Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

toista yritellään ja ekassa raskaudessa olin pikkasen kwvyempi ja raskaus onnistui heti. Nyt alkoi neljäs kierto eikä ole tärpännyt...

ja joo, ei tartte epäasiallisesti painoa kommentoida. Läski olen ja toivottavasti pääsen läskeistäni suht pian sillä haluisin olla kuin 6-7 v sitten.

Mutta siis todella ylipainoiset, kertokaas kuinka helposti/hankalasti raskautenne on alkanut ja miten koko raskaus on mennyt,

Kommentit (15)

täytyy tässä yrittää muokata tuota ruokavaliota hieman terveellisempään suuntaan jospa se vaikka jo edistäisi tuota raskaaksi tulemista.

Miten muuten raskaudet ovat sujuneet?

Minulla ei ekassa raskaudessa sanottu painosta (110kg) mitään mutta nyt jo valmiiksi vähän pelottaa raskaaksi tuleminen jos sanovat jatkuvasti jotain sillä painoa on tullut 10 kg lisää...

Mutta jospa tässä nyt edes tärppäis... jotenkin on niin surkea olo vaikka " vasta" 4. kierto menossa, mutta kun tota ekaa aloin niin pian odottaa. Ja kaiken huipuksi tein aamulla positiivisen raskaustestin ja iltapäivällä alko menkat.

Sitä vaan jatkuvasti miettii että onko tuolla painolla niin paljon merkitystä etten enää tule raskaaksi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ajatelkaa nyt vähän edes sen lapsenne terveyttä, jos ette muuten löydä itsestänne motivaatiota laihduttamaan! Ihan hyvä asia, että monet tosi lihavat ei edes tule raskaaksi, kertoo siitä että se on luonnonvastaista. OIkein että neuvolassa huomautetaan asiasta!

Painoa on ollut välillä reilustikin enemmän ja välillä taas vähän vähemmän. Kyllähän se raskaus sitä tukalampaa on, mitä enemmän painoa on.. samoin ongelmat raskausajan diabeteksen kanssa..mulla 3 insuliini-hoitoista raskautta, pari on mennyt ruokavaliolla.

Neuvolassa ei ole ollut mitään " ongelmia" mulle on sattunut vain mukavia terkkareita :o)

n. 5kk. Neuvolassa ei nalkutettu, minulla tosin paino tippui raskauksien aikana. Raskaudet meni ihan hyvin, ekassa oli diabetes ja toisessa vaivasi suonikohju alapäässä. Minusta yksi vaikuttava tekijä on myös ikä. Yli kolmekymppisenä alkaa vaivata joka kohta :) Molemmat lapseni olen joutunut synnyttämään sectiolla, en jostain syystä supistele lainkaan ja synnytys ei etene käynnityssuppareidenkaan myötä. Sectiosta toipuminen on kyllä lihavilla varmasti vaikeampaa.

Tsemppiä sinulle ja onnea yritykseen.

Ylipainoa pidetään helposti syynä kaikkeen mahdolliseen. Itse raskauduin (vahingossa, todellakin yhdestä kerrasta) painaessani 99kg (pituus 171cm) raskaus ja synnytys ongelmaton. Heti raskauden jalkeen painoin 112kg ja kotiäitivuodet (2) toivat 10kg lisää, ei hyvä. Eli itselläni paino varsinaisesti ongelma vasta raskauden jälkeen!

Ennen ekaa raskautta painoin vähän alle 80kiloa ja nyt sitten 90 kiloa.

pääsin gynelle keskussairaalaan kuuakutis häiriöitten takia ja se ei ajatellut edes mitään muuta vaihtoehtoa kuin että liikalihavuus estää raskauden.

Kaikki lauseet sisälsivät ajatuksen että nyt sun kroppa on tullut siihen pisteeseen että mikään ei enää toimi.

Sanoi että jätä ne sipsit pois ja ala syödä porkkanaa.

Mua tympi ku k,uitenkin mulla on ollut samat kuukautishäiriöt jo kolkyt kiloa sitten.

Ja kun en edes syö sipsejäL

ääkäri ei edes ottanut verikokeita vaikka itse arvelin että jotain muutakin on vialla alapäässä koska kipu on jatkuvaa oikean munasarjan kohdalla. No sain ohjeeksi laihduttaa puoli vuotta ja kärvistellä kipujeni kanssa .

Terolut kuuri auttamaan laihdutuksen kanssa hormoni toimintaan tasaamaan.

Eli tän lääkärin mielestä kukaan lihava ei voi tulla raskaaksi eikä voi kärsiä mistään muusta kuin lihavuudesta. Kipuakaan ei ole olemassa vaan lihavuutta!!!!!!

Vierailija:

Lainaus:

Ajatelkaa nyt vähän edes sen lapsenne terveyttä, jos ette muuten löydä itsestänne motivaatiota laihduttamaan! Ihan hyvä asia, että monet tosi lihavat ei edes tule raskaaksi, kertoo siitä että se on luonnonvastaista. OIkein että neuvolassa huomautetaan asiasta!

Ekalla kerralla kierukka petti, eli suht helposti kun oli yllätys :)

Tokaa odoteltiin 5kk ja ekalla kerralla kun tikutin ovulaation tarkan ajankohdan, niin tulin raskaaksi. Oltiin " paneuduttu asiaan" vähän liian aikaisin kiertoon nähden...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat