Seuraa 

Kuinka varhain olette aloittaneet ja minkalaisessa työssä? Itse olen töissä ravintolal-alalla ja mietityttää jatkuvassa tupakansavussa oleminen... Kuinka esimies suhtautunut? Kiitos

Kommentit (1)

mä oon erityisäitiysvapaalla ollut toukokuun ekasta asti. la on 3.11.

ilmotin työnantajalle raskaudestani ja erityisäitiysvapaasta muistaakseni maaliskuussa. tein huhtikuun vielä töitä. työnantajalle pitäisi ilmottaa 2kk ennen kun jää kyseiselle lomalle. mun pomo ymmärsi asian oikeen hyvin. tein työtä pubissa. meillä ei ollut ilmastointia, eikä pokea. hoidin kaiken itse, tankkien siirrot jne.. jos sun työnantajalla on tarjota sellasta työtä missä et joudu kemiallistenaineiden kanssa tekemisiin, tupakansavuun tms niin et voi jäädä eäv. eli isossa firmassa todnäk saat tehdä töitä äippäloman alkuun asti.

kun sain tietää erityisäitiysvapaasta/lomasta/rahasta päätin että alotan sen heti kun mahdollista. oli kuitenkin reilua mielestäni pomoa kohtaan että tein vielä yhden kokonaisen kk jotta hän saa uuden duunarin mun tilalle, tein kuitenkin eniten vuoroja silloin ja oikeastaan pyöritin koko paikkaa.

sitä vartenhan se erityisäitiysvapaa on että ei tarvitse olla tupakansavussa tms.. joten jos mahdollista niin aloita heti. tietty tulot laskee vähintään 50% mutta oman ja vauvan terveyden kannalta se on parasta!

tupakansavu on se suurin haitta, esim lääkäri kertoi että joku gimma oli ollut mäkkärissä töissä yövuoroa tekemässä ja hakenut eäv sillä pohjalla että töissä voi tapahta jotain väkivaltasta, esim joku hyökkää päälle. hänelle ei ollu myönnetty eäv:tä.

raskaus eikä erityisäitiys vapaa ole syy potkuihin joten sellasia ei tarvitse pelätä. liitto tietty auttaa ja neuvoo.

onnea odotukseen :)

ootellaan 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat