Vierailija

Meillä on ihan uusi talo, kuukausi asuttu vasta. Illalla menin saunaan Bb:n jälkeen, siellä kutitti jo selkää hiukan. Suihkun jälkeen istuin nojatuoliin, melkein saman tein alkoi selkään kutisee ihan kamalasti ja niinkun olisi kuusenneulasilla pistellyt. Istuin tuolissa n. 15 min kunnes nousin ylös, mies sanoi, että selkä on tulipunainen. Menin kattoo peilistä, samoin oli käsivarret ranteista kyynerpäihin nokkosrokolla. Otin Zyrtecin saman tein, mutta mistähän johtui...??

Saunassa siis jo kutisi selkä. Saunan puu on tervaleppää jossa saunasuoja käsittelyaineena. Olen ollut siellä ennenkin.

Tuoli, jossa istuin on mikrokuitukankainen joka on käsitelty suoja-aineella n. 2 viikkoa sitten. Siinäkin olen istunut ennen. Ihottuma oli siinä kohdissa, että tuolista olisin uskonut se paremmin tulevan, käsivarret siis käsinojasta. Istuin siinä puolinihkeänä ja puolialastomana siis.

Mietin vaan miten allergisoivia tuolliasret käsittelyaineet voivatkaan olla ja mitä tehdä lapsille kun itsekkin reagoin kamalan voimakkaasti

Kommentit (10)

nokkosrokko eräänä lämpimänä päivänä jolloin leivoin sämpylöitä. Lääkäri kertoi, että voi tulla hikoilusta! Siis ei tarvi olla iso juttu, niin saa nokkosrokon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ennen saunaa istuin tässä koneella asentamassa virustorjuntaa, vajaan tunnin kai ja join siinä samalla kahvia. Ennen ku pääsin saunaan en huomannu edes sitä kutinaa.

Ap

Käsien iho sitten turposi sellaiseksi yhteinäiseksi, kipeäksi, tulipunaiseksi paukamaksi, melkein koko käsivarsista. Mikään ei meinannut auttaa ja vein sitten käteni lääkäriin. Lääkärinkään kanssa miettien ei millään keksitty, mikä sen olisi voinut aiheuttaa. Jollain vahvoilla kortisonivoiteilla se saatiin sitten vasta talttumaan, eikä ole sittemmin tapahtunut. Kumma.

Voi hyvin olla, että tuolin käsittelyaine on allergisoinut sinua vähitellen ja nyt se sitten puhkesi. Minä allergisoiduin yhdelle deodorantille (Donna Karanin Cashmere stick) ja jouduin lopettamaan sen käytön. Aluksi luulin, että olin saanut kainalooni jonkun infektion, mutta lääkäri onneksi tajusi, että kyseessä voisi olla allerginen reaktio. Olin tuossa vaiheessa käyttänyt tuota deodoranttia jo kuukausia enkä osannut itse yhdistää ihottumaa deodoranttiin. Kun lopetin deodorantin käytön, ihottuma katosi ja tuli taas takaisin, kun kokeilin deodoranttia uudelleen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat