Vierailija

Meillä ekaluokkalainen ei olisi millään jaksanut/tahtonut lähteä kouluun tänään, oli aamulla niin väsynyt. Onkohan tämä tavanomaista koulun alun uutuuteen liittyvää väsymystä (uudet kokemukset väsyttävät)? Mites muut ekaluokkalaiset ovat viikon kokeneet? Kummastuttaa vähän, että ekan viikon jälkeen jo kouluväsymystä, eikö sen aika olisi myöhemmin syksyllä??

Kommentit (14)

siitä, kun kaikki on uutta. Vähän varmaan vielä jännittää ja melua sekä tapahtumaa on koulussa valtavasti. Ennenkuin koulurutiinit ja lukujärjestys selkiintyy, voi lapsesta tuntua päivät hieman sekavilta.

Eiköhän se pikkuhiljaa tasaannu ja lapsetkin jaksa vähän paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä eskarilainen on tosi väsynyt, vaikka on vaan 3tuntia. lukee kirjoittaa laskee, fiksu tyttö, mutta se kaikki uusi, ihmiset, meteli, vilinä ym väsyttää. Vaikka nukkuu 13tuntia yössä, niin ei jaksa. Toivottavasti pian tasaantuu.

Ekan koulupäivän jälkeen ilta meni itkuksi oli aivan järjettömän väsynyt jo ilta seitsemältä. Ihan selvästi se jännitys vei veronsa.

Ehkä hieman normaalia väsyneempi, ei huomattavasti.

Nukkumaan menee klo 20. Herää itsekseen ennen kuutta... Seitsemän jälkeen lähdetään eskariin ja mä töihin. Onneksi ei ole aamu-uninen ja aamukärttyinen.

Hyvin on mennyt. :o)

sänkyyn mennään jo 19.30 maissa, minkä jälkeen hän yleensä lueskelee reilu puoli tuntia. N. klo 20.00-20.15 sammutetaan valot, ja uni tulee yleensä 20.30-21 välillä. Aamuherätys on klo 7.00.

Unta tarvitaan, illalla alkoi eilen haluamaan nukkumaan seitsemän jälkeen ja todellakin valot on sammutettu klo 20.15 mennessä - aamuherätys klo 7.20 (ekaluokkalainen on herännyt oman herätyskellonsa kanssa, itse haluaa niin).

Normaalia väsymystä varmaan, mutta toki olisin itsekin huolissani jos omani jo valittelisi kouluun menoa.. varmistele nyt kuitenkin kahdenkeskisellä keskustelulla, että kaikki on koulussa hyvin.

että mitäköhän väsymyksen takana on, pelkkä uusi kokemus vaiko jotain ongelmia koulussa.. Ikävältä tuntui kuulla, että lapsi jo ekan viikon lopulla oli haluton lähtemään kouluun.. Muistelen, että itse kyllä tykkäsin koulun käynnistä noilla ekoilla luokilla, ja tuntuu aika tuskaiselta, jos koulun käynti alkaa takkuamaan JO NYT. huoh..

Mulla ei ole nyt ekaluokkalaista, vaan 6. ja 2. luokkalaiset sekä eskarilainen. Kaikki ovat tosi väsyjä - menevät kyllä mielellään kouluun (myös eskari on koulussa). Se on ihan normaalia. Osa lapsista reagoi väenpaljouteen, toiset uusiin lapsiin, toiset läksyihin, osa meteliin jne.

Ekaluokkalaiselle tulee lähes poikkeuksetta sekä loppusyksystä että -keväästä väsyjaksoja. Se on ihan normaalia.

Voitko laittaa vähän aiemmin nukkumaan? Huolehdi rauhallisesta illasta, iltasatu ja yhteinen juttuhetki illalla rauhoittaa. Osalla lapsista iskee ensiväsy toisella kouluviikolla - "tätäkö on nyt tehtävä joka ikinen päivä tästä eteenpäin?". Ihan normaalia sekin.

Aikuisetkin tietävät, että kun vaihtaa työpaikkaa tai tehtäviä, aloittaa työt pidemmän tauon jälkeen, aloittaa opiskelun tms niin menee jokunen aika sopeutumiseen ja silloin väsyttää.

Ei siis tarvinnut herätellä (koulu alkoi klo 8). Mutta pientä hoputusta kyllä vaati kun jämähtivät katsomaan niitä aamun lastenohjelmia...

Meneekö lapsesi ajoissa nukkumaan? Meillä nukkuu viimeistään klo 21 että ehtii saamaan sen tarvittavan 10 h unta. Hyvä mittarin unen riittävyydestä on se että lapsi herää itse aamulla eikä tarvii herätellä.

Yleensä on vielä koulun jälkeen vaatinut päästä heti ulos kavereiden kanssa enkä ole huomannut että olisi erityisen väsynyt iltaisin (täytyy pakottaa ajoissa nukkumaan...).

Mutta tänään tultuaan koulusta vaikutti ihan tyytyväiseltä että on viikonloppu edessä :-). Eli kyllä se kaikki uusi yms. raskasta on.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat