Vierailija

Meillä on kaksi kissaa (sisäkissoja). Aivan ihania, sisäsiistejä ja leikkisiä palleroita, jotka ovat fiksuja ja joista on paljon iloa lapsille (ja lapsista niille).

Kuitenkin yksi ystäväni kauhisteli hirveästi, että miksi ihmeessä kissa... ne ovat ilmeisesti jotenkin pahoja ja saastaisia eläimiä tai jotain. Anopilla on koiria mutta hänestä kissat ovat kauhean vaarallisia lapsiperheessä... raapivat silmät tai jotain. Koirista ei ole vaaraa. Yksi sukulaiseni harrasti kissojen ammuskelua jousipyssyllä. =(( Hirveän monet valittavat täälläkin vapaana kulkevista kissoista, vaikka hiekkalaatikossa ei ole ollut ensimmäsitäkään kissanpaskaa ja lähitienoot ovat TÄYNNÄ huolimattomien koiranulkoiluttajien teille jättämiä koiranjätöksiä.

Miksi kissat aiheuttavat raivoa joissakin?

Sivut

Kommentit (45)

siksi että jo pari minuuttia kissan kanssa samassa huoneessa vetää hengitystiet tukkoon. Hetken pitempi aika niin joutuu sairaalaan. Ei auta mitkään zyrtecit.

Minua hirvittää katsoa kun kissa kiduttaa kuoliaaksi pientä hiirtä tai päästäistä. Eihän kissat tietenkään luonnolleen mitään voi, mutta silti, en niistä erityisemmin pidä. En toki vihaa. Se kyllä tekee vihaiseksi, kun naapuri antaa kissansa juosta vapaana ja se käy tekemässä tarpeensa meidän lasten hiekkalaatikkoon... Mutta sekään ei ole tietenkään sen kissan vika, vaan omistajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en pidä kissoista, ihan vain samalla tavalla kuin joku ei pidä käärmeistä. En ole mikään läpeensä paha ihminen, minusta kissat vain ovat ällöttäviä ja arvaamattomia. Pidän käärmeistä ja hämähäkeistäkin enemmän.

...koska ovat todellakin arvaamattomia, voivat "hulluuntua" ja alkaa juoksemaan kiilto silmissään kynnet esillä yhtäkkiä. Lisäksi ovat ylimielisen oloisia ja käyvät käsiksi heti, jos eivät tykkää että silität tms.

Moni sanoo koiria luupäiksi, mutta mielummin ottaisin koiran koska se ei ainakaan oletusluontoisesti ole ylpeä kusipää, joka raapii kasvosi verille kun sinut näkee.

mun täytyy ostaa myös pinnasänkyyn kun nää vapaana liikkuvat tunkee myös meille sisälle. Sitten täytyy ostaa erilainen hiekkalaatikko koska nykyiseen ei saa kantta. taas 60 e eli nyt menny lähemmäs 200 e naapurin katin takia.

Lain mukaan kissa ei saa edes maalla mennä toisten leikkipaikoille!

Lainaus:

Itsellä ei ole kissakontakteja, ja varsinkin raskaana mietitytti toxoplasma infektiot, yms. kun olin tenavien kanssa hiekkalaatikolla, tai tein puutarhassani töitä. Olivat talven jälkeen miinoittaneet senkin.

Sinulla on outo asenne. Jos pidät kissoista, kaikkien muidenkin tulisi pitää. Tunnut vihamieliseltä jos joku ajattelee toisin. Sinua ei kakka hiekkalaatikossa vaivaa, mutta voitko laajentaa ymmärtämystäsi, ja kuvitella itsesi toisen ihmisen asemaan, ja huomata että se ei ole kiva juttu monenkaan mielestä. Samoin kuin astuminen koiran kakkaan.

Itsekästä ajatella että taajama-alueella joi oman kisun laskea tekemään tuhoja, ja muiden pitää nähdä vaivaa siksi että misu ulkoilee. Ostaa karkoitteita, peitellä monta kertaa päivässä laatikko, jne. Vain siksi että itse voi olla vapaammin.

Olisikos kissan ulkoilutus narun päässä mitään. Saisi omistajatkin raitista ulkoilmaa.

että en pahemmin välitä kissoista. En inhoa tai ällöä, mutta en ikinä ottaisi itselle vaikka eläinihminen olenkin.

Syyt:

- Asumme okt:ssa, jonka piha on kai jo vuosia ollut naapuruston kissojen kohtaamispaikka ja jälki on sen näköistä... Meillä on useampi paikka *omassa pihassamme*, joihin en voi päästää lapsiani leikkimään, koska sen jälkeen vaatteet haisee kissanpissalle ja kengänpohjat yms. täynnä miinoja. Hiekkalaatikko on toki asianmukaisesti peitetty. Olemme jutelleet nätisti omistajien kanssa, mutta voivoi kun mitään ei ole tehtävissä, kun ei näitä kissoja kuulemma sisälläkään voi pitää. :(

- Muutamalla kaverilla on ollut sisäkissa, ja vaikka heillä olleet asianmukaiset (ja minun nähdäkseni hyvin hoidetut) hiekkalaatikot yms. niin silti asunnossa haisee pissa, kuten joku jo totesikin aiemmin. Ja niitä pehmoisia joka paikkaan tarttuvia kissankarvoja on joka paikassa.

- Yksi tuttu on kissalle niin pahasti allerginen, että on koko ajan vaarassa joutua sairaalaan, jos vaikka jollain on kissankarvoja vaatteissa. Rajoittaa elämää tosi kovasti. tämä sama ihminen on kyllä testien mukaan allerginen koirillekin, mutta voi silti käydä meillä kylässä huolimatta meidän koirista, omian sanojensa mukaan oireetta.

mä inhoon niiden hajua, karvoja ja nuoleskelua. mä inhoon kun ne tulee jalkaa vasten hankaamaan itteensä, voisin potkaista ne kilometrin päähän. samoin se kusilaatikko ihmisten vessassa, hyi saatana.

ja kämppä ja vaatteet täynnä karvoja.

yök yök.

en koskaan mene ihmisten luo toiste jos eka kerralla olen kissakämppään erehtynyt menemään.

Uskon kyllä tuohon käänteisesti. Se joka inhoaa/vihaa kissoja ei voi olla mieleltään ihan terve. Siinä mielessä ymmärrän, että juuri tällä palstalla on niin paljon kissavihaajia.

En ole ikinä oikein tykännyt niistä. Kyllähän joskus lapsena oli kiva kissoja silitellä ja välillä pitää sylissäkin, mutta sitten saattoi siinä yhtäkkiä tulla sellainen inhon väristys ja piti hätistää kissa lattialle. Sama on edelleen. Meillä ei ole koskaan ollut kissaa eikä varmaan tulekaan.

En kyllä erityisemmin rakasta muitakaan eläimiä. Koirien kanssa ei kuitenkaan tuollaista inhon tunnetta ole tullut, ne on ihan kivoja. Ainakin pentuina. :)

mutta mielestäni ne täytyy pitää sisäkissoina tai sitten ulkoiluttaa omistajan valvonnassa. Inhottaa kun meidänkin pihassa ja lasten hiekkalaatikossa käy kissoja kuseskelemassa ja paskomassa. Pidän outona sitä ihmistä, jota sellainen ei inhota! En myöskään kiljunut riemusta, kun lasten ollessa vauvoja kaikenlaiset kirppuiset ja tautiset kissat pyrkivät vaunuihin. Ei kai kukaan voi tosissaan väittää, että tällainen on täysin ok?!

Sama koskisi myös koiria tai mitä tahansa lemmikkieläimiä jos ne tulisivat tekemään tarpeitaan meidän pihaan. Lemmikkieläinten ei kuulu kulkea vapaana kaupungissa - mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?!

Miksi kävi näin, en tosiaankaan tiedä! Meillä kotona ollut 4 kissaa, rakastin niitä kaikkia syvästi. Nyt inhoan jokaista eläintä, nojoo, akvaariokalat menevät.

Eilen juuri istuttiin hiekkalaatikolla puistossa ja aivan järkyttävät kissanpaskat löytyi sieltä, koko hemmetin laatikko haisi. Hiekka vaihdettiin nyt kesällä puistoomme. Raivostuttavaa ja yököttävää.

Haluaisin tietenkin pitää eläimistä mutta kun en vaan pidä.

Kissa on kissa ja käyttäytyy kuin kissa. Omistajan tehtävä on pitää siitä huolta. Nuo syyt eivät minusta ole riittäviä leimata kaikkia kissoja ällöttäviksi.

Lainaus:

näen ikkunasta kun paskoo ja siististi yrittää kyllä peittää jälkensä. Vituttaa ihan sairaasti. Lisäksi tulee sisälle jos ovi auki, eli kuumanakaan kesäpäivänä ei voi ovea avata jottei kissa tule sisälle kun ollaan allergisia ja lisäksi lattialta löytyy yleensä vauva.

riittääkö nämä syyt vai kerronko lisää?

johtuen lähinnä siitä, etttä yhtä kissaa lukuunottamatta jokainen "äidin kiltti karvakääryle"jonka olen nähnyt, on hyökännyt kimppuuni. Eli ne ivät pidä minusta.

En muutenkaan koskaan ole tajunnut mitä iloa kissasta on, paitsi jos on sellainen vähän kehva sylikissa josta on oikeasti seuraa..

Mutta silti olen eläinystävä, enkä pahaa tekisi millekään eläimelle. Ymmärrän, että kissa on hyvä lemmikki silloiin, jos on pakko saada joku eläin, ja haluaa helpon sellaisen.

Täytyy myöntäää, että jossain vaiheessa haaveilin sfinx-rotuisesta karvattomasta kissasta, mutta koska olen kissoille pahasti allerginen niin en voinut ottaa. Tavallinen kissa ei ulkonäöltään miellytä

Teen rikosilmoituksen kaikista viesteistä, joissa tulee ilmi eläinsuojelurikos. En tiedä miten siihen reagoidaan, mutta teenpä kuitenkin, koska kenenkään kotieläintä ei saa tappaa ilman lupaa.

Nekään eivät pidä minusta. Olen kyllä yrittänyt silittää syliin hypännyttä kissaa, mutta melkein poikkeuksetta ne iskee joko kynnet tai hampaat kiinni. Muiden eläimien kanssa olen aina pärjännyt hyvin. Kissoja en osaa "lukea".

Siitä taas en pidä, että kissoja pidetään vapaana ulkona. Kissa on petoeläin ja ei kuulu Suomen luontoon. Lisäksi harvat kissanomistajat steriloivat/kastroivat kissansa, mikä on olisi järkevää kissan pitoa.

Syy on siis kissanomistajissa.

Sama juttu kuin koirissa - vika on siellä narun päässä, jos en jostain koirasta pidä.

Yleensä tuntemissani kissakodeissa haisee kissan jätökset, vaikka on jos jonkin näköistä astiaa ja vesaslaatikkoa. Aina se haju tunkee jostakin. Lisäksi kissat raapivat ja repivät. En ole nähnyt kissaa joka ei käyttäisi kynsiään. Sisällä pidetty kissa on vanki, vapaana liikkuva tappaa luonnossa, kulkee kuseksimassa naapurien pihoille ja lasten hiekkalaatikoille.:( Lisäks on pahimpia allergian aiheuttajia. No, mulla on paljon eäimiä kotona. Mutta kissa on eläin jota en ikinä hankkisí. Eli olen todella todella suuri kissojen vihaaja. Omalle pihalle tulevat kissat kyllä saavat jo koiriltamme pikaisen häädön.

No, tavallaan omistajienkin vika kun eivät pätkääkään välitä elukkansa hyvinvoinnista. Kissaihmiset on toinen sakki joita inhoan. useat luulevat , että heillä on oikeus antaa kissansa juosta missä lystää, ja mitä järkeä taas sisäkissassa? Vankila eläimelle:(

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat