Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meidän perheellä jokaisella on kansallispuku ja otin ne tänään esille, kun huomenna olisi lapsilla esitys.

Tyttöjen puvuissa on liivissä aivan selvät reiät (sellaiset, mitkä huomaa selvästi), samoin hameosassa on muutama reikä. Samoin poikien liivissä on selviä reikiä ja housuissa, samaten myssyissä on todella isot reiät. Tarkistin sitten mieheni ja minunkin puvut ja sama juttu reikiä löytyy vähän joka puolelta. Kyllä ketuttaa, nuo puvut taitaa olla pilalla :( Nuo tyttöjen puvut ovat minun vanhat pukuni ja äitini teki ne itse, samoin minun pukuni on itse tehty (äitini teki), poikien puvut ovat mieheni vanhat ja mieheni puku on hänen äitini tekemä.

Pukuja on pidetty pukupussissa ja pukuja on tuulettettu aika ajoin, viimeeksi niitä on pidetty viime keväänä. Myös miehen puvussa on reikiä.

Kommentit (1)

LUONNONMUKAISIA TORJUNTAMENETELMIÄ

Säilytä muovipussissa: Villavaatteen jäädessä pois jatkuvasta käytöstä, on sitä hyvä säilyttää tiiviissä muovipussissa (vaikka siinä pussissa johon tuo- te oli uutena pakattu).

Vie pakkaseen: Pakastaminen (kesällä) tai pakkaseen vieminen (-20 C)on tehokas torjuntatapa, jonka seurauksena kaikki yksilöt munasta aikuiseen kuolevat.

PUNASETRIRENKAAT

Koit ja kuoriaiset voit torjua sijoittamalla vaatekaappiin setripuurenkaita. Puun oma miellyttävän tuoksuinen setriöljy toimii luonnollisena myrkyttömänä koikarkotteena. Punasetri karkottaa raikkaalla tuoksullaan myös turkiskuoriaiset, sokeritoukat, torakat, kirput ja muurahaiset.

KOIPERHOSLAATIKKO

Liima-ansa vaatekoita vastaan

Sisältö: 1 liimapohja, johon on integroitu houkutusainetta (fe- romoni)

Vaikutusaika: 12 viikkoa suojauspakkauksen avaamisesta. Houkutusaine haihtuu ilmaan, leviää ympäristöön ja houkuttelee parittelunhaluisia koiperhoskoiraita, jotka jäävät kiinni liima-ansaan. Näin koinaaraiden hedelmöittyminen estetään ja koiperhosten määrä vähenee jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat