Seuraa 

Kyselin samasta asiasta jokin aika sitten ja sainkin loistavan vastauksen yhdeltä henkilöltä. En ole kuitenkaa vielä päässyt asian yli vaan minua jäi vielä mietittymään, että kestäisikö ns. ' tavallinen' Reimatec talvihaalari sittenkin meillä kolmen n. 6-7 -vuotiaan lapsen käyttöä. Siis Reimatec+:n sijasta. Onko kokemuksia?

Meidän lapset eivät ole mitään superkuluttajia, mutta kyllä he normaalien lasten tyyliin konttailevat jäisellä hiekalla ja laskevat mäkeä (ja pääkaupunkiseudulla näitä jäisiä, mustia pihoja on enemmän kuin lumisia). Aikaisempina vuosina olen hankkinut vanhimmalle Rasavilin haalarit, ja niissähän on pahimmalle kulutukselle joutuvat paikat kestävää Corduraa. Mutta yläosa on tosi ohutta kangasta, ja kun lapsi repi pukunsa selkään ison palkeenkielen oksassa, päätin hankkia vastedes Reiman puvun. Myös Viime talvena hankin Reimatec+:n ja olin erittäin tyytyväinen.

Tänä vuonna harkitsin kuitenkin ennemmin tavallisen Reimatecin hankkimista. Sitä käyttäisi ensimmäisenä eskarilainen puoli vuotta sekä vielä ensi vuonna koululaisena kotipihan leikeissä ym. Seuraavat kuluttajat käyttäisivät sitä enemmän tai vähemmän saman verran.

Kysymys siis kuuluu: kuinka paljon tuonikäinen enää kuluttaa ulkovaatteitaan ja kuinka hyvin Reimatec kestää sen?? Välikausipukuna Reimatec on säilynyt meillä vanhimmalta seuraavalle (vielä ei kokemusta, kestääkö nuorimmalle). Mutta talvikulutuskin on luultavasti rankempaa...

Kommentit (5)

Vain Reimatec+-haalareita ostetaan meille. Tavallinen Reimatec näytti viime talvena jo karheutuneen sen verran, että en ensi talveksi hankkinut tavallista pukua vaan +-haalarin.

Tietenkin paljon riippuu siitä, asutteko Etelä- vai Pohjois-Suomessa, kaupungissa vai maalla. Eli valkoisilla lapsuutemme unelmahangilla tavallinen Reimatec kestää, mutta kaupunkien hiekotetuillla pihoilla

ja varsinkin H:gin loskassa ei kestä mikään.

Meillä meinaan suht rauhallinen eskarityttö, ja sai jo viime vuonna perusreimatecin aika kuluneeksi. On ehjä ja pidetään pikkusiskolla kakkospukuna, mutta ei tosiaankaan enää ykköspukuna menisi kenelläkään.

Täksi talveksi on kaikille ostettu reimatec+ puvut ja uskon niiden kestävän sen mitä yksi lapsi talvessa tarvitsee (tosin isommille lapsille ne mahtuu varmaan vielä ensi vuonnakin päälle).

Oletteko muuten ostaneet yhdet vai kahdet housut reimatec-housuja? Niitähän ei ilmeisesti + versiona saa?

Mietin kun ostin pojalle reimatec takin ja siihen olen nyt harkinnut kahtia housuja. Toiset vyötärömalliset, nämä enemmänkin kauppa ym käyttöön ja toiset henkselimalliset, nämä rehelliseen ulkona peuhaamiseen. Mietin sitä, että kestääkö yhdet housut 5v pojalla tuo haalari on päiväkoti käytössä)? Ja kun niistä pitäisi jäädä vielä seuraavaksikin talveksi jotain. Ja toisaaltaan nuo kauppa ym housut pysyisi siistimpinä, kun oli erikseen enemmän peuhaamiseen tarkoitetut housut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vastauksenne ratkaisivat asian eli päädyn sitten siihen Reimatec+:aan. Meillä on useampana talvena ollut haalari Corduraa ja viime talvena se oli ensimmäisen kerran Reimatec+. Tämä yhden kauden käytössä ollut haalari on edelleen aivan priimakuntoinen, vaikka sillä on jopa laskettu liukumäkeä, jossa on ollut hiekkaa jäätyneenä ym. Pääkaupunkiseudulla siis asustelemme ja täällä talvet enimmäkseen ' runsashiekkaisia' .

Harmittaa vain, että nuo tämän kauden värit +-mallistossa ovat tylsästi poika-/tyttövärejä. Haalarin kun pitäisi meillä olla unisex. Onhan eskarilainen jo tarkka väreistä ja vaikka ei itse olisi, muut kyllä päiväkodissa kertovat sen. Löysin Stockalta ihanan tummansinisen, jossa somisteena limeä, ja tytärkin olisi kelpuuttanut sen muitta mutkitta. Onneksi hän kuitenkin pienen suostuttelun jälkeen hyväksyi sen, että tummansininen vaaleansinisillä somisteilla kelpaa ja hankitaan oikein nättejä tyttöjen pipoja ja kaulaliinoja somisteeksi :)

Tavallinen kestää yhden lapsen mutta ei ikäpäivänä kolmea. Corduralla on mahikset kestää.

Eskarissa rymytään ihanniinkuin muutenkin päiväkodissa.

Meillä ainakin reimatecin välikausihaalari koko 122 on ihan reiillä yhdenkäyttäjän jäljiltä toka käyttää paikattuna ja kolmas saa varmaan sitten jo uuden (tytölle tietty punaista ; ))

Meillä siis kaksi poikaa ja tyttö iät 7,5 ja 4

Cordura haalari on ollut vielä ihan ok kahden jälkeenkin mutta tytölle oon silti ostanut ykköshaalarin uuden ja poikien vanha on ollut sitten kakkosena syys ja kevät kura keleillä. Eniten noissa cordura haalareissa kuluvat mm hihan suut kun sieltä on ohuempaa kangasta.

Remut ovat myös aika pehmeää kangasta yläosasta ja heikkolinkki just nuo hihansuut. Kun ite oon kanssa tähdännyt siihen että pojat käyttäisivat samoja haalareita.

En tiedä tämän vuoden tilanteesta,mutta meillä on ollut reimatec+ housut vyötärömallisena.Ostin vuosi sitten käytetyn uudenveroisen reimatec takin ja siihen uudet reimatec+ housut talveksi.Kestävät olivat ja laitoinkin säilöön uuttakäyttäjää varten koska mustaan väriin saa sitten aikanaan hankkia " muodikkaamman värisen" yläosan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat