Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Menevätkö joka vuosi? Miten he saavat töistä vapaata?

Meillä mie sois lähdössä jos vaan vaimo päästäs ;) Minusta taas sitä matkaa pitäs siirtää tuonnemaksi koska työhommat pitäs laittaa etusijalle, mutta tiedän että tämä on tärkee juhla heille mutta silti. Miten muuten teidän miehenne tai te yhdessä juhlitte sitä?

Kommentit (5)

En ymmärrä miksi kieltäisin mieheltäni matkustamisen perheensä luokse ramadanin aikana. Vähän sama kuin mieheni kieltäisi matkustamisen Suomeen perheeni luokse jos asuisimme jossain muualla!! Itse en vietä ramadania ja olen raskaana joten en voi matkustaa hänen mukanaan. Töitteni puolesta se ei olisi muutenkaan mahdollista.

En siis ole lainkaan katkera kun mieheni matkustaa viikoksi perheensä luokse ramadanin viimeisellä viikolla ja toivottavasti kerkiää vielä juhliakin ramadanin loppua perheensä kanssa. Päinvastoin meillä minä olin enemmän sitä mieltä että mieheni täytyy matkustaa katsomaan perhettään ramadanin aikana.

ja päätinpä antaa hänelle sittenkin luvan mennä kotimaahansa viettään Eidiä ;) Itse en pääse töitten takia mukaan. Tiedän kuinka tärkeä se juhla on muslimeille ja hän on vielä erittäin, erityisen perharakas ihminen ja äitinsä ja isänsä silmäterä niin menöön sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täällä paastotaan molemmat, ja ihan yhtä tärkeä se on täällä meille, samoin kun ' eidkin. Taitaisin ottaa nokkiini, jos mies haluaisi lähteä kotimaahan juhlimaan ' eidiä/viettämään ramadania, ja JÄTTÄÄ minut tänne yksin.

Eihän se ramadan täällä mitenkään erityisen upea ole -yhteiskunnallisesta näkökulmasta, ja mieluiten itsekin olisin muualla kuin täällä.

Siis lauseessa että: " Sama kuin mieheni kieltäisi matkustamisen perheeni luokse...." tarkoitin väliin laittaa sanan jouluna. Eli sama kuin mieheni kieltäisi tapaamasta perhettäni jouluna. Sori....

ja kuten edellinen, loukkaantuisin jos menisi yksin. Meilläkin kun ihan yhdessä tuota ramadania vietetään.

Haaveillaan molemmat siitä, että joku vuosi voitaisiin viettää koko ramadan miehen kotimaassa,InshaAllah. Olisi varmaankin aika erilainen kokemus kun täällä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat