Seuraa 

eli poika joka puhuu jo varsin hyvin ja selkeästi oli alkanut yht´äkkiä änkyttämään minun ollessa sairaalassa synnyttämässä. Silloin sitä kesti n. viikon ja puhe palautui ennalleen. Sitten meni kolmisen viikkoa ja änkytys palasi ja pahenee mielestäni koko ajan. Itse yhdistäisin änkytyksen oireeksi mustasukkaisuudesta, toki eihän siitä varma voi olla. Muustakin käytöksestä huomaa, että hänellä on vaikea hyväksyä vauvan syntymää (vauva on nyt n. 5 viikon vanha). Meillä on myös vajaa 4v. tyttö, joka vuorostaan ei ole osoittanut minkäänlaista mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan. Mutta siis onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta änkytyksestä? Menikö änkytys ohi ja kauanko sitä kesti, vai jäikö siitä pitkäaikaisempi ongelma, jonka myötä piti hakeutua esim. puheterapeutille?

Kommentit (8)

Kummipoika änkytti. Kuuluu kuulemma toisilla lapsilla normaaliin puheenkehitykseen. En enää muista tarkasti, mutta ei varmaan kestänyt paria kuukautta kauempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Johtuu kuulemma siitä että ajatus juoksee nopeammin mitä aivot pystyvät puhetta tuottamaan.Omalla pojalla 2,6 v myös pientä änkytystä.

meillä poika 2v10kk alkoi änkyttämään myös yhtäkkiä,kesällä kai eka kerran . Ajattelin että mitä on tapahtunut,mitä ihmettä,ei mitään muutoksia ole ollut. En sitten huolestunut, ja tässä edellinen sanoikin että kuuluu normaaliin puheenkehitykseen.Sanojen hakeminen,puhetarve kova,ei aina ehdi suu siihen ajatukseen mukaan :)

Tyttö joka puhui jo varsin sujuvasti alkoi änkyttää 2v 3kk:den iässä, vauva oli tuolloin 2kk. Meni ohi muutamassa viikossa, mutta ehdin todella huolestua. Oli varmaan syynä se että vauva oli tullut taloon, takana oli juuri parin viikon kesälomareissu, jollloin oli saanut paljon huomiota isovanhemmilta ja sitten yks kaks oltiin kotona, vauva oli aika vaikea vei äidin huomiota, ehkä olin liian vaativainen esikoista kohtaan ja hoputtanut pukemisessa, syömisessä. Rauhoitettiin sitten elämää kotioloihin, annettiin huomiota esikoiselle.

Kärsivällisyyttä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat