Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mieheni päätti tänä vuonna olla antamatta numeroaan oppilaidensa vanhemmille. Tähän mennessä jo seitsemän oppilaan vanhemmat ovat soittaneet meille kotiin. Eikö ihmisillä ole minkäänlaisia kätöstapoja tai toisen ihmisen yksityisyyden kunnioittamisen tajua?

Ymmärtäisin, jos kyse olisi ollut jostain todella tärkeästä asiasta, mutta kun kysytään esim. tarvitseeko urheilupäivänä ottaa reppua mukaan kouluun (reissuvihkoon oli liimattu opettajan kirjoittama viesti liittyen tähän päivään), niin alkaa otsasuoni pullistua.

Voisko joku valaista, mistä tällaisessa on oikein kyse?

Sivut

Kommentit (105)

t. Yläasteen ope, paljon soittoja luokanvalvontaluokan vanhemmilta

Vierailija:

Lainaus:

Mua ei ainakaan oikeasti huvita keskeyttää iltasadun lukemista tai ruuanlaittoa työasioiden takia vapaa-ajallani.

ja hoidan selvitystyön perusteellisesti. (tosin työaikana)

Sitten kun vielä vanhemmille selviäisi ero normaalin nahistelun ja kiusaamisen välillä

" Koulukiusaaminen eroaa tavallisesta nahistelusta siten, että kiusaamisessa tilanne ei ole tasavertainen. Kiusaamisessa yhtä tai muutamaa oppilasta alistetaan yleensä toistuvasti."

59

Sisältö jatkuu mainoksen alla

terapeutti tai kuunteleva ystävätär... Joo vaikuttaa tietysti lapsen koulunkäyntiinkin, eli sikäli hyvä tietää jotain, mutta ei sen tarkempaa uusperheonnen ja -epäonnen tilitystä yksityiskohtineen, kiitos.

t. tällaisesta tosi vaivaantunut, vaikkakin kohteliaasti kuunteleva ope

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Suurin osa vanhemmista on niin fiksuja, että eivät soita turhan takia, vaan silloin kun on todella tärkeää asiaa. Valitettavasti nämä muutamat " riesat" ovat saaneet minut harkitsemaan sitä, että tulevalle luokalleni en puhelinnumeroani anna. Yksikin isä soittelee minulle ihan niitä näitä ja luulee varmaan, että minua perheellistä ihmistä todella kiinnostaa hänen henkilökohtaiset asiansa. Hän myös vaatii ylimääräisiä palavereja oman lapsensa asioista keskustellakseen, vaikka lapsella on kaikki hyvin. Tajuan kyllä mitä hän ajaa takaa yhteydenotoillaan... Olen alkanut tekemään niin, että kun näen puhelimesta, että isukki soittelee, en vastaa, vaan soitan vasta koululta seuraavana päivänä.

Mitä se ajaa takaa yhteydenotoillaan??

Vierailija:

Lainaus:

Suurin osa vanhemmista on niin fiksuja, että eivät soita turhan takia, vaan silloin kun on todella tärkeää asiaa. Valitettavasti nämä muutamat " riesat" ovat saaneet minut harkitsemaan sitä, että tulevalle luokalleni en puhelinnumeroani anna. Yksikin isä soittelee minulle ihan niitä näitä ja luulee varmaan, että minua perheellistä ihmistä todella kiinnostaa hänen henkilökohtaiset asiansa. Hän myös vaatii ylimääräisiä palavereja oman lapsensa asioista keskustellakseen, vaikka lapsella on kaikki hyvin. Tajuan kyllä mitä hän ajaa takaa yhteydenotoillaan... Olen alkanut tekemään niin, että kun näen puhelimesta, että isukki soittelee, en vastaa, vaan soitan vasta koululta seuraavana päivänä.

Mitä se ajaa takaa yhteydenotoillaan??

läksyistä koti näkee, missä mennään. Jos lapsella menee annettuihin läksyihin kohtuuttomasti aikaa, voi ope

a) antaa omat läksyt

b) sanoa vanhemmille, että läksyjä tehdään max. 30min ja loput jätetään

c) laittaa lapsen tukkariin/ koulun jälkeen tekmään, jos katsoo, että kyvyt riittävät annettuihin läksyihin.

Aiemmin saattoi puheluja tulla iltamyöhällä ja muutama alkoholisoitunut vanhempi soitteli jopa lomilla. Numeron olisi toki voinut muuttaa salaiseksi, mutta emme ajatelleet sen olevan tarpeellista.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Mitä tulee tuohon ap:n ongelmaan, en ymmärrä sitä miksi perkuleessa miehelläsi ei ole erikseen työkännykkää ja kotikännykkää. Kotikännykkä salaiseksi ja työkännykkä julkiseksi. Työkännyn voi sitten halutessaan vaikka sulkeakin kotona.

Vierailija:

Lainaus:

juuri tuollaisia äitejä en tajua!

perkeleen eniro

Opettajalla virka-aika. Ei opettajan kuulu vapaa-aikaansa olla jatkuvasti saatavilla ja vastailla vanhempien turhiin puheluihin!

Tänä päivänä sähköposti on varsin oivallinen tapa pitää yhteyttä. Opettajakin voi viestin lukea ja vastata kun hänelle parhaiten sopii.

Onpa nykyvanhemmat typeriä... Eipä ole itselleni tullut mieleenkään... Ihmisiä ne opettajatkin vaan ovat ja elävät omaa arkeaan kuten me muutkin. Oishan kivaa jos asiakkaat soittelis pisin iltoja kysyäkseen miten tää ja tää lappu kuuluu täyttää...

Se, että osaa tehdä eron työn ja vapaa-ajan välille ei tarkoita leipääntymistä. Mun mielestä on jopa sairasta ja vaarallista, jos opettaja ei tajua voimavarojensa rajallisuutta. Tunnen liian monta loppuunpalanutta opettajaa, etten todellakään olisi äärimmäisen onnellinen teidän open tyylistä.

Opettajille tulee jatkuvasti lisää työtä, jotka kaikki pitäis hoitaa samalla palkalla. Integroidaan erityisoppilaita yleisopetuksen luokkaan ilman mitään huojennuksia ja avustajaresurssitkin ovat monesti niukkoja.

Vierailija:

Lainaus:

Niin sairas asenne kiusaamiseen hänellä on. :-((

Miten sitä kiusausasiaa pystytään illalla selvittämään. En ole koskaan kuullut, että kiusaajat ja kiusatut kutsuttaisiin illalla asiaa selvittämään. Opettajan kotiinko ajattelit heidät kutsua? Kyllä se vaan se kiusausasiakin saadaan hoidettua parhaiten siellä koulussa ja uskoisin, että aamullakin voisi asian hoitaa.

Meidän pikku kullannupun takia pitää opelle soitella illalla, ettei nyt vaan tule otettua reppua turhan kouluun! Eikä teidän lapsilla ole luokkakavereilta joilta kysyä tälläiset asiat joita ei ole viitsinyt tunnilla kuunnella?

Täytyy nostaa teille opettajille hattua, että jaksatte näitä sivistymättömiä ja ilman käytöstapoja olevia äitejä!

Kun olisikin muutama iltapuhelu vuodessa, heh. Mutta sinä vaikutat niin asiantuntevalta ja varmalta näissä asioissa, että ilmeisesti kanssasi on ihan turha asiasta keskustella. Jos sinun lähipiirisi opettajat saavat vain muutaman puhelun vuodessa, niin pistä hyvä ihminen kädet kyynärpäitä myöden ristiin, että jatkossakin niin tapahtuu.

Ja ilmeisesti teidän lähipiirin opettajat eivät osallistu opetussuunnitelmatyöhön, koulun kehittämisprojekteihin, teemapäivien suunnitteluun, tuntien suunnitteluun, eivätkä pidä vanhempainvartteja saati vanhempainiltoja.

Kuulostavat vapaamatkustajilta...

sinä jonka suku täys opeja. Taitaapa olla melkoisen huonosti hommansa hoitavaa porukkaa jos ovat ekojen työvuosien jälkeen ihan lomailutunnelmissa töissä. Jos ope hoitaa kunnolla työnsä niin kyllä se vielä lähellä eläkettäkin vie ihan kunnon työtunnit viikoittain. Tunnen kyllä myös sukusi kaltaisiasi opeja sillä olen heidän kollegansa. He eivät hoida hommaansa, eivät esim huomaa luokassaan koskaan yhtään lukihäiriöistä....

Laittakaa hyvät opettajat, kotinumeronne salaisiksi. Ei ole olemassa MITÄÄN hyvää syytä, miksi oppilaiden vanhempien pitäisi saada teidät vapaa-ajallanne kiinni.

ope

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat