Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vaikuttaako / vaikeuttaako elämäänne? Onko hoidettu / tullaanko hoitamaan mitenkään? Näkyykö selvästi päällepäin?

Kommentit (8)

Mulle sanottiin ettei tod.näk. ikinä leikata vaikka iän myötä luultavasti tulee pahenemaan. Niin kuin on jo tehnytkin. Selkä on miltei jatkuvasti enemmän tai vähemmän kipeä. Olen laihtunut kovasti, ja nyt se nikama törröttää tosi selvästi. Vaikeaa ja kivuliasta tehdä esim. vatsalihasliikkeitä. Kolme raskautta oli lähes helvettiä. :( ap

Eli mulla todettiin v. 2000 ja leikattiin 2001. Aiheutti hirveät kivut jalkaan ja lopussa oli selkäsärkykin. Olin n. 21 vuotias tuolloin.

Onneksi kävin leikkauksessa. 2 raskautta takana ja selkäkivuista ei ole tietoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos joskus haluat käydä erittäin hyvällä lääkärillä, niin suosittelen Seppo Seitsaloa sairaala Ortonissa (Hki). Operoi minun selkäni ja olen oikeasti niin kiitollinen kun elämäni on nykyään kivuton selän suhteen.

t.7

mutta suurin osa ei tiedä sitä.

Yleensähän siitä ei juurikaan ole vaivaa, vaan olisteesi on sivulöydös - ainakin nuoruudessa. Vanhemmiten nikamasiirtymä voi alkaa haitata kun tulee myös kulumaa ja hermot jäävät puristuksiin. Joskus toki hankala olisteesi voi nuorellakin aiheuttaa siltäänkin vaivoja. Erityisesti voimistelijoilla, taitoluistelijoilla ym. jotka ovat lapsuudessa ja nuoruudessa taivutelleet selkää voimakkaasti taaksepäin (Bielman-asento, sillat, ym.) olisteesi on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus.

t. ortopedi

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat