Vierailija

Jos on saanut sairaslomaa flunssan takia, niin saako sairaslomallaan käydä kaupassa tai muuten liikkua " ihmisten ilmoilla" vai täytyykö pysytellä vain kotona?

Kommentit (22)

Suomalaisissa ruokakaupoissa on kotiinkuljetuspalvelu tosi harvinaista, joten pakko sinne ruokaostoksille on vääntäytyä vaikka puolikuolleena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Tottakai sairaslomalla saa käydä asioilla, sitä paitsi jos on sairaslomalla vaikka masennuksen takia niin ois varmaan ihan suotavaakin.

Haluan saada tietää onko OIKEASTI kiellettyä sairaslomalla kaikki muu kuin kotona oleminen?

Siis ihan oikeasti, onko siitä joku lakipykälä olenmassa?

[/quote]

Fiksut ihmiset jäävät kotiin flunssan takia. Paranevat nopeammin, jälkitautien mahdollisuus pienenee ja tärkeintä: ei ole töissä tartuttamassa koko sakkia tautiin. (niin kuin meidän firmassa tuntuu olevan tapana)

vähän kieroon jos näkisin kaupassa flunssan takia sairaslomalla olevan työkaverin. Tulis heti mieleen, että sellainen " flunssa" .

Jos kukaan muu ei sulle voi käydä kaupassa, niin mene vaan ihan lähisivaan tai kiskalle ja tosi nopeesti pois.

Saa käydä. Kerran satuin kuulemaan, kun kolleega puhui kuinka ei voinut lähteä kauppaan kun oli sairaslomalla. Se nainen onkin ylitunnollinen ja kiltteyden perikuva. Sinänsä siis on kai ok, jos haluaa suojella omaa mainettaan pysymällä kotona, mutta periaatteena se ei ota muita ja heidän tilanteitaan huomioon. Tämä kolleega nimittäin voi kyllä laittaa miehensä tai lapsensa kauppaan, yksineläjä ei. Asia on vähän sama kuin, että jos yksi työntekijä pitää palkattomia ylitöitä ok-asiana, niin kohta samaa vaaditaan kaikilta.

Näille " ei saa käydä missään" -tyypeille on jäänyt aivoihin lapsivaihde päälle. Lapsenahan ei saa käydä missään, koska jos opettaja näkee, tulee varmasti jälki-istuntoa. :D Ole aikuinen, ja tee kuten hyväksi näet.

mä en kyllä pystyisi tällä hetkellä ottamaan sairaslomaa vain flunssan takia, koska olen koulussa ja varmasti jäisin jälkeen jostain tärkeästä asiasta. t:5.

Työpaikalla on ennenkin naristu, jos joku on nähnyt mieheni kaupassa tai kaupungilla (oli silloin apteekkireissulla). On sanottu työpaikalla että jos kykenee kauppaan, ni kykenee töihinkin.

Joo.. voisin kyllä muuten hoitaa ite kauppareissun, mutta kun ei ole ajokorttia enkä jaksa kävellä lähes 10 kilometriä yhteen suuntaan, takaisin vielä kassien kanssa.

nyt mies ei haluaisi lähteä autolla kyyditsemään kun pelkää että joku työpaikkalaisista näkee.. ja mies saa taas kuulla vittuilua " turhasta" sairaslomasta. (eikä se vittuilu ole mitään pientä, vaan jopa pomot naputtaa ilkeillen)

Että tällä logiikalla ollaan siis ilman ruokaa viikonloppu.

Haluan saada tietää onko OIKEASTI kiellettyä sairaslomalla kaikki muu kuin kotona oleminen?

Minä ainakin haen tarvittaessa itselleni ruokaa ja juomaa joka maistuu, ja samalla reissulla hoidan lääkärit ja apteekit. Mulla näkee aina joku gollega, mutta ei tulis mieleenkään kellään niuhottaa siitä.. aikuisia kun ovat.

En ollut työkykyinen, koska istuminen oli kiellettyä, samoin paikoillaan seisoskelu ei tehnyt selälle hyvää. Kuntoutuakseni minun PITI lähteä liikkeelle ja niinpä kävelin puistoissa ja myös shoppailin kaupungilla!

On ihan eri juttu olla sairaana 8 tuntia töissä keskittyneenä tai käväistä puolen tunnin kauppareissu. Suomessa ei valitettavasti ole " osittaissairauslomaa" , itse olen ollut useammankin kerran sen verran sairas, että puoli päivää olisi hyvin jaksanut/pystynyt töitä tekemään, mutta koska pykälät eivät tuota salli, ei työnantaja ainakaan meillä anna lupaa tehdä töitä, jos lääkäri on määrännyt sairasloman.

Tottakai sairaslomalla saa käydä asioilla, sitä paitsi jos on sairaslomalla vaikka masennuksen takia niin ois varmaan ihan suotavaakin.

[/quote]

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat