Seuraa 

Mulla on vasta eka luomokierto menossa, menkkojen pitaisi alkaa maanantaina. No, nyt on ollut kaikenlaista oiretta, huimauksesta ja allotyksesta alavatsan pianon tunteessen, ja jopa pieniin viiltelyihin. Mutta onhan mulla noita oireita ollut aiemminkin, kun olen odottanut raskautta... Mutta toisaalta, laskujen mukaa just ovareiden aikaan olisi voinut jotain tapahtuakin, niin silti mietiskelen...

Nyt on ollut myos kahten paivan ihan tosi niukkaa ruskehtavaa tuhruvuotoa. Onkohan nama menkkojen asisoittoa (pillerimenkat alkoi kylla aina kerralla kunnolla, ja niin muistaakseni nuorempana ne pillerittomatkin), vai jotain alkuraskauteen mahdollissesti liittyvaa?

Kommentit (15)

Onko teillä muilla " tuhruvuotoilijoilla" jo alkanu menkat?Olen aivan ihmeissäni, koska raskausoireet (rintojen arkuus ja etova olo) jatkuvat, mutta Acon näytti tänäänkin negaa, nyt siis kp 29.En todellakaan siis ole raskaana, mutta mitä tämä sitten on.Ei kai se kahden päivän niukkaakin niukempi vuoto voinut olla menkat?Ei se voi mielestäni olla kiiinnittymisvuotoakaan, koska mahdollinen ovis oli jo kp11-12 ja vuoto oli kp 23-24. En nyt tiedä ollenkaan, mistä lasken kp:n, se voi olla 29 tai 6.

Auttakee, jos tiedätte mistä voisi olla kyse! :)

Vivian

Synnytyksestä on 9kk jonka jäljiltä kierto on vielä sekasin. Mulla on kerenny olemaan 2 kiertoa kestoltaan 46 ja 50, mutta nyt on menossa ensimmäinen imetyksetön kierto ja luulen et ovis oli jo kp23-24 paikkeilla. Kp30 alko tuhruttamaan, tuhrua ei tule housuun asti ja se on välillä ruskeaa, välillä punaista.

Raskauteen viittaavia oireita on vaikka miten paljon, mutta sitten taas lämmöt ja kohdunnapukan tilanne ei täsmää. Aiemmissa raskauksissa lämmöt olleet aina raskauduttua päälle 37 ja nyt ylimmilläänkin vain 36,9. Toinen on kohdunnapukka jonka oviksen jälkeen kuuluisi jäädä ylös jos raskautuu, mutta mulla se on alhaalla, tosin en tiedä miten asiaan vaikuttaa se että mulla todettiin jälkitarkastuksessa lievä kohdun laskeuma.

Alkaa jo ottaa päähän tämä tilanne ja tietämättömyys.

Kiinnostaisi tietää miten teille muille käy, tulkaahan kertomaan kun jotain tiedätte!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minullakin oli siis viime viikolla kahtena päivänä, to ja pe, sitä vuotoa, mutta ei sen jälkeen mitään.Tänään on kp 28 eli menkkojen pitäisi lähiaikoina alkaa.Tänään on repinyt ja juilinut mahaa, joten olen alkanut odotella lorahtamista.Kyllä ihmetyttää, kun ei koskaan ennen ole mitään tällaista ollut...Rinnat ovat edelleen tosi kipeinä, mikä alkaa jo haitata elämistä, kun ei voi pitää lapsia sylissä..

Vivian

Vasta myöhemmin oireiden takia(paleli saunassa=))tein testin vaikka olin luullut menkkojen vaan alkavan liian aikaisin.

Vuotoa oli kahdeksanteen raskausviikkon asti,ajoittain enemmän ja vähemmän.

Vuodon ennen r-testiä lääkäri veikkasi kiinnittymisvuodoksi ja loput vuodot kohdunsuulta tai istukan kiinnittymisestä johtuviksi.

Nyt ei ole 5 viikkoon vuotanut.

Hieman aiheen ohi mutta mulla siis raskausoireena tuhru=)

Ekaa kertaa vaikka raskauksia kuitenkin 6!

Leanna +5 ja sissi rv 14+

mulla on nyt jo kolmas päivä meneillään... Ei sitä verta niin paljon tule että pikkuhousuille tulisi mutta pyyhkiessä jää paperille, ja se ei oo sellasta kirkasta?!?!?! Ja mulla myös nyt vois olla menkat, kovasti toivon että tää olisi jotain raskaus oiretta :D

...mulla oli pari kuukautta sitten keskenmeno, niin sitäkin tässä kovasti pelkään ;( voi voi...

se viiva oli kyllä aivan selvä, Terveydenhoitaja- ystävänikin sanoi et testaa parin päivän sisällä uusix..

Se tuhru mua eniten mietityttää, mulla ei KOSKAAN aikaisemmin ole tullut tuhrua ja nyt sit kahteenkin otteeseen.

En tiiä, täytyy testata ens viikolla uudestaan, ni ollaan jo paljon viisaampia.. Ja toivotaan parasta, myös sulle!! =)

... no se melkein kolme paivaa kestanyt tuhru muutti ihan oikeaksi vuodoksi, ja kai naa nyt sitten on mun ekat luomu-menkat melkein kolmeen vuoteen (sitten kun esikoista alettin " yrittamaan" ). Mua vaan ihmetytti, kun mun menkat on aina alkaneet kunnolla, ja loppuneet tuhruun, ei toisin pain. Mutta ehka se noin ekassa kierrossa pillereiden jalkeen on ihan normaalia jos on jutut vahan sekaisin.

Ja sitten kun sita vauvaa alkaa haluamaan, niin oireita tulee pilvin pimein nakojaan, ja kaiken lukee niiden " kuumeilulasien" lapi...

Kertokaa mites teille muille kavi, ja jatketaan sitten yhdessa tata odotuksen odottamista jos ei viela " tarpannyt" !

Pillereiden kanssa ei tuhruvuotoja ollut mutta pillereiden jälkeen on aina tuhruttanut enne kuukautisia. Olen tiennyt ennen positiivista raskaustestiä olevani raskaana kun tuhru on jäänyt tulematta. Minulla 2 lasta ja molempien kanssa näin. Nyt kuumeilen kolmatta ja ainakin vielä viime kuussa tuhrutti ja täti tuli.

Nyt taas toivotaan että jäisi tuhrut ja vuodot tulematta!

Mutta 25% raskauksista alkaa tuhruvuodolla että voihan se teillä muilla olla merkki raskaudesta.

Plussaonnea kaikille!

Tosin sen kunnon verisen lorahduksen jälkeen ei ole taas näkynyt mitään, mutta kyllä mä tän kp ykköseksi lasken, eiköhän ala pian vuotamaan enemmänkin.

Mulla oli ekat luomu menkat pariviikkoa sitten jotka kestivät sellasen kolme päivää(pillereiden kanssa kestivät kuusi päivää)ja tulivat vielä viikon myöhässä. Sitten meni viikko ilman mitään ja nyt on taas viikon ajan tullu sellasta kummalista tuhruilua tosin vaan paperiin. Tuhru on sellasta vaaleanpunaista / vaalean ruskeaa. Tänäänkin on olo kuin krapulassa oksettaa ja väsyttää. Voi kyllä että myös kuvittelen noita muita oireita kun tuo vauvakuume on niin kova. ;)

Kerro miten menee, ja toivotaan tosiaan parasta. On tuo keho hassu kun ei siita oikein koskaan tieda mita se meillle viestittaa, vai viestittaako mitaan!

tälle palstalle. Mulla siis tuhrua tuli pari viikkoa sitten jonka jälkeen tuli myös " kunnon" kuukautisvuotoa tai niin ainakin luulin, ja eilen alkoi taas tuhru ja siitä syystä tein tänään testin ja plussa tuli..!!

Mut jotenki en osaa iloita tai en tohdi, just siitä syystä et sitä vertakin tuli välissä.. Jospa se onki keskenmeno ja hormoni näkyy vielä testissä...?? Ollaan yritetty kesäkuusta asti kakkosta ja olisin todella onnellinen jos se nyt olisi saanut alkunsa..

Hannukka:

Sinuna marssisin lääkärin puheille ja pyytäisin saada verikokeen, josta näkyy hcg:n tarkka määrä. Se kertoo paljon. Kokemuksesta voin sanoa, että jos sinulla olisi ollut keskenmeno, arvo ei enää olisi kovin korkea. Jos taas ensimmäinen vuoto onkin ollu esim. kiinnittymisvuoto, on tässä vaiheessa jo hcg:n määrä sen verran korkea, että ainakin toivoa normaaliraskaudesta on. Jos pari viikkoa sitten on ollut kiinnittymisvuoto, verikokeissa näkyisi normaalin puitteissa oleva hcg arvo, niin parin viikon päästä voisit jo mennä alkuraskauden ultraan, joten siinä selviäisi jo paljon. Lisäksi, jos testisi oli vahva plussa, joillakin testeillä sekin jo kertoo jotain. Jos se oli ns. haamu, teepä uusi parin päivän päästä. Itselläni aikoinaan eka haamun jälkeen tuhruttelu jatkui ja siitä seurasi, että 3-4 pv myöhemmin testin haamu oli vielä haaleempi, ja varhainen km siinä oli kyseessä. Itse kyllä vuodin verta jonkin aikaa, joten jos vuoto on sinulta loppunut ja testit näyttää yhä vain plussaa, kyllä siinä aika hyvältä asiat näyttää... :o) Ainakin näin maallikon maalaisjärkeä käyttäessä, vaikka kyllähän tämä välillä niin avaruustiedettä on :o)

Itse olin aivan varma jo raskaudesta pari päivää sitten. Testit näytti negaa oireista huolimatta. Täti tuli tuhrun kera, jota on jatkunut jo 3 päivää. Ihme ällö olokin jatkuu, lämmöt on koholla ja rinnat kipeet, mutta jopa erityisen herkkä mammaksi.fi testi näyttää negaa, joten itselläni taas on kyseessä vain joku hormonihäriö.

Se plussa siinä testissä kyllä sykäyttää :o) Toivottavasti kaikki on sinulle hyvin! Tsemppiä! Ja kerrohan sitten täälläkin kuinka kävi!

Täälläkin ensimmäinen pillereiden jälkeinen kierto ja hormonit ihan sekaisin.Mullakin siis kp 24 alkoi niukka vuoto, pari tippaa pöksyyn ja sen jälkeen vain pyyhkiessä.Koskaan aiemmin ei ole välivuotoja tai menkkoja edeltäviä vuotoja ollut, joten ihmetyttää todellakin paljon.Rinnat ovat todella arat ja nännit " pystyssä" koko ajan... ;( Tein eilen testin, kun aiottiin ottaa ystävän kanssa viiniä..nega tuli.. joten raskaus on epätodennäköinen, mutta kp oli eilen vasta 25 ja kierto normaalisti n. 28 päivää.

Mikähän meitä nyt oikein vaivaa??!!??

Vivian

Moikka! Oletteko plussailleet tai saaneet " tietoa" , mistä tuhruttelu voi johtua? Kuinka kauan teillä sitä ollut? Onko pitkään kerrallaan?

Mulla ei oo tätiä näkynyt pitkääääääään aikaan (9vkoa), pillerit 3,5 viikkoa sitten jätetty pois, negan testasin viimeksi to ja olenkin kirjoitellut jo tällä palstalla ja miettinyt " mikähän on?" , kun luin teidän viestejä, tajusin, että minulla oli tuhruvuotoa myös viime viikolla (oiskohan ollu ke!?), en vain ajatellut sitä sen enempää silloin, sitten kun ei menkatkaan alkaneet. Minulla ei kyllä koskaan aikaisemmin ole tuhruvuotoa ollut, viimeviikolla kun oli luulin tosiaan että täti tulee. Onko se normaalia enne menkkoja? Vai oiskohan se raskausoire? En mä kyllä raskaana usko olevani kun negakin tuli.. hm.. aika outoa! Ei sitä ollut kun se yksi päivä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat