Vierailija

Tajusin tässä vähän aikaa sitten, että oikea rintani on kipeä. Ei koko aikaa, ja kun yritän painella niin en pysty " paikallistamaan" kipua. Välillä esim. sängyssä maatessa, kun käteni on tietyssä asennosssa, niin tuntuu kipua.

Olen yrittänyt " tutkia" rintojani, mutta en pysty löytämään niistä mitään epäilyttävää. Vasen rinta, joka ei ole ollut kipeä, on ihan saman tuntuinen kuin oikeakin.

Eli voiko tällaiselle kivulle olla jokin selitys? Siis jokin muukin kuin rintasyöpä? Lääkäriin varmaan pitäisi mennä, mutta olemme juuri muuttaneet ulkomaille. En oikein tiedä kehen lääkäriin pitäisi ottaa yhteyttä. Gynekologiin? Kävin nimittäin juuri kesällä Suomessa gynellä, ja silloin hän ei tutkinut rintojani. Nyt kyllä harmittaa, etten pyytänyt.

Olen imettänyt kahta lasta, mutta nyt on jo yli vuosi siitä kun olen viimeksi imettänyt. Tämä kipu ei mielestäni ole mitenkään riippuvainen esim. kuukautiskierrosta.

Jos jollakulla kokemuksia tällaisesta, kuulisin mielelläni.

Kommentit (8)

Kyllä tämä palsta välillä on ihan hyödyksikin =)

Liivit minulla tosiaan saattavat olla kaikki vähän väärän kokoisia. Tuntuu etteivät yhdetkään kunnolla istu.

Ja jos kipu jatkuu, niin pyydän lääkäriä ultraamaan.

Kyse todennäköisesti siis jostain lihasperäisestä, olet esim. reväyttänyt rintalihaksen tms. Jos rinnoissa ei tunnu mitään patteja tai kyhmyjä niin ei kyse ole mitään kystarakkulastakaan joka liian suurena voi aiheuttaa painostuksen tunnetta ja kipuakin. Yksi vaihtoehto jos sinulla on äskettäin ollut joku tulehdus olisi arat imusolmukkeet. Mahdollisuus että kyseessä olisi syöpä tai minkäänlainen kasvain ovat erittäin minimaaliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ne ei periaatteessa ollut ihan vääränkokoiset vaan malliset eli siitä mallista tuskin muutkaan koot olis sopinut. Mä asiaa silloin täältä kyselin samanlailla kyselin kuin sä ap nyt, ja joku neuvoi mut oikein liiviliikkeeseen myyjän opastuksella liivejä valitsemaan. Uuudet hyvät liivit (muutamat sellaiset siis) ja viikon päästä ei kipua enää ollut.

Mammografia kuitenkin suoritetaan röntgensäteilyn avulla eikä säteily koskaan ole hyväksi, varsinkaan niin säteilyaralle kohteelle kuin rintarauhanenkin on.

nro 3

Niin ja esim. nämä hyvin yleiset kystat eli nesterakkulat näkyvät myös ultraäänessä, joten pyytäkää lääkäriltä ensisijaisesti sitä.

Tiedän, että syöpäepäilyni on varmaankin ihan turha, mutta ehkä olen muutenkin vähän yliherkässä tilassa tämän muuton takia jne. Pitänee seurailla tilannetta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat