa. Lähinnä mietityttää, että jos siellä tulee jotain poikkeavia uutisia: uusi monikkoraskaus tai tuulimuna yms.

Voimia kaikille, joilla on pahoinvointia. Itsellä ei viime kerralla ollut kuin hieman etomista. Katsotaan pääsenkö siinä asiassa yhtä helpolla kuin viimeksi :)

Laru rv 4+4

Mulla lähtee kans hiuksia..Tuntuu et olen kohta kalju! Ja hiukset rasvottuu tosi nopeasti.. Ei viime raskaudes ollu näin. Eikä selkäkipuja.

Sillon vaan oksusin ja närästi paljon myös.. Tyttö tuli vaikka poikamahaa sanoivat.

Vaik vkoa 6+3 ni turha peitellä enää mahaa.. Vaikka en mikään laiha ollukkaan niin alamaha alkanu pömpöttää eri tavalla =)

täytyy käydä kattoo mammavaatteita lisää..

Aurinkoista vloppua!

Täytyy vielä sanoa sana tuohon ikäeroasiaan. Meidän isommilla muksuilla on ikäeroa juuri tuo 1v9kk. Ensimmäinen vuosi oli juu kyllä ehkä rankahko, mutta on aivan mahtavaa kuinka paljon sisaruksista on ollut seuraa toisilleen. Sen suhteen pieni ikäero on loistava juttu. Ja toisaalta se menee niillä samoilla touhuamisilla eli ei ole vielä päässyt sen edellisen jälkeen tulemaan liian mukavuudenhaluiseksi (niin kuin ehkä näin vuosien saatossa). Hyvin se tulee kaikilla menemään!

Tuli sitten kirjoitettua stooria EILISEEN ketjuun, et tekeekö väsymys ihan toopeksi, kun ei muista missä päivässä mennään =)

T.miitu, ukkeli ja rv5+0

Uutena mukaan ilmoittauduin. Ollaan toista tässä nyt 1.5vuotta yritetty ja nyt sitten taas tärppäs. Hieman on varauksellinen olo vielä, kun kesäkuun alussa oli tuulimunaraskaus ja sen myötä keskenmeno rv7+3. Nyt oiskin sitten yksityiseltä varattu aika viikonpäästä keskiviikolle selvittelemään onkos tämä lähtenyt kehittymään. Mutta kaikesta huolimatta todella onnellisia ollaan.

Mitään kummempia oloja ei ole ollut kuin et väsyttää vaan tosi paljon. Vois vaan aamusta iltaan nukkua, mut ikävä kyllä se ei onnaa, ku on tosiaan yks vilpertti täällä vipeltämässä :)

Kerkiänpäs kurkkaamaan teidän kuulumisia....=) täytyy lukea vielä ajan kanssa läpi ku nyt en ehtinyt enkä kerkiä kauan...alkaa poika hermostua.

hiustenlähöstä oli puhetta.sitä on tääläkin...ollut oikeestaan koko ajan ton pojan syntymän jälkeen ja imetysajan.nyt en oo kyl imettänyt enää hetkeen,mutta huomasin et taas lähtee.....näköjään normaalia kun teilläkin joillain sitä on:)

ja tosta pärjäämisestä kahden pienen kans oli myös puhetta.samaa mietin välillä kans....täys työ tuntuu jo nyt olevan vaikka yks lapsi!välillä ajattelen et oonko hullu kun tähän ryhdyn,mutta ei...eiköhän sitä pärjää:) ei sitä kannata niin miettiä,moni sanookin et siinä se menee vaikka toki se on työtä ja kiirettä varmasti pitää! oon jo varautunut että sitten jää viimestään kaikki oma aika todella vähälle koska nytkin tuntuu ettei mitään aikaa jää.... huoh nyt meen,jatkan myöhemmin. hyvää sunnuntaijatkoa kaikille=)

Eilen oli oma vuoro käydä ultrassa ja siellähän se pikkuinen toukka köllötteli. Pituutta oli 9.1 mm ja sydämen pieni väpätyskin näkyi ruudulla :) Koko vastasi viikkoa 7+0 eli aivan oikean kokoinen pikkuinen oli. Kuukautisten mukaan laskettuna viikkoja oli eilen 6+5 mutta jos inseminaatiosta lasketaan niin 7+0. Äitiyskorttiin laitettiin lasketuksi ajaksi 11.5. joka vastaa siis ultraa ja hedelmöittymisen ajankohtaa mutta uskoisin, että ensi viikolla neuvolassa kuitenkin laskevat kuukautisten alkamisajankohdan mukaan lasketuksi ajaksi 13.5. No, eipä sen kahden päivän erolla mitään käytännön merkitystä ole.

Pahoinvointi vaihtelee vähän päivän mukaan. Eilen oli paha olo jo herätessä ja oksennettuakin tuli mutta tänään tuntuu olevan vähän parempi päivä. Kahviakin uskalsin juoda liki viikon tauon jälkeen. Kahvi olisi maistunut kyllä koko ajan mutta kun kahvi tuli aina ylös juomisen jälkeen niin en ole uskaltanut sitä juoda. Tänään kuitenkin pysyi hyvin sisällä ja ai että maistuukin hyvältä.

Mitenkä muilla toukoilla menee? Näin viikonloppuisin tuntuu olevan vähän hiljaisempaa mutta olisi kiva lukea muiden kuulumisia myös.

Nyt nauttimaan aurinkoisesta ja ihanasta syyspäivästä!

Tähtikaarelle onnea ultranäkymän johdosta ja tietysti kaikille muillekin!

Pikkutyypille: Juu itsekin havahduin eilen, että ohoh rv 8 tuli täyteen, nyt jo. Mut sit taas kun ottaa vauvakirjan käteen ja alkaa tarkemmin tutkiskelemaan, niin toivois jo olevan pitemmälläkin.....ainakin ois ihanaa tuntea ne liikkeet. Mutta aika aikaansa kutakin......

Mulla on nyt nää päivät pahoinvointi vienyt kaiken energian ja se väsymys on löytänyt minutkin. Lastenohjelmien aikaan iltasella olen ottanut pikku torkut, mut varmaan johtunee siitä, kun en saa untä öisin......en tiedä vaan miksi. Viime yön nukuin kyllä kunnolla! Näin hyvin en ole nukkunut ainakaan kahteen viikkoon, on kyllä olokin aivan toisenlainen, ei ole ollut pahoinvointiakaan ....vielä tänään kop kop kop. Pienestä kiinni nää ilot:D Mut ihan tosi, mie tunnen vasta nyt neljännellä kerralla olevani oikeasti raskaana kaikkine oireineeni, toisaalta ihan kiva kokemus(paitsi pahimpina pahoinvoinnin aaltoina).

Sitten kysyisin, onko teillä muilla hiukset alkaneet lähteä päästä! Mulla kyllä tästä karnusta joutaakin lähtä, mut tää määrä alkaa jo hirvittään! Kuulin eilen, että tämä oire viittaisi tyttöraskauteen, jaahas yhden tytön ja kahden pojan jälkeen en muista tälläistäkään aiemmin kokeneeni. Äitini sanoi eilen, että kyllä häneltäkin aikanaan lähti hiuksia, mut ei muista oliko tyttö vai poikaraskauksissa. Makean syönnistä tulee tosi kamala olo, mut sit taas ruuat tekevät toosi hyvän olon, kun niitä sopivasti syö. Aamupahoinvointiin auttaa paahtoleipä ja sitä sitten rouskutan pitkillä hampailla, minä joka on muutenkin huono syömään mitään aamusella, kaikkeen sitä taipuukin :))

Nyt nautin tämän päivän ihanasta olosta....ainaskin niin kauan kun sitä kestää:))

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua teille kaikille!

Lalla ja pallero rv8+1

Kirjoittelin vahingossa jostain syystä tohon perjantain pinoon.. :D

Mutta tuskin se on ihmekkään kun olo vaihtelee kuin vuoristorata ja itse on ihan ulalla jo kaikesta mitä tapahtuu.. mies yrittää pysyä mukana menossa, mikä on tosin aika mahdotonta kun se ei meinaa itseltäkään sujua :D

Maha ja selkä vuorottelee jomotuksillaan ja paha olo on 24h/7

Pitkään istuminen on kaikkein pahin vaihtoehto tällähetkellä koska se tuntuu vain pahentavan tätä olotilaa..kiva näin opiskelun keskellä..

Rinnat on aivan järkyttävän kipeet..tai no onhan ne ollu jo pitkän aikaa mutta nyt liiveittä oloa ei tahdo edes kuvitella. jos ne unohtuu kun lähtee kävelemään niin tuntuu kuin repeäisivät irti..

Jatkuva pelko keskenmenosta vaivaa koska oon niin stressaantunu koko ajan tulevien tenttejen/etätehtävien + hääjuhlan järjestämisen takia..

Harkitsin jo viimeviikolla että hakisin sairaslomaa..mutta saa nyt sitten nähdä..

Ultrakuulumisia on tullut ihan mielettömästi, onnea kaikille oman taaperon nähneille!

Ja uusia on myös tullut melkein joka päivä, onnea ja tervetuloa!

Kaikille oikein paljon jaksuja ja aurinkoista sunnuntaita!

ja sori taas tää mun vuodatus..

Sussu rv 7+1

Huh...enpäs olekkaan ehtinyt palstalle moneen päivään, kun on kiirettä pitänyt. Paljon oli ultrauutisia ja onnea teille, kun pääsitte jo näkemään pikkuisenne:)

Täälläkin mietityttää aikaajoin tuo jaksaminen, kun toinen tulee. Lapsille tulee ikäeroksi 1v9kk. Mies on ollut kuitenkin aivan ihana ja osallistunut aina tytön hoitoon täysillä. Töittenkin jälkeen jaksaa tyttöä viihdyttää ja antaa iltapuurit yms. Joten vähentää hieman stressiä tulevasta, uskon kyllä että me kaikki pärjätään:)

Ultraan mies on tulossa taas joka kerralla. Viime raskaudessa myös oli mukana molemmissa ultrissa ja yliaikais kontrolleissa.

Omaan oloon ei sen kummempia kuulu. Etomista aina iltasella ja huimaus on vieläkin aika pahana. Silmissä sumenee pienemmästäkin liikkeestä ja ei ollut toissapvänä kovin kaukana ettei taju lähtenyt, silmissä meni täysin pimeäksi ja polvet meinas pettää alta. Onneksi sain lavuaarin reunasta kiinni ja olo vähitellen helpottui. Pitäis varmaan juoda vettä enemmän, sillä luulen silläkin olevan vaikutusta tuohon huimaamiseen, verenpaineen ja hemon lisäksi. Ja ainiin, hajuaisti on taas kuin vainukoiralla, tuntuu että haistaa pissavaipankin tytön huoneesta olkkariin asti :p

Mutta nyt elokuvaa katsomaan, leppoisaa illan jatkoa kaikille!

Terv. Vuokko ja pikkanen rv 7+0

Hei,

päätinpä minäkin liittyä tänne toukoilijoiden joukkoon...Eilen tein testin ja vahvaa plussaa näytti... :D Olo on aikas outo-positiivisesti siis..Ei voi oikein viel käsittää että masussa pieni itu kasvaa :D LA olis arviolta toukokuun 28.päivä.... Nyt vaan rauhallisesti otellaan ja ootellaan... ;) Tsemppiä kaikille!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat