Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos menen tekemään sijaisuutta henkilölle, joka lähtee vuorotteluvapaalle. Hän on ensin puoli vuotta pois, olisin siis puoli vuotta työssä. Sit hän palaa töihin kolmeksi kuuakudeksi ja mä olisin tauolla. Kysymys koskee MUN taukoa.

Olisin tarvinnut tietoa siitä, mitä minulle maksetaan ns. vapailla jaksoilla vai olenko silloin työtön ja valmis heittämään keikkaa? Olenko sidottu kahdeksi vuodeksi vuorotteluvapaan tuuraajaksi? Saanko olla tyynesti kotona ns. vapaajaksoilla?

En löydä mol:n enkä kelan sivulta tietoa siitä, ainoastaan kerrottiin tietoa henkilöstä, jokalähtee vuorotteluvapaalle.

Kommentit (4)

Haluaisinkin olla lomalla.

Mietin vaan, että maksetaanko siitä joku työttömyyskorvaus?

Jos teen keikkaa, niin maksetaan varmaankin ansioon suhteutettu päiväraha.

Tykkäisinkin olla vapaalla välillä. =)

Mietin vaan, että ollaanko sitä sitten välillä työtön, jolloin on pakko mennä tekeen se väliaika työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tee sellainen sopimus että tarjoavat sulle muuta työtä 3 kuukaudeksi. Mutta älä allekirjoita määräaikaista sopimusta ellei siellä ole kohtaa että voit tarpeen vaatiessa lähteä jos saat muualta pitempiaikaisen työn. Todennäköisesti lomattavat sinut 3 kuukaudeksi ja jatkat sitten

Joko hänet palkataan toisiin tehtäviin tai sitten hän jää työttömäksi. Eli siis työttömyyskorvausta sun pitäis saada sijaisuuden tekemisen jälkeen. Työttömyyskorvaushan ei ole kansalaispalkka, joten kyllä sun pitäisi tuolloin aktiivisesti hakea töitä, ellet sitten jo vuorotteluvapaasijaisuutta tehdessäsi ole uutta töpaikkaa itsellesi löytänyt. Tottakai saat lomailla sijaisuuden jälkeen sen muutaman kuukauden, mutta reilua olisi, ettet nostaisi tuolta ajalta työttömyyskorvausta, ellet tosissasi hae töitä

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat