Vierailija

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kauheaa riistää lapsilta sukulaiset, mummot ja papat neljäksi vuodeksi. Jo 4 kk on ikuisuus lapselle. Saati sitten isän riistäminen.. kumpi on tärkeämpää, sinä ja ura vai lasten ja perheen/sukulaisten välinen yhteys ja sitä kautta turvallisuus.

Kuvittele kuinka turvatonta lapsille on olla ulkomailla jossa kieli ym on ihan vierasta eikä siellä ole sukulaisia apuna ja tukena.

ja hänellä olisi varmaan ihan hyvät mahdollisuudet siihen. Elatusapu siinä sitten muuttaisi suunta, mutta siitä lienetkin tietoinen.

Olet kai itse valmis osaltasi maksamaan ainakin lisääntyneet tapaamismatkakulut, vaikka lähivanhemmaksi jäisitkin? Lapsilla on urasuunnitelmistasi huolimatta oikeus tavata toista vanhempaansa muuttosi jälkeenkin.

Lisäselostuksesi jälkeen kuulostaisi siltä, että isä ei edes tapaa lasta (ymmärsinkö oikein?), joten voisit jopa hakea yksinhuoltajuutta. Sen jälkeen saat lähteä vaikka maailman ääriin, kunhan tapaamiset säilyisivät siedettävällä tasolla (tässä tapaksessa helppoa...?)

Kannattaa ottaa yhteyttä lapsen isään ja asia puheeksi. Jos ei ole suostuvainen, varaat ajan lastenvalvojalle, jossa keskustelu jatkuu ja isä toivottavasti kuulee vähän " totuuksia" .

tosi kaunista tehdä lapsia jonkun kanssa, ja sitten riistää ne toiselta vanhemmalta. Olen nähnyt yhden tällaisen yrityksen, onneksi mies tietää aikeet ja ryhtynyt vastatoimiin.

Oppivat toki juu toisen kielen (jotenkin) mutta kun palaatte, pitäisi suomen kieltäkin hallita hyvin. Saattaa tulla ongelmia tulevaisuudessa, koulussa, opiskellessa.. Kyllä neljä vuotta ulkomailla vahingoittaa lapsen kielellistä kehitystä. Saati sitten sukulaisuussuhteista puhumattakaan ja kaverisuhteista...

Lähtisin jokatapauksessa, ja jos mies panis hanttiin, tarjoaisin lapsia hänelle. Tuskinpa moni mies suostuu siihen rumbaan, että olisi lasten pääasiallinen huoltaja, joten eiköhän matkustuslupa lapsillekin aika pian irtoaisi.

lapsi aloittaa koulun.

Ja se joka kehtaa väittää että minä en ole ajatellut lasta, et tiedä mitä puhut. Kaikki mun päätökset ovat lähteneet lapsesta. Eri asia miten kiinnostunut isä on... Periaatteessa mikään ei muuttuisi asutaanko täällä vai muualla, mutta isällä taitaa olla oikeus vaatia että asutaan täällä. Vaikka ei ole kiinnostunut sen kummemmin.

on pikemminkin hyväksi lasten kehitykselle! Riippuu tietty iästä yms. Maailma on muuttunut sellaiseksi, että mitä paremmin pärjää eri ympyröissä sitä parempi. Hyvä vaan aloittaa pienestä pitäen.

Minä itse en kyllä suostuisi. Käytännössähän tuo tarkoittaa, että tapaamiset harvenee ja siitä en kyllä tykkäisi haluaisi exä tehdä uraa tai ei.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat