Vierailija

Olen yh ja sanon, että pärjään nyt paremmin kuin miehen kanssa asuessani :) Saan asumistukea, toimeentulotukea, korotettua lapsilisää 3 lapsestani, elatusapua.... Yhteensä saan käteen 1500 euroa kuussa (siitä pois on jo asumiskulut). Lisäksi saan kunnalta kotiapua, koska olen masentunut viimeisen lapseni synnyttyä. Saan siis siivous- ja lastenhoitoapua 2 krt viikossa. Silloin minulla on aikaa itselleni peräti 6 h!!!! Mukaanlukien, että joka toinen viikonloppu lapset ovat isällään :) ELi menee putkeen! Enkä ilkeyttäni tätä hehkuta, sillä paljon olen saanut myös kärsiä avioliitossani :( Mutta nyt katse on tiukasti tulevaisuudessa :)

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sain kaikki samat tuet kuin ap...sai rauhassa olla lapsen kanssa sen 3v kotona..nyt kun muutin nykyisen mieheni kanssa yhteen(saimme yhteisen lapsen) no okei pärjätään jotenkuten,mut ei läheskään yhtä hyvin kun yh:na pärjäsin...ollaan laskettu että säästettäis n.500e jos muutettais erilleen...ei kuitenkaan jakseta sitä rumbaa enään...

Minä olen avioliitossa ja hoidan lasta kotona. Rahaa tulee yhteiskunnan taholta ' ruhtinaallisesti' n. 350,-/kk (kotihoidontuki nettona 250,- + lapsilisä 100,-/kk), mitään muuta ei heru, asuinkuntamme kun ei kuntalisää maksa. Miehen tuloilla siis pitkälti sitkutellaan. Asuntolainat niskassa ei juurikaan jaksa iloita sinun yhteiskunnalta lypsämistäsi tukiaisista...

On se kyllä ihan perseestä, ettei ydinperhettä tueta, vaan olisi kannattavampaa siirtää kirjat jonnekin muualle ja esittää asumuseroperhettä. Silloin tulisi asumistuesta lähtien kaiken sortin apua. Nurinkurista, sanon mä!

Miehen jätettyä minut, pienen vauvamme ja kroonisesti sairaan taaperomme, en saanut mitään iloa irti siitä, että olin oikeutettu erinäisiin tukiin. Päinvastoin, tunnen suurta tyytyväisyyttä nyt, kun on jo 3 vuotta aikaa siitä, kun viimeksi tarvitsi sossussa asioida. Minusta on ihanaa käydä töissä ja tienata omat rahat. Ei tartte tilittää omia rahankäytön kohteita kenellekään ja muutenkin on niin vapaata.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat