Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mihin astiaan/ purkkiin oletta laittaneet rintamaitoa, kun pakastimeen sen laitoitte? Miten kävisikö pahvimuki?

Minä ja Poitsu 5vk

Kommentit (9)

noin puoli vuotta(Sairaalan ohje). itse ostin kaupasta niitä pullopusseja jotka on tarkotettu kertakäyttö pulloihin ja pakastin maidon siinä.. sopivasti mahtuujopa 200ml siihen.

Pahvimukiin en laittaisi jos siihen ei saa mitään tiivistä kantta päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsekin käytin minigrip-pusseja ja sitten niitä Ainun pusseja. Pussit käteviä, jäätyvät nopeasti ja tasaisesti sekä vievät vähän tilaa. Myös maidon sulattaminen kätevää ja nopeaa esim. vesihauteessa.

käytössä 8 kpl Tupperwaren n. 1,5 dl kokoisia pyöreitä tiiviskantisia purkkeja. Ovat mielestäni erittäin käteviä. Purkkiin menee just se reilu 1 dl minkä vauva aluksi kerralla söi. Nyt myöhemmin olen käyttänyt samaisia purkkeja soseiden pakastukseen. Meille oli ajautunut jostakin 2 sellaista ja hankin 6 lisää kun olivat just passeleita.

Niihin minigripin mini-pusseihin laitoin minäkin ja päälle vielä, että suunnilleen kuinka paljon. Tyttö söi 2-3 kk:n iässä noin 40-50 ml kerrallaan, niin en sen enempää laittanut pusseihinkaan, ettei jää kallisarvoista maitoa hukkaan.

Säilytin 3 kk. Maidon mausta kyllä huomaan, jos se on piloilla. Eli aina kannattaa maistaa sitä maitoa, tuoreempikin maito on voinut jonkin bakteerin saada esim. pumpusta tai käsistä ja mennä piloille.

terv. Meeri

Jossakin opaskirjasessa, mikä jaettiin neuvolassa, luki että äidinmaito säilyy pakkasessa 3kk. En sitten tiedä, mikä on oikein, itse käytin ne tuon ajan sisällä. Ja pakstukseen käytin jotain minigrip-tyylisiä pusseja johon vaan tussilla kirjoitin päivämäärän ja kuinka paljon maitoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat