Seuraa 

Tuo ei ollut edes vitsi. Meidän puolitoistavuotias pikku prinsessamme on löytänyt pimpistä sellasen nappulan mitä painelemalla tuntuu hyvälle. Siis hän ei räplää paljasta pyllyä, vaan painelee/hankaa itseään vaipan läpi. Ähisee, puhisee ja hikoilee, joskus jopa monta kertaa päivässä. Äiti ja isi on asiasta hieman huvittuneita ja hämillään, muttei oikein tiedä miten asiaan puuttua. Olemme koittaneet saada huomiota muihin asioihin, mutta turhaan, mikään muu ei kiinnosta silloin. Emmekä ole kieltäneetkään toista, kun emme halua oppivan että se on jotenkin kiellettyä, eikä noin pieni oikein käsitä missä sitä sais tehdä...

Kotonahan se on ihan sama, mutta kyläillessä se herättää kummastusta; Onkohan tytöllä kova maha, kun noin kakkaa joutuu pinnistelemään. ;) En viitsinyt korjata epäilyä, totesin vaan että taitaa olla. Tilanne on aika hassu, enkä ole ennen lasten kans siihen törmännyt, tosin kait se on ihan normaalia toiset keksii sen vain aikasemmin. Olisi vaan kiva tietää onko muille käynyt samalla tavalla ja miten olette toimineet?? Oliskohan se vaan ohimenevä vaihe (toiveajattelua).

Hieman hämmentynyt äiti

Kommentit (2)

Kieltää ei pidä mutta opettaa missä voi itselleen hyvää oloa tuotta. 1½v. on tietysti vielä kovin pieni muta ymmärtää jo hyvin puhetta jolloin hänelle voi sanoa ihan hyvin että tuo tuntu hyvälle mutta sitä ei tehdä vieraiden läsnäollessa vaan vaikkapa omassa sängyssä. Siskontyttö saattaa kaupassa heittäytyä selälleen lattialle ja aloittaa hankaamisen mikä on eritäin kiusallista kun tyttö on jo niin iso. Tytöllä unnuttaminen lisääntyi kun perheeseen syntyi uusi vauva eli saattaa joskus olla myös lapsen tapa epämukavassa tilanteessa tuottaa itselleen hyvän olon tunne. Siinä mielessä tuo että ohjaa unnuttamisen tiettyyn paikkaan olisi hyvä juttu että asiasta ei tule tapa jota tehdään kaikkialla ja siitä on sitten vaikea päästä eroon. Olen itse hoitanut poikaa joka vielä 6v. iässä unnutti itseään joka paikassa ja oli kyllä hankala kun aloitti session vieraiden läsnäollessa hinkuttamalla itseään sohvaa vasten tai ruokapäydässä pöydänjalka vasten tms.

Kun keksi tämän asian ei olisi alkuun mitään muuta tehnytkään. Nyt alkuinnostus on laantunut ja unnuttaa vain omassa sängyssään nukkumaan käydessä. Minusta ihan ok. Nykyään, jos meinaa käydä unnuttmaan esim. olkkarissa olen sanonut, että jos haluaa unnailla voi mennä omaan sänkyyn.

Enemmän minua mietityttää, kun tyttö on aloittamassa kohta päiväkodissa, että miten siellä suhtaudutaan. Kun se on tytölle kuitenkin selvästi tärkeä juttu ennen nukahtamista, mutta tyttö ähisee aika äänekkäästi välillä, että häiritseekö sitten muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat