Vierailija

Tiedän, että aiheesta oli täällä hiljan paljon keskustelua, mutta lomatohinoiden keskeltä en siihen ehtinyt mukaan.



- Onko vähähiilihydraattiset ateriat hyödyksi vai enemmänkin haitaksi, jos ei karppaa oikeasti/täydellisesti/koko ajan?



- Miten olette hoitaneet kyläilyt/vierailut, joita meillä yleensä 2-3/vko? Kun kaikkihan tietää, että ronkelit vieraat on niitä vittumaisimpia.



- Miten olette hyväksyneet/sisäistäneet ajatuksen, ettei koko loppuelämän aikana enää uusia perunoita ja silliä, pitsalla käyntiä ystävien kanssa, ison porukan illanistujaisia ilman erityisjärjestelyjä jne? Ja ylipäätään sen lopullisen luopumisen jostain, mitä ikinä teidän kenenkin entisiin herkkuihin onkin sitten kuulunut?

Mulla varmaan tekee jo arjessa tiukkaa ajatus leivättömästä elämästä. Varsinkin kun juuri löysin ihanan valkosipuliruislimpun.

Kommentit (8)

tammikuun puolivälistä saakka toki muutamia poikkeuksia olen ruokailuihini tehnyt silloin tällöin.



Olen yllättynyt miten helppoa kaikki on ollut. Sukulaisvierailut ei tuota ongelmia sillä läheiset kannustaa laihduttamisessa ja ymmärtää täysin rajoitteeni.



Muutamissa tilaisuuksissa olen ottanut pienesti jotain poiketen ruokavaliosta sillä en halua herättää huomiota. Toki monesti onnistuu kerätä pöydästä sallittuja aineksia ja kukaan ei huomaa että rajoitan jotain.



Illanistujaisissa on monesti tarjolla salaatteja ja ne menee jos ei sisällä pastaa tai riisiä ja perunasalaatti jätetään väliin.



Omassa ruoanvalmistuksessa olen jättänyt jauhosuurusteiset kastikkeet pois koko perheeltä. Paseeratusta tomaatista saa moneen lähtöön.



Meillä syödään terveellisemmin kuin aiemmin. Enemmän kasviksia ja salaatteja. Joskus pääruoka on ruokaisa salaatti.



Pitsan tein niin että laitoin vaaleaa soijarouhetta pellille ja päälle tomaatti-maustekastikkeen ja muutoin pizza rakennetaan normaalisti. Joten pizzaa voi tehdä hieman toisella tapaa. Ystävien kanssa illastaessa voisin kaapia syötäväkseni vain täytteet ja käydä sellaisessa paikassa jossa on runsastäytteiset pizzat ja pohjan jättäisin lautaselle.



Kyläillessä voi käyttää omia eväitä jos on pidempään.



Pudotusta 28 kg

tynkiä artikkeleita, joissa sanotaan, että hiilihydraattien osuus jää usein virallisterveellistä vähäisemmäksi. 7 vaihtoehtoista ruoka-annosta löytyy jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

ainakaan ei kannata syödä rasvaista karppiruokaa ja normaalia perunasapuskaa samana päivänä. Kalorimäärät ylittyy ja vatsanympäriltä ne sitten löytää.

Voi sitä syödä tavallista ruokaa joista on jättänyt perunat yms. pois.



Kylässä syödään sitä mitä omantunnonmukaan voi ottaa. Jos olet painonvartioissa, on siinäkin mietittävä kodin ulkopuolinen syönti uudella asenteella.

Eikä yks pullapala silloin tällöin kenenkään dieettiä kaada. Luulisi ystävien paremminkin tukevan ylipainosta kärsivää kaveria kuin että loukkaantuisivat jonkun itsehillinnästä. Tuputtaminen se vasta ikävää on.



No, minä olen karpilla ensin viikon, sitten toisen ja kas ehkä se kolmas menee kun näin pitkällä jo olen. Ja sitä rataa seuraaviin kesäolympialaisiin...

Ja tämä on itsessään kannustavaa, koska paino tippuu!! En halua enää lihoa!!!

Illanistujaisissa otat sitä mitä voi ottaa, tekemättä sen suurempaa numeroa. Hauskaa voi pitää muutenkin.

Ja karppaajat voivat tehdä karppipitsaa, ei tarvi luopua siitäkään.



Psyykkaamista tarvii laihduttaakseen oli se tapa mikä tahansa. Tämä sopii mulle, ei tarvi miettiä syömisiään alati ja saa syödä hyvin! Katso kuvia karppi ruoista www.karppi.info.



Tsemppiä aloitukseen!!

että totean vaan "vähän karistavani kiloja" ja sanon että kiitos, minulle vaan kahvia. Yllättävän hyvin isäntäväki on ymmärtänyt. Ja jos joskus otan pullapalan niin ei maailma siihen kaadu, tosin itselleni kaikki tai ei mitään -linja sopii paremmin.



Mitä tulee tuohon loppuelämän kieltäytymiseen, se ei tunnu ollenkaan hurjalta sillä karppauksen idea on juuri siinä että mieliteot katoaa. Muutaman kitupäivän jälkeen kummasti leivät, pullat ym. menettää kiinnostavuutensa tai alkavat jopa ällöttää. Ja jos silloin tällöin haluat herkutella hiilareilla niin anna mennä! Palaat ruotuun sitten seuraavana päivänä...



Hiilaripitoisuuden ei tarvitse olla 0. Esim. kaalia, lehtisalaattia, kurkkua ym. kasviksia voit syödä ihan vapaasti. Vältät leipää, puuroa, pastaa ja riisiä sekä sokeria kuin ruttoa niin se on jo hyvä alku!

Käy kylässä missä talonväki tekee mitä tekee ja vieraat tulevat nauttimaan valmiista tarjoilusta. Katson paikanpäällä ja syön mitä pystyn.

Joudun allergioidenkin takia monesti katsomaan mitä voin syödä ja mitä en, joten mulle tämä ei ole uusi kokemus.

En tiedä mitä teillä on tapana syödä, mutta grillijuhlat tai rapukestit ei pitäisi olla mikään ongelma. Jättää ne leipätuotteet ja perunat vaan pois. Viiniä voi ihan hyvin ottaa sen lasillisen (ja toisenkin, jos mieli tekee).

Ei karppaus todellakaan tarkoita hiilihydraatitonta syömistä, vaan hiilihydraattitietoista syömistä. Jos et karppauksen alkeitakaan osaa, niin ole hyvä, karppien sivuilta löytyy paljon hyödyllistä lukemista.

siellä kun ei muuta tarjoillakaan. Ja vierailut heille kestää yleensä minimissään kokonaisen viikonlopun. Heitä loukkaa takuulla, jos säveltää sinne itse väliin jotain.



Mutta täytyy ehkä silti kokeilla.



Miten oot kakkonen toiminut niiden illanistujaisten suunnittelussa? Vaatinut mukaan ruokavalioosi sopivaa ruokaa (jolloin kulutkin jakaantuvat tasan muille) vai vasta itse tilaisuudessa syönyt, mikä on sopinut?

ap siis elää elämää, jossa isoja 20-30 hengen illanistujaisia vähintään kerran kk, eikä kaikkien koti sovi viettopaikaksi, joten ei ole mitään isäntäväki tarjoaa vuorotellen kemuja. Niissä varmaan täytyy siis ottaa asia puheeksi.



Sukulaiset niin kaukana, että vierailut aina vähintään viikonlopun mittaisia puolin jos toisin.



Kavereiden kanssa kahvitteluja 2-3 krt vko (no niiden syömiset nyt on helppo jättää väliin).



lisäksi kesällä ison porukan mökkiviikonloput myös nyyttärisysteemillä.



Ainakin näin kesällä siis tuntuu, että 60-70 prosenttia aterioista syödään muualla kuin kotona ja oman perheen kesken.



Hyviä ravintolavinkkejä kaipaisin myös Pirkanmaalta.



Lisäksi en ymmärrä mitään noista hiilihydraateista. Pitääkö sen hiilihydraattipitoisuuden olla tasan 0. Toistaiseksi en ole syönyt ihan niin, mutta mikä olisi sallittu arvo?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat