Vierailija

Minulla on tosi häiritsevä " irtonainen" luomi jota alushousut usein hiertää ja josta haluaisin eroon. Tuntuu kuitenkin pelottavalta ajatukselta että ensin pistettäisiin puudutuspiikkejä, (auts) ja entä sit itse poisto, eikö ne ota reippaasti kudosta myös ympäriltä? Tuleeko sitten häpyhuulesta ihan ruttuinen ja kuoppainen? Onko kukaan ollut tällaisessa toimenpiteessä? Tekeekö sen gynekologi vai terveyskeskuslääkäri?

Kommentit (16)

Eikös ne tutki sen roikkoluomenkin syövän varalta? Luulisi että jos leikkaavat ympäröivääkin kudosta niin paranisikin paljon hitaammin.

ap

siis mullakin on alapäässä luomi, jonka poistoa olen miettinyt. en oo koskaan uskaltautunut etenemään asiassa. ja kans oon miettinyt pitäiskö asiaa kysyä tavallisessa lääkärissä vai gynellä. musta on vähän outoo ettei kukaan gyne koskaan mainitse siitä mitään vaikka selvästi näkevät luomen kun on reilusti koholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Varrelliset eli irralliset luomet poistaa helpoimmin, kun laitetaan pikkuisen puudutetta ja hirtetään luomi sähkösilmukalla, jolloin toimenpide kestää alle sekunnin. Ei sellaisia langalla hirttämisiä harrasteta. Tk-lääkäri voi poistaa, ei tarvi mennä gynelle.

Vieressä siinä ja juuri pikkareiden sauman kohdalla, sellainen varsiluomi, ikäänkuin herne varren päässä.

Poisto ei sattunut puudutuspiikkiä enempää, joka tosin vähän sattui, toisinkuin synnytyksessä jossa ei moisia huomannutkaan.

Jälkeenpäin haava vuoti verta hieman, ehkä enemmän kuin jos vastaava poistettu muualta..? Mutta kannattaa ehdottomasti poistattaa! Omanikin näkyi varmasti lekureille jalkoja levitellessä mutta ei siitä kukaan maininnut. Luomen poistanut lääkäri sen sijaan sanoi, että kannattaa ehdottomasti poistaa. Että varaa vain aika!

irtonainen luomi joka ei aikaisemmin ole kyllä hiertynyt,

mutta taisin nyt ostaa sellaiset alushousut joissa hiertää... =(

mietin kanssa mainitsisinko asiasta seuraavaksi lääkärissä,

koskaan kukaan lääkäri/gyne ei ole siitä mitään maininnut vaikka näkyy siis ihan selvästi jos jalat levittää... =)

Jännitin sitä ihan hirveesti, mutta ei se ollut oikeesti yhtään kauheeta. Puudutuspiikki vähän kirpas. Ja mitään jälkeä siitä ei enää ole. Edes kunnon arpea ei näy.

Mulla sen poisti gynekologi sairaalan polilla.

poisti ihan tk-lekuri, mies vielä. Jännitin mutta oikein kivasti meni. Kudosta ympäriltä otettiin ihan vähän ja vain yksi tikki tuli.

t: 6

paljon vähemmän kuin se varsiluomi (tai eppariarpi :-p). Minua hirvitti se, että luomi repeäisi itsestään jossain, siksi poistatin hyvän sään aikaan. Eikä todella olisi ollut kiva shaverillakaan siihen törmätä.

t: 6&7

roikkuluomi häpyhuulesta. Se oli alkanut kasvaa jo isommaksi ja muutenkin joku lääkäri sanoi että kannattaa ehdottomasti poistattaa koska voi muuttua pahalaatuiseksi kun on sellaisella alueella että joutuu hankauksen kohteeksi.

Puudutuspikki kieltämättä kirpaisi jonkun verran. Muuten toiminpide ei muista luomenpoistoista eronnut. Kaksi tikkiä tuli ja hyvin parani kun suihkuttelin ahkerasti.

se hyvin luultavasti hirtetään. Eli steriili naru ympäri ja luomi tippuu. Kuulostaa aikas vulgaarilta, mut sanoivat mulle terkkerissa että näin voi myös tehd itse, jos on kyseessä pieni luomi. (mulla siis sama vaiva.) Samoin jos he poistavat sen, se hirtetään, ei leikata. Voi kuulemma vuotaa aikas vuolaasti, joten jos kotona poistaa, tarttis varmaan jonkinlaisia puhtaita taitoksia ym. Itse en tähän ruvennut, vaan jonotan kiltisti lääkärille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat