Seuraa 

Hei kaikki rintapumppujen käyttäjät. Miten paljon voi kerralla lypsää yhdestä rinnasta ja paljonko n. pariviikkoinen vauva tarvitsee tätä lypsettyä maitoa?

Kommentit (4)

Olen pumppaillut maitoa aina silloin tällöin vauvan (nyt 3kk) syntymästä lähtien - vauvamme saa lypsettyä maitoa ehkä muutaman kerran kuukaudessa. Pumpata voi kyllä ihan niin kauan kun maitoa pumppuun tulee, eli ei kannata pelätä, että liian tyhjäksi pumppaisi. Uuden maidon tuotanto alkaa kuitenkin heti kun maitoa rinnasta poistuu. Ja vaikka pumpulla ei enää irtoaisi pisaraakaan, saa vauva silti rinnasta irti maitoa.

Meidän tyttövauvamme söi muutaman viikon ikäisenä joskus jopa kokonaisen Avent-tuttipullollisen, eli melkein 1,5dl; joskus vain 80ml, mutta useimmiten kuitenkin hiukan runsaan 1dl kerrallaan. Tämä tosin voi vaihdella varmaan vauvasta vauvaan - näläntunteesta riippuen! Voihan olla, että vauva itkee nälkää, vaikka onkin vain vähän nälkäinen, ja tällöin menee tietysti vähemmän maitoa.

Onnea pumppailuun! Äläkä stressaa siitä, stressaamatta heruu paremmin!

annelie ja lillikkä 3kk

ps. jos tuntuu, ettei pullon pohjalle tule juuri mitään, niin älä luovuta - mulla ainakin kunnon herumiseen voi mennä joskus aikaa yllättävän paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuli hyvin. alkuaikoina varmaan pullollisenkin. (n 80-100ml)

kai voit antaa vauvalle niin paljon kun juo. jos heruu heti hyvin niin voisit vaikka lypsää 15 min sen voisi kuvitella vastaavan 15 min imetystä. vaikka pumppaamalla ei kai tule niin hyvin kun suoraan tissistä.

mitäköhän oikein vastasin, en ainakaan kysymykseen :)

Mulla on poika 8 vkoa ja oon alusta asti pumpannut aamuin illoin, ku muuten tuntuu tisut räjähtävän.. On se aika raskasta, mutta kyllä sen jaksaa. Pakkasessa on jo varmasti useempi litra! Ja jos syötän pullosta pojalle, niin annan sen verran mitä syö, joskus 30 ml ja joskus 120 ml, mut ei vauvaa voi liikaa syöttää. Kyllä ylimääränen tulee pulautuksessa ulos!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat