Seuraa 

En huomannu alotusta viikonloppuun joten tässä tää... Palajan kohta..

Kommentit (10)

noista ruoista on näköjään puhuttu. Annatteko jo suolaista ruokaa?

Minä vielä epätoivoisesti koitan varjella 11.5kk poikaamme suolalta, mutta epätoivoista on. Muroja ja muuta menis kyllä, ja ei kelpaa enää paljo muu kuin sama ruoka. Ja aina ei vaan voi tehdä ilman suolaa, ja vaikka kuin varais suolattoman version, se ei enää maistukaan pojalle... no onneksi me ei käytetä muutenkaan hirveästi suolaa missään. :)

Syömälakosta, meillä toimii sormiruoka ja LISÄÄ mausteita. Ja ummetuslääkettä... ja tarkkailen myös hampaitten tuloa aina, jos tulee syömätön kausi.. ja maidon määrää...

Voi kun tälläisiä aamuja tulisi vielä monta, ihana auringonpaiste :)!

Bonnielle piti tulla maitokyssäriin vastailemaan, että meidän neuvolan suositus on kevytmaitoa tai sitten rasvatonta maitoa + ruokaan lisärasvaa pari tl. Välillä kun näitä juttuja palstalla lueskelee jokin toinen neuvola saattaa suosittaa jotain aivan muuta. Ite kallistuin tuohon rasvattomaan maitoon, kun itsekin juodaan sitä. Laitan sitten esim. puuroon " voisilmää" .

SUOLAA välttelen edelleen, toistaiseksi on riittänyt yrtit ym. suolattomat maun antajiksi. Ja tosiaan Piltti -linjalla ollaan vielä hyvin pitkälti.

Ja sitten tää gallu, joka kiinnostaa kaikkia ;) eli peppupesuja meillä ei ole harrastettu enää aikoihin. Köntsäjäämät eliminoidaan kosteuspyyhkeillä (paitsi jos nyt ihan on levinnyt pitkin poskia niin sitten lavuaarissa). Kokovartalopesulla :D käydään joka ilta suihkussa.

Vitsi että nauratti nuo kervisen jälkikasvujen touhut, kerkiäväistä porukkaa ;)...

Isi rakentelee naapureiden ratoksi ipanoiden keinua, ehkä tänään päästään testaamaan työn tulos?

Jaahans, mamman apinat availee tuolla ääniään aamutorkkujen jälkeen joten leppoisaa sunnuntaita kaikille :)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vihdoinkin viikonloppu alkoi, kun töistä suunnilleen konttasin kotiin...Mulla on jalat taas aivan aladoobia, ja silmät ristissä pitkän päivän päälle..En tajua, kuin taas viime yö meni ihan harakoille? Ei vain uni tullut, ja poitsukin heräs jossain kahen pintaan, joi pullollisen Nania ja alkoi yrittää nukkumista, niin vielä mitä..Sekään ei saanut unta..Siinä pötkötteli, ja välillä nousi pystyyn, taas makuulleen ja eikun pystyyn..No, nukahtihan tuo jossain kohtaa, mutta mä vaan torkahtelin..Onneksi poitsu ei kuitenkaan huuda, jos yöllä onkin hereillä..Yrittää vain jutskata ja saada seuraa...

Syömälakkoa ei meillä oo harrastettu, ei äiti (vaikka ois kyllä tosissaan jo aihetta) eikä poika...Mutta se sormiruoka on varmaan ihan jees; mä kyllä varmaan broilerin suikaleita ihan paistaisin pannulla, ja pilkkoisin toooooosi pieneksi ja sitte sitä antaisin, tai esim.seitä(mikäli ei kala aiheuta mitään allergiaa); ihan pikkasen pintaan muna-vehnäjauho-mausteseosta ja pannulle..Se ois ehkä " pehmeämpää" ja vähemmän kurkkuun tarttuvaa , sitte vaan kurkkua, tomskua ja hedelmiä... Ja leipää,(= Milon herkkua), sulhaspiirakkaa jne. Tai paistapa Eekkis lettuja! Niitähän vois kans ihanasti tarjota just vaikka raejuuston ja marjojen tai hedelmäpalojen kans..No, eipä nuo lapset varmaan nälkään kuole, ja eiköhän niillä oo niitä pienen syömisen aikojakin, niinkuin aikanaan tiheän imun kausia.

Missä hitossa se Mari taas luuraa??? Yrittääköhän livistää näistä seuroista pikkuhiljaa poikkeen?? Turha yrittää, paparazzit pannaan pongaamaan tonne Haltialan maastoon, notta missä luuraat... Onko koiruuksilla muuten kaikki ok? Hope so!

Kyllä taas sää on kuin morsian! Aamulla oli kauhia sumu, mutta hellitti päivällä ja nythän on jo kuin paraskin juhannus-ehtoo, näin ikkunasta katsoen..

Mulla poskia kuumottaa ihan pirusti (ja vissiin korvatkin punottaa), joten taitaa joku kovasti ajatella minuu tai puhua kakkia selän takia, vai miten ne vanhan kansan immeiset sanookaan?

Nyt en kehtaa kauempaa pinossa notkua, vaan yritän saada itteeni potkua, ja vietän aikaa kanssa perheen, että vältän suuren erheen, jos suututtaisin ukon ja muut, ne näyttäs mulle rumat suut, ja sanois;Akka korjaa luut:O)).

Hauskaa iltaa, onnenserenadi päivänsankareille!

Trutti di maare

Kiitti neuvoista. Ostin tänää kaupasta grillatun broiskun koiven. Hyvin uppos kun pilkoin pieneks, ja kyytipojaks makaroonii ja herne-maissii. Ite söi omalta lautaselta. Mutta... pitänee laittaa pieniä annoksia kerrallaan ja lisätä sitten, muutoin menee leikiks. LEIPÄ meilläkin menee ku hullu puuroo. Huomen aamun meinasin tehä pikkulihapullii, jot saa niitä maistella.. mausteista en vaa tiie mitä laittais????

No se siitä, nyt laitan pikkuiivanan nukkuu, jotta pääsee itekkii syömää..

Yötä tummaa..

-eekkis-

Me oltiin jo 9 aikaan liikenteessä naapurimamman kanssa ja suunnistettiin Lauttasaareen lastenvaatteiden ystävämyyntiin, ja ihan kivat pari ostosta tuli tehtyä. Ja sitten mentiin rauhassa kahville.

Eekkis, en osaa auttaa syömisjutussa. Meillä välillä kyllä kans laitetaan suu tiiviisti kiinni että nyt riitti kiitti. Mutta kyllä lapsi osaa säännöstellä vissiin ruokaansa, kyllä hän varmaan taas kohta syö. En viitsi itse taistella ruoan kanssa, jos syö vähän niin ok, syö sitten jossain kohtaa lisää. Totaalista syömislakko meillä ei ole vielä ollut.

Nyt on kanervat laitettu ruukkuihinsa, ja siivoushommaa pukkaa. Tätä tavallista hommaa...

Nyt pojalle maitoa kun on tuossa huhkinut aikansa ja kiljahtelee kuin pieni possu...uiuiui...

Mukavaa launtaita!

Oon ollu taas vähän karkuteillä, mut löysin kuitenkin takas! ;)

Hirveetä kiirettä pitäny koko viikon... Pitäny käydä kylässä siellä ja täällä ja meillä on ollu vieraita ja talkoita yms yms... Nyt kun hetkisen saa levähtää ni ehtii tulla tännekin pinoutumaan.

Ihan tälleen tosi aiheen vierestä, ni onko teillä kellään kokemusta tollasesta kaukosäätimestä joka ohjaa kaikkia laitteita? Hankittii just sellanen ja ollaan yritetty ohjelmoida siihen noit mein laitteita ja että osaa olla vaikeeta! Tuntuu et vaik kui sitä räplää ni ikinä ei kaikki toimi kunnolla :( Sen siitä saa ku ei oo tekniikan ihmelapsi!

Pientä kommenttia aikasempiin juttuihin:

Eli siis meillä pestää peppu viel lavuaarissa. Ihan hyvin toimii.

Liemikuutioista meidän neuvolan täti neuvo, et esim keittoon ku laittaa 1,5l vettä niin siihenhän kuuluis ohjeen mukaan laittaa 3 kuutiota, ni et jos laittais vaik vaan 2 ni sit vois antaa pikkusellekin!

Lihapullia me tehdään seuraavasti, eli jauheliha, ransk.sipulikeitto ja kermaviili tai creme bonjour cuisine vaan mössöks, pyöritellään ja sit vaan pullat uuniin. Nam!!!

Taidan nyt siirtyä tonne siipan kaikkuun kattelee elokuvaa ennenku sille tulee kovinkin ikävä ;) Huiskis!

Hyvää huomenta ja päivää. Aamupäivä onkii vierähtäny nopiaan, hellan ääres, lihapullat on valmiita, ja nyt oottelen et porkkanat ja lantut kypsyy. KIITTI muutoin vinkeistä/neuvoista. Tänä aamuna ei meinannu puuroo syödä..voi jummijammi, mut sain houkattuu...

Ulkona ei olla keritty käymää, vaik onkii tooooosi hieno ilma, mut iltapäivällä sit asia korjaantunee..

Unohin eile mainita, ettei meil tuo herne oo oikee suksee.. Naama irves maiskutteli niitä, tosin osas siirtää ne lautaselta pois.. Ja maissi.. taitaa olla paksu kuori, kun mutustaa tovin..

Nyt pitää mennä kattoo onks juurekset valmiit.. Ja sit sormijumpalle...(anni), saa nähä mite pullat maistuu. Laitoin kans kermaviilin, hiven tom.pyrettä ja ainooks mausteeks maustettuu korppujauhoo, ja oliha siin ripaus ruohosipulii ja persiljaa.. Ikinä en oo näi tehny, mut on aiaskii mun makuun.. On muutes aika kätsy se maustettu korppujauho..Ootteko muut koittanu?? Ei tullu ees kovin suolasii pullii...

Nyt hommiin..

-eekkis-

Piti tulla kommentoimaan tuota lihapulla juttua...mä tein kans tänään lihapullia ihan mulle ja miehelle, annoin pojalle myös yhden ja sitä siinä mussutti ja hyvin upposi osa pullasta.

Mä tein hyvin yksinkertaiset pullat, jauheliha korppujauho ranskalainen sipulipussi ja kananmuna ja valmistui uunissa.

Makoisia lihapulla hetkiä!

Voi jee, nyt se tapahtu, mistä oon vaa kuullu... Mei tyty teki syömälakon, alotti jo eilen. Tai siis syö, muttei syötettynä. Lusikkaa ku tarjoo lähelle, ei ota, pitää vaan suun tiukasti kiinni. Sormin kyllä syö, esim. äskenkii raejuustoa. HEI KOKENEET KONKARIT ja muut, tarkottaako tää nyt sitä, et sormipaloja lautaselle ja syököön siitä??????? Help mii... Ite tässä tuskastuu ku ei tiie mitä tehä.. Täytynee lähtee kauppaa hakee herne-maissi-parikaa ja jotakin muuta..kanaa.. Mites tuo kana tai kala kypsennetää, keitetääkö??? Mites jauheliha???? Auttakaa avutonta... Onkii ollu aikas helppoo tuo tytyn syömine, johan sitä oli aika jotain tapahtua... bläähhh...

Tässähä ne tärkeimmät.. siijuu...

-eekkis&lakkolainen-

Ihan ekaks ystävän vinkki; elkää hyvät immeiset milloinkaan hankkiko semmosta kivaa kesäistä uima-allasta pihallenne!!! Voi vihtahousu sentäs; meillä oli nyt toista kesää semmonen aikas iso allas, jossa suodattimet ym, ja johon siis mahtuu aikuisetkin lillumaan ihan hienosti. Se on ihana kesällä, ja lapset tykkää kybällä, mutta voi vinde, mikä duuni näin syksyn tullen pestä se varastoon ensi kesää oottamaan! Viime syksynä sitä pesiskelin massu piukeena, ja nyt ihan nostalgisissa muistoissa palailin viime syksyyn ja perkeleet lensi ilmassa, kun sitä harjalla hankasin, lisäsin pesuainetta, ukko suihkutti letkulla vettä jne.jne... Aivan kaameeta, ja nyt taas ootettava pari päivä, että kuivaa, jotta sen voi tunkea jätepussiin ja varastoon

oottaa uutta aikaa..Maksoi kuiteskin sen satasen, niin vaikka ois mieli tehny, niin en ois raaskinut luovuttaa ja nakata sitä kaatikselle...

Muihin jutskiin taas..

Mua kans nauratti Kervisen " dynamic duon" (nimi on enne!) puuhastelut..Kiva vielä, kun kaikki tulee tuplana, ja aina on kaveri mukana ketkuiluihin...

Tosta sormiruoan syömisestä vielä; oon kans huomannut, että jos laitan kulhoon tai lautaselle pilkottuna jotain hyvää, niin Milo nakkaa lautasen ympäri, ja ruuat on pitkin seiniä..Ei kiva..

seisomisen harjoittelu on nyt niin in, että aamulla yritti seistä parivuoteella ja pehmeä patja kun oli, niin johan poika taas kupsahti nurin, ja nenuli osui sängyn päätyyn... Koko ajan kolisee ja paukkuu..Ja toissa päivänä kerkes iskeä sormensa tulisen kuumaan grillin kylkeen, ja nyt on muistona kahessa sormessa palovamma:O(.

Eihän mulla oo hätäpäivää ton suolan kans, jos kerran yleensä imeiset iskee 3 liemikuutiota yhteen soppaan! Laitan aina sen 2, joten huoli pois..Toinen ihmetyksen aihe on se, että koskahan yritän luopua vellipullosta??? Aina iltaisin meillä on semmonen herkkä hetki, että sylistä annan pullon, juo sitä jonkinverran tai ei, mutta sitten vasta petiin pusujen kanssa..Jonkinmoinen rituaali sekin, enkä oo vielä ees yrittänyt luopua tuosta..No, aikansa kutakin...

Mulla oli olevinaan jotain kyssäreitä tai ainaskin asiaa, mutta huihai, kaikki on taas unhoittunut..

Iltaa tummaa, ja hauskaa alkavaa viikkoa!

Toivottavasti Pähkis saa koneen pelittää pikaseen, ja Marikin antaa jonkinmoisen elonmerkin aikas äkkiä!!! Silja kans linjoille, ja Jopotiti!!! Sekä kaikki muutkin hiljaiset lokamaatuskat!!!

Truuttis

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat