Vierailija

sori toi huono otsikko, mutta kun tekisi mieli matkustaa miehen kanssa jonnekin ennenkuin vauva syntyy (siihen on vielä aikaa kyllä), mutta minne?

Ehdottakaa paikkoja, joissa olisi kiva/pakko käydä ennenkuin meitä on kolme.

Myös se miten raskaus on vaikuttanut matkantekoon olisi kiva kuulla. Sekin vähän pelottaa, jos siellä ulkomailla tapahtuukin jotain niin miten saa apua...

Kommentit (23)

Englannissa käydessäni olin reilusti raskauden toisella puoliskolla, ja tosi hyvin meni. Tietenkään en jaksanut kävellä ihan yhtä paljon kuin muuten, mutta muuten raskaus ei menoa haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siellä on hyvätasoisia sairaaloitakin jos sellaiseen tulis tarvetta. ja turvallista kulkea.

tosin thaimaaseen on hyvä olla havrix tms. rokote ainakin b-hepatiittia vastaan olemassa, sen kun voi huonolla tuurilla saada ruuasta tai juomasta. itse otin sen vasta raskaana ollessani ennen matkaa, eikä siitä mitään haittavaikutuksia ollut. yleisesti vaan on tietysti hyvä välttää kaikkia ylimääräisiä rokotuksia ja lääkkeitä raskausaikana, jos ei oo akuuttia tarvetta.

käsien desinfiointiaine kannattaa ottaa mukaan jos thaimaahan päädytte, säästyy ripulilta/vatsavaivoilta kun putsaa sillä kädet ennen ruokailuja paikallisissa kuppiloissa.

Teneriffalla, siellä etelässä, viikkoja 20, ihan kivasti meni, en muista lennoista mitään ikävää, mieheni vähän katsoi kieroon kun illallisella aina sanoin että kyllä minäkin vähän viiniä voin ottaa. Uima-altaalla en tykännyt ottaa aurinkoa vatsaan ja märät bikinit ärsyttivät vielä enemmän kuin tavallisesti.

kävin alkuraskaudessa ja sitten lensin sinne melko loppuraskauden aikanakin. hyvin meni reissut, pikkasen pelotti et jos olisin saanut toksmoplasmoosin (yleisempi siellä kuin suomessa), testattiin neuvolassa verikokeella sitten kun pyysin. en varmaan lähtis raskaana mihinkään hyvin eksoottiseen paikkaan kuitenkaan kun ei pakko olis.

Ihana kaupunki! Kahdestaan oli kivaa sen takia että pääsi ravintolaan syömään iltaisin. ;) Pienen lapsen kanssa ehkä hieman hankala liikkua esim. Pariisin metrossa kun on niitä rappusia, grrr...

Ensi torstaina olemme menossa masun ja vuoden ikäisen lapsen kanssa, yee!

Kaikki meni hyvin, ei tarvinnut miettiä juurikaan syömisiä, olin silloin vasta jotain rv10, onneks en silloin voinut pahoin. Tässä raskaudessa reissut olisi ollut kidutusta pahoinvoinnin takia, ainakin noilla viikoilla.

Jos olo helpottaa saatamme vielä joulukuussa käväistä jossain viikonloppulomalla, kolmistaan esikoisen kanssa.

Pitkät lennot meni hyvin eikä muutenkaan ongelmia, raskaus oli tosin tosi alussa vasta, n. 10 viikkoa. Tärkeintä oli tietää, että JOS tulisi tarvetta, maassa kunnon sairaalat.

Bulgariassa sain erikoiskohtelua kaikilta. Puhuivat " meidän" vauvasta taksissakin... ;) Sain jopa lapselle onnenamuletin. Olin siis jo ison mahan kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat