Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kop kop...

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli mitä siistimpi koti, mitä vähemmän kontakteja eläimiin (eli kotona ei koiraa/kissaa tmv.) ja mitä vähemmän lapsi saa " juoda kuralätäköstä" (KÄRJISTETTYNÄ!) sitä helpommin sairaudet tarttuvat.

Tästä esimerkkinä meidän perhe, minä ja veljeni asuimme lähinnä isällämme, meillä oli kissoja ja koiria, ja siivottiin aika harvoin (varsinaisesti likaista ei kuitenkaan koskaan ollut!)

Siskoni taas asui lähinnä äidillämme, kämpää kiilsi kun leikkaussali, ei lemmikkejä, ja hänella allergiaa ja astmaa, minulla ja veljelläni ei mitään (täys-sisaruksia olemme)

Olen myös huomannut tämän muuitenkin suvussamme, mitä siistimpi koti/vähemmän lemmikkejä, sitä kipeämpiä lapset ovat. Ja missään kaatopaikalla ei tarvitse asua, vaan välttää desinfiovia pesuaineita, jättää joka päiväinen imurointi ja viikottainen lattioiden pesu vähemmälle... Lasten pitää myös saada liikkua pihalla vapaasti, myöriä maassa, tehdä savikakkuja jne. välillä nuolaisa tumpusta lunta jne. Maalla tämä toki paremmin toetuteevaissa kun kaupungeissa...

Meilläkin sairaudet senkun yltyy, mitä vanhemmaksi tulee. Muistan lukeneeni, että imetys suojaisi lasta jopa viisivuotiaaksi asti. Imetin molempia lapsia vuoden ja ehkä uskonkin tähän, koska viiden vuoden paikkeilla sairaudet lisääntyivät.

Vierailija:

Lainaus:

ai tää meni taas imetyskeskusteluun.... =D

Ja äitien syyllistämiseen.

Meillä on toinen superterve ja toinen nyt jo 5kk iässä ollut useasti flunssassa. Olen tehnyt molempien kohdalla kaiken samoin, imetykset, siivoukset jne.

jotka joutuneet lastenkotiin ihan, ihan pienenä. Ei siis ole imetetty, mutta en ole voinut siihen itse mitenkään vaikuttaa! Ovat superterveitä taustastaan huolimatta tai sen takia tai sitten sen takia, että meillä on koira ja minä inhoan siivoamista! Tai sitten muuten vaan.

6

Naapurin korvikekakarat ovat paaaaljon harvemmin kipeinä. Heidän äiti ei ole joutunut olemaan tänä syksynä sairaiden lasten takia kertaakaan poissa.

ja ovat superterveitä. 4,5-vuotias esikoinen on syönyt eläessään tasan yhden antibioottikuurinkin, eikä kummallakaan ole ollut korvakierrettä.

Siskoni on jatkuvasti kipeänä ja allerginen vaikka mille (ollut lapsesta asti tällainen), minä en ole ikinä edes antibioottikuuria joutunut syömään. Ihan samassa ympäristössä kasvettiin, ikäeroa kaksi vuotta.

miten sitten selitetään se, että itse olen ollut allergikko parikuisesta saakka, ja tosiaan sairastellutkin. Tuossa vaiheessa ei lienee vaikutusta sillä, miten usein on siivottu. Tota siivousta nykyään korostetaan joka paikassa, silti esimerkiksi maalaistalossa kasvanut ystäväni on allergikko ja sairastelija. ja jokainen lapsi taatusti maistelee kaupan lattiaa, kiviä, keppejä jne... Joten ei lapsen vastustuskykyä tolla aukottomasti voi selitää.

noh, meidän lapsia on imetetty melko vähän ja molemmat ovat olleet terveitä lukuunottamatta paria korvatulehdusta ja normaaleja flunssia/kuumeita pari kertaa vuodessa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat