Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis lasten kavereita tarkoitan. Ekaluokan aloittanut tyttäreni on joka päivä tuonut viestiä uudelta luokkakaveriltaan, että voiko tämä tulla leikkimään meille (johon vastasin, että tällä viikolla ei sovi, mutta myöhemmin kyllä). Sitten laitoimme tälle uudellekin kaverille ensi sunnuntain synttäreille kutsun, johon vastausviesti oli, että voisiko tämä tyttö jäädä samalla yöksi meille. Sanoin, että ei sovi, koska meillä synttärit kestää varmasti iltaan saakka ja seuraava aamu on kouluaamu, mutta kiva, että pääsee synttäreille.

Hmm.. Vähän outoa, ehkä neidit suunnittelevat itse aika pitkälle.. Olenko liian niuho, jos haluan vähintäänkin tähän tyttöön tutustua paremmin ennen yökyläilyä, mielellään niin, että tapaisin tämän vanhemmat, äidin ainakin. Olen antanut puhelinnumeroni tytön matkaan, että äitinsä soittaisi, mutta ei ole mitään kuulunut.

Kommentit (2)

Tarkistaisitko ihonvärin vai sosiaaliluokan vai muodikkuusasteen? Mä en ole koskaan ymmärtänyt, mikä tämän vanhempien tapaamisen idea on, koska yhdellä tapaamisella nimä ainakaan en näe mitään sellaista, minkä perusteella kehtaisin kaveeraamisen kieltää.

Soita sinä sille kaverin äidille. Jos sulla ei ole numeroa, niin tyttärellä varmaan on, voit esim käskeä hänen soittaa äidilleen joko omalla tai sun puhelimella ja sitten pyytää saada jutella myös. Musta tämä on toki ok, ihan vain varmistaaksesi, että lasten suunnitelmat on toisellekin äidille ihan ok.

Ylipäätään se, että joku kysyy, että voiko meidän Maija tulla teille yökylään, niin huh huh... Toisinpäinhän se pitää mennä, yökylään kutsutaan! Ja kyllä mielestäni on aivan luonnollista, että haluat ensin tähän lapseen (ja äitiin) tutustua ennenkuin otat yökylään. En itsekään missään tapauksessa ottaisi täysin tuntematonta lasta yöksi meille! Kyllä pitää tuntea lapsi ja myös vanhemmat jo aika hyvin, että yökyläillään puolin toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat