Seuraa 

Olen ensikertalainen, ja vaikka olenkin iloinen kasvavasta mahasta, vaateongelmat painavat mieltä. Tuntuu, että äitiysvaatteet on tarkoitettu jo todella pitkällä oleville, mutta tavallisetkaan vaatteet eivät oikein sovi. Minulla 19. viikko menossa, kohtu tosin neuvolatädin mukaan hyvin edessä ja näkyvä. Kaiken kukkuraksi en haluaisi ihan koko maailman vielä huomaavan raskauttani, kun rakenneultrakin on vielä edessä. Läheiset ja työkaverit kyllä jo tietävät, mutta nuoret " asiakkaani" töissä saisivat mielellään vielä luulla minun vain lihonneen...

Eli milloin kehtaan mennä äippävaateostoksille? Ja olisko suosituksia siitä, minne mennä?

Kommentit (13)

Esikoisesta siirryin äitiysvaatteisiin vasta rv25 jälkeen. Tästä toisesta joskus vähän ennen puoltaväliä. Under-the-belly-malliset housut on kyllä parhaimmat olleet ainakin itselleni. Ylivatsan tulevat ovat jotenkin niin ahdistavia, nyt loppuraskaudesta vasta kelpaavat varsinkin kun on tullut vähän viileämpää.

art 38+1

Itse siirryin normaaleista housuistani hameisiin ja vähän isoihin omiin vaatteisiini n. rv 12 ja nyt rv 20 ei enää ne mahdu, joten piti ottaa käyttöön ihan rehelliset äitiyshousut ja paidat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..itse oon ostanu vaan yhtä kokoo isommat farkut, ovat kyllä tosi matalavyötäröiset.. viikkoja nyt 34+4, äitiyspaitoja en oo koskaan ennenkään tarvinnut kun tätä mahaa ei ole paljoa ollenkaan..jonnekkin uppoaa tuonne sisään :)

Esikoista odottaessa tavalliset housut ei menneet enää rv 12 jälkeen jalkaan, tästä toisesta piti vaihtaa mammahousuihin jo rv 9. Paidat on olleet mammamallisia tai tavallista pidempiä siinä vaiheessa kun normaalit ei ole riittäneet pituudesta.

Itse en siis noiden viikkojen jälkeen ole voinut tavallisia housuja käyttää mitenkään, joten paljon vaihtoehtoja ei ole ollut...

Housuja olen hankkinut KappAhlista ja H&M:stä, tosin ison osan mammavaatteistani olen saanut siskoiltani tai ostanut käytettynä.

Kävin ostamassa parit äitiyshousut rv 17 jollon omat löysimmät ei enää tuntuneet mukavilta vaikka toki kiinni menivätkin. Farkut on jääneet pois jo aikaa sitten. Edelleen piän normaalipaitoja, äitiyshousut on nykyään tosi fiksun näköisiä ja helpottaa kyllä oloa kun ei tarvi kireissä housuissa olla. Voisit varmaan ostaa jotkut äitiyshousut ja jatkaa peittävien paitojen pitämistä jollon maha ei selvästi tuu esille. Ite oon lähiaikoina alkanut pitää myös tiukempia paitoja ja esittelen mielellään mahaani. Yhtä äitiys-t-paitaa olen pitänyt alupaitana sekä jumpassa ja se tuntuu kyllä tosi hyvältä kun peittää koko mahan, toisin kun normaalipaiat.

HANNELE rv 19+2

kaikki farkkuni ja suorat housut ovat matalalantiomallia, ja kun kohtu pömpöttää juuri siellä, oli kovin tuskaista ja siirryin jo tuolloin äitiysmalleihin kun ei ollut vaihtoehtoja. Mulla ei kyllä mitkään mammakuteet ole ollut siitä asti liian isoja?! Olen normaalisti aina kokoa 36, pituutta 167 ja painoa 54kg, mutta en tajua miksi mulle niin iso maha pullahtaakin aina heti :-) Esikoista mahan koko meni koko raskauden ajan yläkäyrien yläpuolella vaikka painoa tulikin koko raskausaikana vain 8kg. (joista vauva painoi 4kg,heh) Mutta tosiaan, jättimäistä mahaa taidan kasvattaa tässä toisessakin raskaudessa ja ihan täysin on äitiysvaatteet käytössä olleet jo viikkokausia.

16+1

Muistan, että vielä juhannuksena menivät tavalliset housut kiinni eli rv 15 asti pärjäsin tavallisilla housuilla. Toki kaapista piti kaivaa kaikkein väljimmät.

Lämmin kesä pelasti pitkälle elokuuhun. Kuljin eri topeissa ja pitkissä hameissa töissäkin kesäloman jälkeen. Ne olivat ihan normaalimallistoa, ehkä kokoa normaalia isompina.

Elokuun loppupuolella sitten löysin ja alointa käyttää paria H&M:n äitiyspaitapuseroa, joihin olen vielä toistaiseksi mahtunut. Lisäksi Mama licious -vaatteita olen pitänyt myös. Käytän edelleen normaalimitoituksen housuja, sillä en ole löytänyt kivan mallisia äitiyshousuja. Belly belt pelastaa paljon! Yläosan täytyy olla pitkä, jotta tuo viritys peittyy, mutta eipä tarvitse ostaa uusia housuja.

En tiedä, missä asut, mutta ainakin pk-seudulla voisit katsastaa H&M:n, Lindexin, KappAhlin ja keskustan Stockan Mama licious -malliston. Lisäksi on tietenkin noita erikoisliikkeitä kuten Belua, Bebes jne. Jotkut ovat kehuneet Missymom-tuotteita. Niitä voi tilata netistä, mutta omakin myymälä löytyy.

Jos ja kun tarvetta on äitiysvaatteille, kehtaa kyllä mennä millä viikoilla vaan tutkimaan valikoimia. Toivottavasti löydät mieleisiä vaatteita!

Iituli rv 28+

Vyöt on heitetty nurkkaan jo aikoja sitten ja viime lauantaina tein traagisen toteamuksen, ettei ne löysimmätkään housut menneet enää kiinni! tai saihan ne kiinni, mutta ei ollut kovin häävi olo kun maha oli senttikaupalla housujen vyötäröä isompi :) Eli kävin ostamassa ekat äitiyshousut rv13!! Ja samoin verkkarit kotihousuiksi kun niitä ei omasta takaa vielä löytynyt. Nyt kyllä sinnittelen tämmöisissä vanhoissa stretch-farkuissa ylänappi auki.

olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana. vatsa alkoi kasvaa jo tosi varhaisessa vaiheessa ja äitiysvaate ostoksille piti mennä jo rv 12 jälkeen. Nyt viikkoja on 22, eikä toivoakaan, että edes vanhat paidat mahtuisivat päälle pituudesta.

ensimmäisestä jo aika aikaisessa vaiheessa, jotain rv 13-14 tienoilla. Riippuu kai paljon siitä millaisia ja kuinka tiukkoja vaatteita normaalisti käyttää. Mulla kuitenkin vatsaan tuli turvotusta jo heti alkuun ja kotona vaihdoin hyvinkin pian vain löysiin lökäpökiin ;) Totesin kuitenkin, että mammavaatteet olivat joka tapauksessa ne mukavin vaihtoehto jo noinkin alussa. ostin vaatteita KappAhlista ja H&M:ltä, parhaita oli sellaiset housumallit, joissa oli reiällinen kuminauha vyötärössä, jota säätämällä sai sitten vähitellen kasvattaa housuja mahan mukana. Pärjäsin sellaisilla samoilla alkuaikana ostetuilla itse asiassa ihan viime metreille, sairaalaan kyllä piti mennä jo vetskari auki ;) Ne oli joka tapauksessa alkuun tosi hyvät, kun ei periaatteessa juurikaan eronnu normaalihousuista, oli vain joustavaa kangasta ja päivän mittaankin sai tehdä säätöjä jos alkoi tukalalta tuntua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat