Seuraa 

Tässäpäs uusi aloitus, en vielä tälle viikonlopulle löytänyt...

Perjantain pino...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8407443&p=2&tmode=1&smode=1

Kommentit (19)

Täällä yövuorojen välissä kirjoittelen. Kolme yötä takana ja viel kaksi olis edessä. Yllättävän hyvin olen jaksanut vaik ekaks vähän mietitytti. TurvavekkoG: Meillä on minun vanhemmat n.5km päässä joten ei ole pitkä matka. Sinne saa yleensä tarvittaessa hoitoon. Nytkin oli lapset 3 yötä mummolassa kun meil sattui miehen kans samaan aikaan yövuorot. Ja viime viikonloppuna olivat lapset mökillä mummon ja papan kans kun oli työvuorot yhtäaikaa. Molemmat vanhempani ovat tällä hetkellä sairaslomalla niin saa helpommin hoitoon. Miehen isä on kuollut ja äitille ei voi kuvitella että vietäs lapsia hoitoon kun ei tiedä milloin on " pullon korkki auennut" . Sit minulla on sisko ja veli mistä voi myös tarvittaessa kysäistä. Eli hoitajia riittää jos on tarvis (aika harvoin tosi tarvitaan)

Nyt pitäs käydä vähän aikaa pitkäkseen niin jos jaksais käydä sit ennen yöhön menoa saunassa kun nuo hiukset ei enää ole mistään puhtaimmasta päästä.

[color=1C86EE]Pikaisesti kirjoitan, ennen kuin lähdetään ulkoilemaan.. Täällä on siis aivan mahtava ilma, lämmintä nyt jo lähemmäs 20 astetta. Eip syksystä tietoakaan. Luulen, että syksy ja viima ja loska tulee sitten yhdellä rysäyksellä. Toivottavasti ei ihan ensi viikolla kuitenkaan. Tiggerkö se kylmiä kaipaili? Hullua sellainen, sanon mie :)

[color=4A708B]Jopas on tyhmiä asioita " sattunut" Terhoille..

Ariella: [color=6CA6CD]Toivottavasti eilinen ei ollut aivan liian raskas päivä teidän perheelle. Suru ja kaipaus kulkee mukana kauan. Muistissa on vieläkin, kun jouduimme luopumaan meidän 12- vuotiaasta spanielista muutama vuosi sitten. Vieläkin on koiruus usein mielessä.

[color=4A708B]Mellum: [color=6CA6CD] Nyt kaikki terholaiset pitämään myös sinun isäukolle peukkuja pystyssä, on vain luotettava, että leikkaus sujuu hyvin ja ilman komplikaatioita. *halaa*

[color=4A708B]Äityli:[color=6CA6CD] Ja voi kurjuus, mitä sie olet joutunut näkemään =( Oletko sie mielenterveyspuolella vai? Meilläkin kotisairaanhoidossa silloin tällöin " törmää" vainajaan, mutta eipä noi n raa´alla tavalla menehtyneisiin. Olethan saanut asian käsittelyyn kriisiapua, taitais olla tarpeeseen?

[color=4A708B]Sinda: [color=6CA6CD] Laita kuva blogiin siitä siilipuvusta, mä en ole ihan varma, että sellaisen ihan samanlaiseen törmäsin!? Mun mielestä se siilipuku (vaalean beige kahdella vetskarilla) oli kevyttoppahaalari, sellainen puuvillavuori vaan.. Ei taida olla sama, vaikka siilinkuva tässäkin oli?

[color=4A708B] Zatu: [color=6CA6CD] Enpä usko, että yksin noitten viranomaisten kanssa tappelet. Ei nyt mitenkään henkilökohtaisesti tarkoitettu, jos joku työskentee/tuntee jonkun, joka työskentelee Kelalla, mutta musta tuntuu että sinne päästäkseen tarvii käydä joku " kuinka olla mahdollisimman hidas ja v*****mainen asiakaspalvelija- kurssi" . Kaikki päätökset pitää tehdä niin vaikeimman kautta. Ei täällä asiat ole paremmin tossakaan suhteessa, Ruotsin kela eli försäkringskassan toimii ihan yhtä tampiostí kuin Kelakin. Päätöksiä ja tukia saa oottaa kuukausikaupalla (Mä en ole saanut vielä mitään sairaslomakorvausta, kohta 2kk ollut saikulla. Täällä Kela maksaa 14:sta päivästä eteenpäin korvauksen..) Alkaa olla pieni rahapula mullakin. No, 26. pvä pitäis tulla korvaukset, toivon niin. Ja kaikenlisäksi mun pitää tehdä joku ihmeen kuntoutumissuunnitelma työnantajan kanssa, koska tulen olemaan saikulla yli 60päivää. Siis en mä mitään kuntoutumista tarvi, olen vain raskaana ja nämä supistukset varmasti helpottavat viimeistään sitten ponnistusvaiheessa =) (okei, unohdan nyt jälkisupparit ;)

[color=4A708B] Pitiköhän mun muuta vielä kommentoida? Varmasti, mutta en muista!

Palaan varmasti palstalle vielä myöhemmin tänään.. HAuskaa lauantaita kaikille perheille!

/ardisia ja luukas rv22+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heräsin just päikkäreiltä ja yritän nyt unihiekat vielä silmissä kirjoitella!

Mellum: Pidetään täälläkin peukkuja pystyssä, että isäsi toipuisi hyvin leikkauksesta:) Työkaveri on käynyt saman rumban läpi, ja on se kyllä tosi iso operaatio. Ja toipumiseen menee aikaa.

Monttu: Onnea tytön kuivaksi oppimisesta:) On se vaan iso ja hieno asia, kun vaipat jää pois! Meilläkin on sama homma meneillään. Ollaan keskiviikosta asti oltu kotona ilman vaippaa, ja eilen käytiin videokin vuokraamassa ilman:) Muutama vahinko on tullut iltaisin. Yöllä on vielä vaippaa, se on aamulla täynnä pissaa. Päikkäreillekin ollaan vielä laitettu, mutta kuivana se on pysynyt. Täytyy huomenna päikkäkotiin vaikka vinkata, josko yrittäisivät olla ilman.. Ovat sitä siellä jo miettineetkin. Meillä tyttö nyt haluaa käydä pöntöllä.. Ostettiin baby björnin pienennin, joka on aivan älyttömän hyvä, suosittelen:) Mutta ei muuta kuin jättäkää tekin ainakin päivävaippa rohkeesti pois, varmaan onnistuu, ja eikä noi vahingot haittaa. Päiväkodissa on varmaan jo kokeiltukin ilman vaippaa olemista?

Kiva, kun saitte liput konserttiin! Otan oman tytön lisäksi kummitytön ja hänen veljen mukaan. Lisäksi sinne tulee useampi kaveri lapsensa kanssa. Eli sutinaa varmaan riittää, mutta tietysti voidaan yrittää sielläkin nähdä. Jos vaan löydetään toisemme, siel on paljon ihmisiä,enkä tuon oman laumani kanssa ala kauheesti kiertelemään vaan yritän mahdollisimman nopsaan istumaan! Ehkä helpoiten näkeminen voi onnistua konsertin jälkeen, jos jäätte " tapaamaan" nalleja ja Riitta-tätiä.. Kaikki ei sinne kuitenkaan jää, joten väkeä on vähemmän ja sitten miulla on lapsenhoitoapuakin.

(.) Olo on taas parempi, kun on saanut kotona levättyä. Selkeesti töissäolo (istuminen) tekee painetta tuonne alapäähän. Odotan kyllä kovasti huomista, että saan terkalle soitettua, ja jospa pääsisin jo tiistaina lääkärille. Kyllä tuon alapään tilanne täytyy katsoa, ainakin jo oman mielenrauhan takia. Ei miulla kipeitä kunnon suppareita ole ollut, välillä vain sellaista jatkuvaa pientä menkkamaista juilimista, mutta se ei kait ole vaarallista???Mutta tahtoo tietää mitä kohdunkaulalle+kohdunsuulle kuuluu!!!

Mutta vähän hirvittää, jos sairaslomaa pukkaa.. Miulla on sellainen työ, että sitä on hirveän vaikea toisen jatkaa " kesken kaiken" , ja sijaisiakin on todella vaikea saada.. Mutta toki mie vaikka sidon itseni sänkyyn, jos vauvan hyvinvointi sitä vaatii!!! Mutta pitäkää peukkuja, ettei mitään muutoksia olisi tapahtunut, ja että vaiva olisi vaan sarjaa " kiusallinen ja ikävä, muttei vaarallinen" !!

Zatu: Onnea " elämän tosi asioiden" kertomiseen;) Yksi hyvä " sääntö" on, että vastaa vain siihen kysymykseen minkä lapsi on esittänyt, lapsen kehitystason huomioiden. Niin pääsee itsekin helpommalla, kun ei tee asiasta liian monimutkaista. Kirjastosta saa myös hyviä aiheeseen liittyviä kirjoja:) Ja tietysti on hyvä olla rehellinen, eikä ala puhumaan ihan höpö höpö juttuja lapselle;);)

Mie saan lainaan beigen toppapuvun, kokoa 68. Mutta onkohan se aivan liian iso? Pitäisköhän ostaa uusi?!! Oishan se ihanaa:) Toisaalta vauvan synnyttyä voisi sitten ostaa oikea värisenä pienemmän, jos tuo on liian iso..

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille,

tikru+tiuhti rv 23+2

Hitto täällä meidän kotona on kuuma. Yritä tässä nyt hiuksia jotenkin laittaa kun on niin kuuma, että pää on hiestä märkä. Kuulun ehdottomasti niihin ihmisiin jotka toivovat jo vähempiä astelukemia. (muistuttakaa sitten, kun noidun pakkaskelejä).

yhteinen lohtuhalaus kaikille surullisia asioita kokeville.

nenn: meillä oli esikoiselle h&m:stä ostettu toppapuku kokoa 62 ja se riitti joulukuun puolivälistä ihan kevääseen asti. Muistaakseni pari kertaa jouduin laittamaan äitiystoppiksen pojan päälle ihan viimeisille pakkasille. Ja poika oli 53 cm jo syntyessään. Toki alle en kyllä laittanut mitään villaisia vaatteita, kun poika nukkui toppapuvussa ja makuupussissa ja täällä eteläsuomessa asutaan.

Ollaan lähdössä syömään ulos, kun synttärisankarina näin toivon. Niin sitä sitten mittarissa on jo 31 vuotta. Laitoinkin kaverin onnitteluviestiin, että nyt sitä osaa olla kiitollinen kun on loppuvuodesta syntynyt, kun samanikäiset kaverit on jo pitkään olleet vanhoja ja minä vasta nyt :)

Sain muuten mieheltä ja lapsilta sykemittarin lahjaksi (vihjaisin siitä miehelle yliolkaisesti tässä taannoin). Nyt vaan odottelen perttuvauvan syntymää, koska se jälkeen alkaa tänä tädin kutistumisprojekti, tai no viimeistään imetyksen loputtua. Tällaisissa suunnitelmissa tänään!

Taneli+ perttuvauva 24+6

Eli mä suosittelen Babettte Colen kirjaa " kun äiti muni" jos haluaa havainnollistaa hauskalla kertomuksella ja kuvilla vauvan alkuun saamista (en tosin muista miten se synnytys siinä meni) Siinä kerrotaa vanhemmista jotka keksii juttuja lapsille miten vauvat tulee,esim. vauvatahnatuubista tai isojen kivien alta yms. ja sit lapset kertoo vanhemmille että mistä ne vauvat saa alkunsa.. ihan huippuhauska.. Luin sen meiän tytöille ihan alkuraskaudessa (5 ja 7 siis iät) Ja juteltiin sillon aiheesta jonkun verran. Pienille lapsille on niin helppoa ja hauskaa kertoa kun eivät sinänsä kummeksu mitään,se on ihan luonnollista että äitillä on vauvareikä ja isillä on pippeli mikä laitetaan sinne että saa siemenet äitin masuun ja vauva sitten syntyy sieltä samaisesta reiästä.. Se on olllut suurin ihmetys että sattuuko se ja kuinka paljon.

Että näin meillä.

Ariellalle tiedoksi, YSTÄVÄkirja löytyy otsikolla Tammenterhot 2007. Nostin sitä juuri listalla ylöspäin, eli pitäisi löytyä kohtuullisesti ensimmäiseltä/toiselta sivulta (ainakin vielä tänään).

Täällä on hirmuisesti ollut puhetta tuosta haalariasiasta. Mä en ole nyt ostanut mitään uutta haalaria, mulla on pieni (en muista, onko 62 vai 68) punainen haalari, jonka olen aikanaan ostanut esikoiselle. Jospa sille vaikka nyt olisi taas käyttöä (toivoo salaa, että tämä tammisvauva olisi tyttö), kun kakkonenhan meillä on poika, niin sillä sitä ei ole tullut käytettyä. Ja meillähän poika painoi syntyessään yli 5 kiloa, joten hänellä käytettiin heti alusta alkaen äitiyspakkauksen haalaria (on myös syntynyt tammikuussa). Olihan se vähän iso, mutta en kokenut sitä mitenkään hankalaksi, kun vaunuissahan poika enimmäkseen nukkui sen kanssa.

Zatu: toi on hankalaa, kun lapset kyselee kaikenlaista. Meillä on vähän sama juttu, 5v. tyttö kyselee koko ajan kaikenlaista vauvaan liittyvää, mutta olen tehnyt juuri niinkuin tikru neuvoikin, vastannut vain juuri siihen kysymykseen, jonka lapsi esitti. Hän on toistaiseksi tyytynyt vastauksiin, kun ei kerro liikaa, niin tuntuu riittävän ihan hyvin ne tiedot, mitä on toistaiseksi saanut. Yleensä kysymykset on sellaisia, että niihin voi vastata, että kyllä tai ei. Mutta kyllähän tässä saa jo valmiiksi miettiä, että miten käy, ku tulee sellainen tosi vaikee kysymys ;) No, tilanteen mukaan täytyy edetä tämänkin asian kanssa.

Mies tuolla pihalla huoltaa autoa ja mekin lasten kanssa oltiin monta tuntia aimmin päivällä tuolla ulkona. Yritin aloittaa haravointia ja pihan siistimistä muutenkin talvikuntoon. Mullakin olis tuolla kukkasipuleita (anoppi toi, senkin pitää kaikkeen puuttua, kukkiimmekin) ja niille pitäis varmaan keksiä joku paikka, että voi sit keväällä sanoa, että on ne tähän istutettu. Jotenkin vaan tuntuu aika turhalta, kun meillä on ens kesänä tarkoitus laittaa tuo piha uusiksi, kun entinen asukas ei ole paljon tuosta pihasta huolehtinut, niin me sit ajateltiin se laittaa ens kesänä mieleiseksemme, kun tälle syksylle on niin paljon puuhaa, ettei ihan kaikkeen ole vielä ehtinyt koskemaan.. Mutta ehkä mä ne kaivan vaan jonnekin ;)

Tanelille: täällä on ihan samat haaveet/aikeet. Tänä vauvan jälkeen alkaa myös tämän tädin kutistumisprojekti ;) Pakko saada nämä ylimääräiset kilot pois ja sen myös aion tehdä, viimeistään sit, kun tämä tuleva vauva ei ole enää imetysruokinnassa. Silloin pääsee itsekin jo helpommin harrastamaan liikuntaa, niin alkaa kalorit kulumaan enemmän. Kyllähän ne jo imettäessä kuluvat, kun vain muistaisi olla syömättä ylenmäärin sitten. Kakkoselta mulla lähti imetyksen aikana 10 kiloa ihan helposti, mutta tulivat kyllä sitten takaisinkin, kun palasin töihin.. Ja jotenkin pelottaa, että nämä tämän raskauden aikana kertyvät kilot tuskin lähtevät yhtä helposti, kun nyt tästä olis tarkoitus tehdä pysyvää (kun enempää lapsia en aio hankkia).

Mutta nyt taidan lähtee tuonne pyykkien kanssa puuhaamaan, toiset pitäis ottaa narulta pois ja laittaa kaappiin ja uutta pyykkiä olis jo jonossa menossa kuivumaan..

Mukavaa sunnuntai-iltaa ja iloista uutta viikkoa.

-äitiliini78

[color=blue]Äityli [color=maroon]voimia täältä lähetän sulle ja muista puhua puhua ja puhua. Se kai on ainut " lääke" noin karmeaan kokemukseen. Ja ole ihmeessä saikulla, jos vähänkään tuntuu ettet jaksa. Oma hyvinvointi etusijalle, tätä mie jaksan hopottaa kaikille.

[color=blue]Mellum [color=violet]sinälläänhän tuo ohitusleikkaus on parempi. Mun mielestä onnistuneen leikkauksen jälkeen terveitä vuosia on paljon enempi ku pallolaajennuksen. Hyvä, että tarve leikkaukseen huomattiin ajoissa.

[color=blue]Nenn [color=maroon]luulen, että valihen mahollisimman pienen haalarin. Tai siis, likemmäs 60 senttistä oon aatellu. Jos beibi on vähä yli 50cm niin haluan suht istuvan puvun. Jos tarvii topata vauvaa paksusti niin sitten käytän ä-pakkauksen haalaria villanuttujen päälle.

[color=blue]Taneli [color=violet]mie kans täällä tuskailin kuumuutta, joten nyt on useempi akkuna auki. Tuli eilen lämmitettyä leivinuunia ja tälle päivää sattu oleenki lämmin päivä niin tietäähän sen miten käy :/

[color=darkviolet]Mentiin sitten eilen akan kans mun systerille yökylään, joten nyt on ollu vasta aikaa moikkaan teitä. Oli piristävä reissu :) Tosin, etten meinannu osata nukkua vieraalla sängyllä ja heräilin useemman kerran. Tuntu ettei beibi liikkunu hirveesti niin huolehin sitten sitäki.

Äskön muljahti niin mahassa, ett ihan säikähin. Kuperkeikkaa beibi varmaan heitti.

Rössipotuilla herkuteltu akan kans, ku ukko on siellä cartinkia ajamassa. Se ei perusta tuosta keitosta niin ei tuu sitten juuri tehtyä. Edellisestä kerrasta varmaan vierähtäny vuos. .

Sitten oli pakko siivota. Siirsin täältä makkarista yhen pikkuhyllyn uunin viereen ja uunin vieressä olevan penkin kuistille. Lehtipinkkoja tuli lajiteltua että karsittua keräykseen menevät ja sit poikettiin ukon kotona päiväsumpilla.

Nyt tässä miettiny, ett lämmittäsinkö kattilaa vai en. Lämminvesi ei ehkä riitä, ku on saunailta. Se on vaan, ku saa pyllynsä paikalleen niin ei meinaa taas hetkeen liikkeelle saaha :)

Mä harvon tosissaan huolehin raha-asioita, mut eilen tosiaan piti vatvoo ja vatvoo niitä puolin ja toisin. Kaikissa pahimmassa tapauksessa nyt käy niin etten pääsekkää liiton rahoille. Se voi jäähä neljästä viikosta vajaaks!! Yritän suhteilla sit päästä johonki etes osa-aikaseksi, että homma hoitus. Maanantaina selvittää liiton kans vielä tätä keskenerästä asiaa.

Eilen kävi työhallinnon sivuilla kattelemassa avoimia paikkoja niin eikö käyny niin huonosti, etten kerenny yhtä paikkaa varten laittaa hakemuksia. Olin just kolmen aikaan lukemassa sitä ilmotusta ja hakemukset ois viimestään pitäny olla sillä kellon lyömällä siellä!! :O Kyllä seki sit sapetti. Vaikka se oli vaan 19h/vk niin soppari ois olllu jatkuva. Eihän ne välttämättä mua ois huolinu ku tilanne on tämä, ett kohta ois pitäny olla sijainen. . .mut silti!

Pitänee ruveta taikoja tekeen ja täyttää lottoriviä. .

Z ja beibi 22+1

Kävin tuossa lastentarvikekirpputorilla ja olinpa TODELLA pettynyt... myyjiä muutama hassu ja hinnat pilvissä. No säästyipä rahat kun ei tarvinnut mitään ostaa ;)

Ardisia: Kotisairaanhoidon puolella minäkin olen, siksi asia varmaan järkytti niinkin kovin. Kun yleensä kuolemat meilläkin ovat luonnollisia kotikuolemia. Mutta kyllä olen saanut " kriisi" apua ja kyllä tästä selvitään. Näky vaan kyllä pyörii silmissä ja pyörii varmaan vielä pitkään. Mutta muuten asia on kyllä hyvin käsitelty, ja täytyy vain ajatella että se oli hänen ratkaisu ja ehkä hänen on nyt hyvä olla.

Minäkin yritin etsiä tuota terhojen toppapukua se oli kyllä ihana mutta meidän kapphallista oli koot loppunut :( ei ollut kun 68cm. Täytynee jatkaa etsimistä.

Ihana ilma on täällä tuusulassakin +16, jotenkaan en vain ole saanut itseäni kuitenkaan ulos muuta kun tuon kirppis reissun ajan. Siivotakin pitäis mutta ei huvita, kun vähän supisteleekin. Mutta jos jollain terholla on hirveä siivousinto niin meille saa tulla ;D..

No siivousintoa odotellen hyväää viikonlopun jatkoa kaikille!!

äityli ja möhis 22+3

Paljon on taas kerennyt tapahtumaan terhoille, kun kävin lukemassa viikon pinot. Saas nähdä, muistanko kommentoida mitään. Meillä oli tyttö flunssassa koko viikon, oli isänsä kans kotona ma ja ti, sit isikin sairastui ja mie olin kotona hoitamassa tyttöä (ja vähän miestäkin) loppuviikon. Ei siis kauheesti kerennä surffailemaan, pikaisesti jossain välissä jonkun jutun kävin lukaisemassa. Tytöllä puhkesi samaan syssyyn toinen poskihammas. Aika jännä, kun viimeksi oli flunssa neljä viikkoa sitten, niin silloin oli eka poskihammas tulossa. Onkohan noilla nyt jotennii yhteys toisiinsa, flunssalla ja hampailla?

Tanelille onnittelut syntymäpäivänä! :)

Mellumille tsemppiä isän leikkaukseen.

Ariellalle halit koiran menetyksestä. Itellänikin on vielä oman koiran lopetus mielessä, vaikka se tapahtui 14 vuotta sitten.

HaalariG: esikoisen ekalta talvelta on tallessa 62 cm haalari ja se saa mennä tälle toisellekin. Saattaa se olla vähän iso, muttei se vaunuissa haittaa.

Miehen ammattiG: ihan peruskoodaajanörtti tää miun rakas miehein. ;) Mistä tuli mieleen, että meillä on tänään 3 v-kihlauspäivä!

Joku kirjoitteli viikolla, että jollei tammikuiselle oli jo syntynyt vauva. On se kyllä hurjaa, että näin pikkuinen voi selvitä hengissä! No, tuo uutinen jäi sit mieleen pyörimään ja toissa yönä mie sit synnytin unissa itekin keskostytön. Yhtäkkiä vauva vaan oli mahan päällä, eikä enää sisäpuolella. Ihan kummallisia unia.

Tikru06: mitä siulle kuuluu, joko kävit lääkärissä? Ei kyllä kuulosta mukavalta tuollainen vaiva. :( Mie kävin sit ostamassa Titi-nallen konserttiin liput meidän koko perheelle. Siellähän myö voitas vaikka tavata, jos ei aikaisemmin osuta. Eli olis ihan kiva nähdä oikeesti jossain vaiheessa!

Pitää vielä hehkuttaa, että meidän tyttö on viikon aikana oppinut sekä päivä- että yökuivaksi! Öisinkin se herättää ja pitää päästä potalle, viikon aikana on tullut yhteensä ehkä kolmet pissit vaippaan. En tosin oo vielä uskaltanut antaa olla ihan ilman vaippaa, kun en täysin luota tuohon pidätyskykyyn. Myö ei olla mitenkään aktiivisesti yritetty opettaa potalle, pikkuhiljaa siihen on vaan oppinut ja nyt tyttö sanoo ite piipii, kun pitää päästä pissille tai alkaa riisua housuja ja vaippaa jalasta.

Aurinkoista sunnuntaita!

T: Monttu 25+2

Juuri kun ehdin edellisessä viestissä kehua kuinka hyvin oon yövuorot jaksanut niin eilen alkoi supistelemaan. Välillä vaan vatsa kovettu, välillä teki aika kipeää. No, jäin sit sairaslomalla. Olen tän kaksi yötä saikulla. Hoitoala kun on niin ei viitti lähteä yöksi yksin hommia tekemään. Tänäänkin supistellut ja alkanut särkeä selkää. Pitää varmaan alkuviikosta viedä pissanäyte et ei ole tulehdusta. Kun on pitempään jalkeilla niin selkä on tulessa ja vatsa kovana. Lepoa määräsi lääkäri.

Meillä lapset kyseli (8v,10v) miten lapsi tulee ulos. Mahan kautta vai " pimpistä" ? Kerrottiin et toiset (esim.siskon tyttö) tulevat mahan kautta ja hyö tulleet alapäästä missä on " oma aukko" vauvan tulolle. Ei tuntunut niin rajulta kun sanoa et on tullut pimpistä. Ei ole vielä kyselleet et miten lapset tehdään. Kai se aikakin koittaa.

B+pörrö rv 22+3

Heipä hei!

Toppapuvusta nenn:ille: ottaisin 62 cm. Se kyllä menee varmasti koko lopputalven, niin paljon vauva ei ehdi kasvaa. Varasin esikoisen aikaan tosi paljon 62 ja 68 cm vaatteita, ja ajattelin, että niitä voi sitten käyttää ihan hyvin jo vastasyntyneelle ainakin hätävaravaatteena. Mutta vauvahan hukkui niihin, mahtui suunnilleen yhteen lahkeeseen ; ) ja oli sentään ihan standardikokoinen syntyessään, n 3.5 kg ja 49 cm. Meninkin sitten ostamaan jopa 50 cm vaatteita jonkun verran.

Nyt olen jo intoutunut ostamaan vauvalle unipussin. Vauva tykkää käpertyä alkuvaiheessa nukkuessaan niin, että jalat ovat vartalossa kiinni, ihan niinkuin kohdun ahtaissa oloissakin. Kävikin usein niin ,kun kävi nostamassa vauvaa yölllä, niin unipuvun lahkeet olivat tyhjät, ja jalatkin siinä vartalo-osassa pukua. Eli unipussi olisi omiaan helpottamaan tuota mukavan uniasennon löytymistä.

Enkä ole vieläkään osannut päättää, ottaisinko pakkauksen vai en. Kela-paperit saa siis odottaa vielä lähettämistä. TAi töihinhän minä ne vienkin, sillä firma maksaa sen ekan 3 kk:n palkan, ja sieltä sitten postittavat ne edelleen.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

t. Meku rv 22+6

oletko ihan jyväskyläläinen vai lähialueelta? tosiaan meillä la on sama ja laitoksella ehkä törmätäänkin :)

tuli eilen ajettua autolla pitkä matka mikä sai supistuksia aikaiseksi. onneksi menivät ohitse, eikä ollut sitä menkkakipua mukana.

voimia eläimensä lopettajalle (ariella taisi olla), täällä on hevosista lähtien jouduttu lopetettamaan, kun aika on koittanut :( tuskallista hommaa tehdä päätöksiä, mutta sehän me ollaan velkaa sille eläimelle.

(.) yöllä heräsin sammuttelemaan valoja (mies oli jättäny päälle ja nukahtanu) ja vauveli sitten aloitti jylläämisensä ylös nousemisestani. aika hennoilta liikkeet tuntuu vieläkin.. odottelin, että olisivat kovempia jo ja kun lukee täältä kuinka muilla jo näkyy vatsan läpi möyrimiset. tosin minulla istukka on sivulla edessä.

nyt sitten kauppaan ja iltapäivästä ratsastelemaan!

rv22 tasan :)

Kysyisin äkkiä että minkäkokoisia toppapukuja olette ostaneet tammivauvoille? itselläni on ostaminen edessä ja kokoa vaan vielä mietin, ajattelin jättää ostamisen välipäiviin, saisin ehkä halajamani tutan vauva-toppapuvun puoleen hintaan =) Jos vauva tulee aikaisemmin, saa mies hakea toppapuvun kun olen laitoksella. Itse olen ajatellut kokoa 62 tai 68, mutta en osaa päättää...

Muuten ei muuta kun että supistelee taas niin mahtavasti, eikä aikaa ole ottaa rennosti. perjantaina mulla on neuvola lääkäri, saa sit nähdä vaikuttaako nää vai ovatko vaan kiusaksi.

Äitylille vielä että kuulostipa rankalta sun kokemukses, yritä puhua siitä mahd. paljon niin pääset ehkä mielikuvista eroon.

Mellum, pidän peukkuja sun isäsi ohitusleikkaukseen, juuri mun kaverin isälle tehtiin se viime viikolla ja kaikki sujui tosi hyvin (ikää hänelläkin jo paljon yli 60) ja pääsi jo parin päivän päästä kotiin. Omalla isälläni oli lievä infarkti viime tässä keväällä, mutta onneksi siitä ei jäänyt " vaurioita" hänellä kuitenkin ikää vasta 54.

No nyt ruuan laittoon (grillattua härän sisäfilettä, bernaisekastiketta ja isoja lohkoperunoita, nam,nam =)) )

Hyviä viikonloppuja kaikille!!

[color=darkviolet]Että sen tiiän ettei kannata vastata, ku aina siihen mitä lapsi kysyy. Jos on vähään tyytyväinen niin turhaan sitä kaikkee alusta loppuun selittää ;)

Mutta mikä olisi " oikea" vastaus siihen miten vauvan tulee masusta pois? Akkahan syntyi sektiolla, mutta. .kuulostaa ainaki omaan korvaan jotenki tönköltä, jos sanon vaan pimpistä :D Ja mietin sitäki jääkö akka kauhistellen miettimään miten se sieltä mahtuu tms. Yksi kirjanen mikä meillä on niin siinä vaan mennään sairaalaan ja vauva syntyy. Se ei tunnu riittävän tiedoksi akalle.

Mä osaisin varmaan paremmin selittää sen miten se vauva on masuun joutunu, ku tän syntymisen. Sunnuntai pähkäilyä ;)

Huh, ku tuli täpötäys olo. Tuli ahmittua oma tekosia valkosipulipottuja ja sit erehyin hetimmiten pötköttään. Huomas kyllä pian, että ylös on noustava tai sapuska pyrkii pihalle. Tai ainaki tuli sellanen tunne.

Iltasin tuntuu aina vähä närästävän. Yleensä menee sitten " kivuttomasti" ohi. Joten en vielä montaa kertaa oo Rennietä ottanu.

Meiän piti porukalla lähtä ajelulle, mut ukko tuhisee nyt tuossa sängyllä. Pitänee herättää se ennen ku vaipuu syvään uneen. .

[color=darkviolet]Tosi tuulinen päivä. Äskön kastelin kukkapenkkejä. .pakko kastella, ku täällä ei oo satanu. Jos meinaan jossai vaiheessa noihin sipulit iskeä niin en niitä pöllyävään penkkiin viiti iskee.

Ukko kopistelee liiterin terassille lattiaa ja akka touhuaa siellä mukana. Lähin ite sisälle keittään päiväsumpit ja ottaan mokkapaloja välipalaksi sulamaan :b En tiiä, mut musta on tullu ihan hirmunen makeenperso.

[color=blue]Taneli [color=violet]suo anteeks. Hyvät myöhästyneet synttärionnittelut ~~~@ Luin kyllä eilen juttus, mut sitä ku on niin hormoonihiiri, ett kaikki lähtee tuulen mukana tuolta pääkopasta. Hyvä esim. ku yks päivä lähin keittiöstä tänne makkariin siksi, että meen työhallinnon sivuille. No, kävin vauvasivuilla ja palasin keittiöön. Siellä sit hetken päästä tajusin etten käyny ollenkaa tarkistaan työpaikkoja :D

[color=blue]GALLUPPIA [color=orangered]miten kerrotte lapsillenne vauvan syntymästä? Meillä akkaa kiinnostas kovasti miten se vauva tulee masusta pois :O ikää siis 4v5kk. On kysyny, että leikataanko se. .En oo viel vastannu, ku oon kääntäny jutun johonki muuhun tai kerran totesin, että se on vielä niin pieni ettei tarvi tietää.

Sitä ei oo onneks vielä kysyny miten vauva sinne joutui. Eli tähänkin, jolla jo kokemusta asiasta on ois kiva saaha vihjeitä ;)

[color=darkviolet]Z ja beibi 22+2

Vaikka sitä miten yrittää ajatella, että koira on VAIN koira, niin kyllä se kuitenkin perheenjäseneltä tuntuu... Mulla ehti olla tuo koira puolet elämästäni, on ollut ihan kaikessa mukana, nähnyt jokaisen poikaystäväni ja asunut mun kanssa niin opiskelija-asunnoissa kuin nyttemmin perheasunnossa. Että hirveän vaikeaa on tuollainen päätös tehdä, olisi ollut helpompaa jos koira olisi vain nukkunut pois :( Mut eläinlääkärikäynti sujui hyvin ja olivat todella tahdikkaita. Illalla sitten käytiin hautaamassa ystävämme ja laitettiin oikein hautakynttiläkin. Kyllä sitä jo osaa ajatella, että näin oli todellakin paras koiralle. Ja onhan meillä ilonaiheena vielä 2,5 vuotias mäyris sekä tietenkin esikoinen ja masukki :)

Tanelille syntymäpäiväonnittelut!!

Haalarista, minäkin päädyin 62 cm. Mietin ensin 56 senttistä, mutta jos meille on tosiaan jättivauva tulossa, niin ihan hyvä että päädyin isompaan. Ja eihän tuo siilihaalari tosiaan mikään paksu ole, mutta vaunuissa makuupussin sisällä varmaan oikein hyvä! Esikoiselle tuli ostettua viikonloppuna Eccon goret ja talvitakki, itsellepä ei sitten raaskinut ostaa mitään! Ihan uskomatonta mitä vauhtia nuo pienet kasvaa, meidän tytön talvikengätkin on ensi talveksi KOLME numeroa suuremmat kuin viime talvena! Ja viime talviset kengät on sitten melkein käyttämättömät, toivotaan että mahtuisi sitten aikanaan pikkuveikalleen, vaikka onkin kyllä punaiset...

Nyt kun on eri sukupuolta tulossa, niin tuottaa hieman harmaita hiuksia tuo kalliimpien vaatehankintojen tekeminen. Järkevää ois ostaa reimatecit, goret jne. neutraaleissa väreissä, mutta kun ei niitä oikein meinaa löytyä! Ja sitten kun itsestä on kuitenkin NIIIIN ihana pukea tuota pientä tyttöä prinsessaksi :) No, ne eccot on nyt sitten mustat, niin käy molemmille. Mutta takki on ihana vaaleanpunainen karvakauluksilla!

Piti kommentoida muillekin, mutta taas unohtui, kun en avannut viestiä omaan ikkunaan. Yksi päivä yritin vähän lueskella vanhoja viestejä ja sellainen sieltä pomppasi esiin kuin YSTÄVÄKIRJA. Eli mistä tuollainen mahdollisesti löytyy *haluaa päästä täyttelemään*??

Aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa!

ariella rv 22+1

Aika hiljaista Terhoissa tänään! Kaikki ulkona nauttimassa ihanasta ilmasta?!

Mulla on ollut inhottava päänsärky eilisestä lähtien. Olen napsinut panadolia ja koittanut levätä. (Hehehe, ihanku en lepäilis jo muuten saikulla kun olen!) Illalla mennään miehen kanssa teatteriin ja lapset menee yökylään. Toivottavasti selviän ilman suurempia supisteluita ja iskias-kipuja illasta. Sain tämän illan synttärilahjaksi mieheltä. Kivaa! Pitäis vaan ruveta kaivaa jotai siistiä päällepantavaa, joka mahtuis...

Tukiverkosta: Meillä ei ole vanhempia käytettävissä. Mun äiti asuu toisella puolella Suomea eivätkä ole miehensä kanssa todellakaan innostuneita lastenhoitajia. Mun isä kuollut, samaten miehen äiti. Appiukosta ei myöskään ole lastenvahdiks. Mun veljet asuu aika lähellä meitä mutta omat kuviot niin kiireisiä ettei niistäkään apua. Samaten miehen siskot; heidän omat lapset jo täysikäsyyden kynnyksellä... Toisella siskoista kaiken lisäks alkoholiongelma, joten ei apua. Onneks meillä on tuo kaveriperhe, jossa lapset voivat silloin tällöin käydä yökylässä! Heidän poika samanikäinen kuin meidän ja ovatkin parhaita kavereita keskenään.

Jaksamista kaikille Teille Mellum, Äityli, Ariella ja muut, joilla ollut rankkoja, ikäviä tapahtumia viimepäivinä!!!!!

Mun pitäis lähtee myös joku päivä kiertelee kirppareita. En ole päättänyt otanko ä-pakkauksen vai rahan. Rahapula ainakin on ihan karmee, kun alusta lähtien melkein vaan maannu saikulla kotona. Mun pitää odottaa Kela-hakemuksen kanssa muutenkin että tuo 2005 vuoden verotus valmistuu virallisesti...

Aurinkoista viikonloppua ja hyviä vointeja Terhot!

t. H ja Iines 24+0!!!!!!

Kiitokset kaikille lohduttaneille! Toivotaan että leikkaus sujuu hyvin ja ei tulis jälkikäteen komplikaatioita. Isä on ottanut aika raskaasti sen, että joudutaan leikkaamaan. Luuli " selviävänsä" pallolaajennuksella.. ja sitten takas töihin. Hän ei myöskään päässyt hirvijahtiin, joka olis alkanut tänään. =( Toinen mikä on, hän joutuu lopettamaan tupakanpolton kertaheitolla. Kait ne hoitajat olivat ottaneet nekin pois, lääkärin määräys.. taitaa olla ehtona leikkaukselle se että joutuu heti lopettamaan. Isä on sauhutellut puolet elämästänsä(ikää 60v.).. hyvä siinä mielessä että on pakko lopettaa nyt ja valita terveys! Mun appiukolle on myös tehty ohitusleikkaus liki 10 vuotta sitten ja elossa on yhä. Toivotaan parasta!

sit muihin juttuihin..

Taneli75: Onnea paljon synttäripäivänäsi!

nenn: Haalarin ostin 62cm. Ellokselta tilasin sellaisen ruskean haalarin. Ihan hyvää materiaalia näytti olevan ja riittävän lämmin. Luulempa että se menee sen muutaman kuukauden ja sitten voikin vaihtaa kevyempään.

Äitiyspäivärahasta.. Luulin, että saan saman äitiyspvrahan kuin kuopuksesta(joka ei ehdi täyttää 3v.), mutta näin ei ollutkaan. Sen pitää olla työtuloa, jota on ed. lapsesta saanut. Mulla kun se oli silloista työttömyystuloa. :( Että tulot tippuu huomattavasti sitten...

(.) Peukaloinen on kova mäyrimään ja potkimaan. Elen tuli herkuteltua illalla suklaata ja lakuja. Johan alkoi potkuja sateleen..raukka sokerihumalassa. Vähänks oon kauhee äiti... :) Maha vaan kasvaa. Kohta joudun pitää äitiyshousuja. Parit omat housut mennyt vielä, kun vyötärö ollut vähän väljempi. Pitää vaihtaa, etten venytä pilalle noita omia.

täytyy lopettaa..

mellum ja peukaloinen 25+6

Ariella, muistaakseni meidän ystäväkirja oli ketju nimeltään Tammenterhot 2007

kappas vaan, äitiliinihän sen ehti just äsken käydä nostamassa. Pitää itsekin taas tutustua siihen, kun on tullut paljon uusia viestejä oman kirjoituksen jälkeen.

Ollaan lähdössä ulos, joten moi!

Taneli + perttuvauva 25! Jee!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat