Vierailija

taas kerran koristelu näyttää.. hmm.. ekaluokkalaisen tekemältä! mitä mä oikein teen väärin?

vatkaan kerman niin, että siitä tulee normaalia tiukempaa, eli se pysyy paremmin kuosissaan. kun laitan vaahdon pursottimeen, alkaakin homma mättää; kuorrutuksesta tulee poikkeuksetta ruma.

miten saisin onnistumaan kuorrutuksen hyvin? olisko vinkkejä?

Kommentit (16)

ehdottomasti kuohukermaa pitää olla että tulee hyvä!! ja rahkaakin voi laittaa mut ei ole pakko. onko sulla ap kunnon pursotin ja tylla? kertakäyttöpussi sekä paksuin tylla kehiin niin hyvä tulee! pursota kakun sivuille alhaalta ylöspäin, ja pursotukset ihan vieri viereen, eli että ei jää rakoja ollenkaan!! ja lopuksi kakun päälle reunoille isot ruusukkeet. harjoitus tekee mestarin! =)

Ei valskaa!

Ja mä teen kyllä aina hyla-kermasta, että liekkö se sit onnistumisen salaisuus?..

hyla kerma on ihan ok makuista, vähän jo makeaa valmiiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sen takia kerma näyttääkin ihan kammolta.. mikä olisi hyvä pursotin? nakkelen kaikki yksitellen menemään kun niistä tulee joko kerma suuttimen vierestä ulos tai se tihkuu pussista sormille.

olen yrittänyt myös leivinpaperitötteröä ja muovipussia. aina sama lopputulos: kauhea.

- ap

ja hylakermaa ehdottomasti, siinä alkeet. Sitten kun pursotat, niin purista pussi ensiksi tiiviiksi, että ei jää ilmaa sinne. sitten et paina sormiasi siihen pursottimen kärjen ympärille, vaan puristat pussin yläpäästä sitä kiertäen. mieti, miten kandee hammastahnaa puristaa: pohjasta.

Sit kun sä ole vispannut ne kermasi, niin ootkohan alkanut suoraan pursottaa...jäähdytä ihmeessä välissä jääkaapissa! ja jos sun sormet on niin kuumat, niin laita hanskat;)

sitten opettele rytmi, yritä tehdä yhtenäistä kuvioo, pitkiä vetoja. Ruusukkeita on helppo tehdä kans.

Siis pursota pystysuoria raitoja reunoille, yläkulmaan tee niitä ruusukkeita. Mieti, et minne voit laittaa hedelmiä tai karkkia koristeeksi;)

ja pinnan saa siistiksi, kun laittaa esim. hyytelösokeria kuumana litkuna hedelmien päälle!

että siihen menee vain vähän aikaa opetteluun. Ei kannata olettaa että heti eikoista kakuista tulisi täydellisiä. Mutta tosiaan, kangaspussiin kannattaa laittaa tai kertakäyttöiseen ja laita pussiin vähemmän kermaa jos pursotat sen verran hitaasti että kerma ehtii sulaa. Mäkin käytän hyla-kermaa, joskus vispiä, joskus kuohukermaa. Vispikerma on kyllä mustsakin parempaa.

t. kondiittori.

Älä vatkaa kermaa liian kovaksi, sekin aiheuttaa sitä että kerma näyttää lähinnä valmiiksi härskiintyneeltä. Tuossa pussipursotinsysteemissä lisäksi just voi vaahto lämmitä ikävästi.

Mulla kans tupperwaren pursotin, mutta en usko sen olevan pursottimen merkistä kiinni...

Reunoja alhaalta ylös rauhalölisesti pursottain ja raidat vieri viereen. Harjoittelua se kyllä vaatii, ekasta ei kannata kaunista odottaa ;)

Toisaalta, käsityötä kakun koristelukin on. Jos ei ole käsistä kätevä noin niinku yleensä ni voi olla että jälkikin sen mukaista....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat