Vierailija

Itse haluan hoitaa nämä puuhat rauhassa mutta joskus olen unohtanut lukita vessan oven ja tietysti lapset 4v tai 6v ryntää sinne. pitäisikö vaan jatkaa puuhaa ja antaa lasten ihmetellä äidin touhuja?

Sivut

Kommentit (35)

jos menkat on ollut. LApsi on kysynyt, olen antanut aksinkertaisen vastauksen, ja kiinnostus on loppunut siihen. Eikä lapsi ole edes paljoa tuijottanut, vaan räplännyt lukkoa (hyvä, ettei ole ehtinyt ovea avata). JA lapset nyt 7 ja 4 vuotta.

Tyttö himppusen alle 3v. On joskus nähnyt verisen siteenkin ja sanonut että äitillä kakkaa vaipassa ja olen korjannut että se on verta. Selittänyt että kun äitin masusta on tullut vauva (meillä on vastasyntynyt) niin äidillä tulee verta, mutta äidillä ei ole mitään hätää. Ja asia on ollut ok.

Joskus kysyy saako laittaa vaipan itselleen ja olen kertonut että sitten kun kasvaa äitin kokoiseksi niin sitten.

Pyyhin myös takamukseni sillon kun lapsi on vessassa. Ei ole tapana tutkia taikka haistella paperia pyyhkimisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ä. parempi kumminkin lapsellekin jo pienestä oppia ettei se oo mitään vaarallista ja kaikilla aikuisilla naisilla on menkat joskus. ei siinä oo mitään salattavaa/hävettävää

Välillä pystyn käymään vessassa yksin, mutta esim. kaupassa en luonnollisestikaan jätä kohta 3-vuotiasta yksinään vessan ulkopuolelle. Joten jos silloin on tarvetta tyhjentää kuukuppi, niin teen sen lapsen läsnäollessa. Lapselle olen vain selittänyt, että se on äidin juttu ja ei ole toistaiseksi enempää kiinnostanut.

Meillä lapset järkyttyisivät enemmän sitä, että laittaisin oven lukkoon ja he jäisivät ulkopuolelle kuin sen, että vaihdan kuukautissuojan. Jos kyselevät, kerron että äiti laittaa tällaisen suojan ja sillä siisti. Eivät kauheasti ole sitä enää ihmetelleet.

5-v tyttäreni selitti kohta 3-vuotiaalle pikkuveljelleen heidän istuessa potalla ja pöntöllä yhtäaikaa ja kaappia samalla kolutessaan, että " nämä on tikkuja äidin pimppaan" , siis tampooneja tyttö tarkoitti..

En todella tiedä, mistä on tuon saanut tietää, mutta eipähän näköjään tarvitse enää kertoa.

En nyt meidän 3-vuotiasta " kutsu" katsomaan kun äiti vaihtaa siteen/tampoonin, mutta jos siihen sattuu silloin tulemaan niin en poiskaan hätistä. Meillä vessassakäynnit muutenkin hoidetaan niin että lapsi saa tulla sinne jos haluaa. En käy siis lukitun oven takana suorittamassa siteen vaihtoa, paitsi silloin jos vieraita on talossa.

satuttaa itsensä. On nimittäin todella vilkas ja ketterä. Eikä lapsi katsele mitä äiti pöntöllä tekee, vaan hän touhuaa omiaan. Käyn aina kauppakeskuksissakin vessassa vauva rintarepussa. Mitäpä muutakaan voisi tehdä, jos täytyy käydä? Jättää lapsi kaupan lattialle oven ulkopuolelle odottamaan?

Tamppoonin vaihto tuntuis kyllä vähän oudolta mutta enpä käyty niitä. Joo ja kyllä pyyhin peppunikin lapsen nähden. Pyyhin myös lapseni pyllyn.

ja samalla opetan tytöilleni oman reviirin pitämistä, on asioita, jotka ei kuulu kaikille...kuukautiset ja suojat ovat kyllä tuttu juttu kohta murkuikäisten perheessä =)

Mutta jos lapsi on samaan aikaan potalla, niin vaihdan kyllä jos on tarvetta. Poika reilu 2,5v ja toteaa vaan, että " äidillä on vaippa-aika" .

Ei ole käynyt mielessäkään etten vaihtaisi. Tyttö 2v. tunkee muutenkin aina samaan aikaan pissille, kun minä menen. Tuleehan tuo itsekin niitä joskus tarvitsemaan.

En sitä veristä sidettä kylläkään tytölle näytä, ettei säikähdä, kun ei kuitenkaan vielä ymmärrä.

mielestäni lasteni (4 ja 5) ei vielä tarvi tietää tuota asiaa,

ollaan kyllä puhuttu mistä lapset syntyy ym...

että ei meillä silti noita alapään asioita arastella!

Riittää, kun toisista asioista PUHUTAAN! Ja pienten lasten ei todellakaan tarvitse moisista asioista mitään tietää.

Kyllä sen oven voi siksi aikaa kiinni laittaa.

En ole katsonut tarpeelliseksi estää lapsen tulemista vessaan kanssani. Mies haluaa kyllä olla rauhassa vessassa ja se on hänen valintansa. Tyttö on 4,5-vuotias ja tietää aika paljon kuukautisista, " äitiysvaipoista" ja " pamppooneista" . Eipä ainakaan käy kuten äidillensä, jolle ei kotona ole koskaan näistä asioista puhuttu!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat