Vierailija

Minulla on 3v3kk ja 1v8kk ikäiset lapset ja nyt tuntuu että nuorimmallakin on alkanut uhma pahasti eikä isommankaan ole loppunut..Tuntuu , että päivät ovat välillä yhtä kinastelua vähän kaikesta;aina halutaan samat lelut,yhtaika syliin jne. lista on loputon. Miten itse toimitte ristiriitatilanteissa ja paljonko tosiaan sovittelette lasten välillä?? Ite välillä vaan poistun paikalta, alkaa niin pinnaa kiristää kun taistelu jatkuu ja jatkuu..Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä asiaan liittyen..

Kommentit (5)

En jaksa millään kuunnella lasten (4,5 ja 3 v) riitelyä. Ongelma on myös siinä, että kuopus jää vielä aina loppupelissä alakynteen, ellei aikuinen mene sovittelemaan tilannetta.

Koetan kyllä olla tasapuolinen ja jos tiedän, kumpi on " syyllinen" , niin puolustan silloin toista osapuolta. Joskus taas sanon lapsille että nyt en nähnyt mitä tapahtui, en voi ottaa kantaa. Silloin he saavat/joutuvat selvittämään tilanteen itse.

tai jos on ihan selvä kuka vei kenen kädestä niin sitte heti. Mutta pikku kahinaan ja huutamiseen en sekaannu. Usein selviää ilman minun puuttumista. Ulkoilu vähentää tappeluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Isompi kun on voimiltaan niin ylivoimainen, että nyrkkitappelussa käy pienemmän huonosti. Jos tiedän, kumpi on syyllinen ja riidan aloittaja, niin pieni rangaistus on pakko antaa, muuten riitely vaan jatkuu. Jos en tiedä kumman syy, niin käsken vaan lopettaa.

Anteeksi pitää pyytää sen, kukan riidan aloitti. Joskuspa se ei tosin selviä :/

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat