Vierailija

Olin tuossa muutama viikkos sitten kaasona yhdelle hyvälle ystävälleni. Olen raskaana, silloin 8.viikolla ja kärsinyt aikamoisesta väsymyksestä. Pestini kaasona hoidin kuitenkin moitteettomasti, ja hoitamista siinä kyllä olikin: kirjaimellisesti ravasin paikasta toiseen esim boolitarvikkeita hakemassa, keräämässä tyhjiä laseja pöydiltä jne. Olo oli kun jollain tarjoilijalla. Vähän väliä oli morsian pyytämässä jotain, kuten 'voisitko näyttää tälle vieraalle, missä on vessa'. Ehdin illan aikana istua varmaan yhteensä puoli tuntia.

Toki kaasona olossa on hommansa, tiedän kun olen aikaisemminkin ollut kaaso. Aikaisemmalla kerralla ei hommaa kuitenkaan ollut näin paljon ja jotenkin morsiamen asenne oli sellainen, ettei itse voinut esim kuuluttaa mitään asioita, kuten että tulkaa tanssimaan kaikki tms, vaan aina jonkun muun oli tehtävä se.

En myöskään saanut paljon kiitosta, vaikka minulla on 2-vuotias lapsi, jonka hoitamisen lomassa suunnittelin polttareita, tein polttarikansion ym. Olihan se ihan hauskaa, mutta olisi kiva, jos tekojani myös arvostettaisiin. Kyllä morsian kiitteli polttareista ja sanoi hääpäivänkin lopuksi kiitos, mutta that's it. Edellisen kerran kaasona ollessani sain lahjan morsiamelta kiitokseksi ja tuntui, että oikeasti työtäni arvostettiin.

Onneksi en koskaan enää luultavasti tule toimimaan kaasona.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli 2 vuotias lapsi kanssa. Jouduin tekemään kukka-asetelmat, juontamaan mikkiin kokoajan, hyysäämään morsianta, koristelemaan hääauton, järkkäämään ohjelmaa häihin...polttareista puhumattakaan. Lahjaksi sain hääkuvan!!

Minä sentään omissa häissäni lahjoitin äidilleni ja kaasolle (he järjestivät tosi paljon kaikkea) molemmille 1000 mk kaulakoru/rannekoru setit.

juovan boolia samasta mukista koko illan.häihin ei nähtävästi oltu järjestetty mitään roskista/pahvilaatikkoa jonne vieraat olisivat mukit/tölkit voineet itse laittaa?kaikki tollaset pitäis miettiä tarkkaan kun häitä järjestelee.

että hääpari keskittyy kaikkeen epäolennaiseen piiperrykseen, kuten hääkarkkeihin, pikkusievään pikkukoristeluun ja -näpertelyyn, ja tärkeät asiat, kuten toimivan juhlatilan valinta, ohjelman ja ruokailun sujuvuus tai etiketin mukainen pöytäplaseeraus jää liian vähälle huomiolle.

Vieraita oli n. 70 ja kun kaikki juovat kertakäyttölaseista esim boolia ja kalja-ja siideritölkkejä, on jonkun kerättävä niitä välillä pöydiltä, muuten on kamala sotku. Lisäksi vieraat joivat sellaista tahtia että koko ajan oli oltava laittamassa lisää juotavaa tarjolle. Ei ollut muuta henkilökuntaa paikalla tuolloin, vain ruokailun aikana oli tarjoilijat ym, loppuyö juhlittiin toisessa paikassa omin juomin.

Onneksi morsiamen (ja samalla minun) muutkin ystävät auttoivat tosi paljon, muuten en olisi selvinnyt.

Lisäksi morsian vaikutti jotenkin nuivalta kun en jaksanut saunoa enää 10 maissa illalla kaiken sen ravaamisen jälkeen. Voisi mennä vähän itseensä.

nyt on hommia kuule liikaa. Varmasti osasyy siihen, että väsyin, on se, että olen tosiaan raskaana, mutta kyllä asia muutenkin on niin että häistä nauttiminen jäi aika vähälle kun koko ajan oli joku asia hoidettavana. t. ap

Ex-ystäväni pyysi mua kaasokseen vuosia sitten. Yritin pitkin vuotta ehdotella häämessuja sun muuta että joskos vähän etukäteen suunniteltaisiin, kun tiesin, että minulla olisi häiden aikaan kaksi pientä lasta, joita toinen muutaman kuukauden ikäinen vauva. No, tuleva morsian ei vastaillut edes puhelimeen eikä viesteihin. Tai vastaili mutta kahden viikon kuluttua ja sitä rataa. Huhtikuussa sitten ilmoitin (2kk ennen häitä), että en tiedä, miten tulen hommasta selviämään, jos ei asioita aleta suunnitella viimeistään nyt. Ex-ystäväni pyysikin sitten itselleen puolitutun opiskelukaverin toiseksi kaasoksi "auttamaan" ja markkinoi asian niin, että minä olen yhtäkkiä perunut tuloni ja heittäytynyt hankalaksi. Ihanaa kerrassaan...Kuulin tämän jälkeenpäin toiselta kaasolta, joka itsekin ihmetteli pyyntöä moiseen tehtävään, kun oli tuntenut morsmaikun puoli vuotta eivätkä tosiaan olleet ystäviä....

Tässä jutussa kävi niin, että loppujen lopuksi kumpikaan ei päässyt (morsian kielsi tulemasta) häihin, kun morsian veti herneet nenään :D. Turha mainitakaan, että ei olla enää ystäviä.

mutta eivät ihmiset sinne mukejaan juuri vieneet.

Minullakin oli kaaso häissäni, mutta hänellä ei ollut siellä mitään muita tehtäviä kun kertoa vieraille, missä odottaa että vihkiminen alkaa, jakaa hääkarkit ja tehdä illalla salaattia ja viedä iltapalatarpeita paikoilleen. Muuten sai juhlia muiden kanssa ihan niinkuin muutkin vieraat. Ei valittanut jälkikäteen ja lahjankin hänelle ostin. t. ap

miksi sinä raivailit laseja pois pöydältä?eikö ollut henkilökuntaa joka olisi sen tehnyt?siis keittiöväkeä tai lähinnä tarjoilijoita?

pitää tietenkin auttaa järjestelyissä, mutta kohtuus kaikessa. minä menen naimisiin ensi vuonna ja olen kyllä sellainen että haluaisin tehdä kaiken itse häihini.mutta se ei kovin järkevää mielenterveyden kannalta, joten aion apua pyytää, mutta en kehtais ihan mahdottomia työtaakkoja antaa kellekään, en varsinkaan sellaisille keillä on pienet lapset hoidettavana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat