Vierailija

Haaveissa kolmas lapsi. Kertokaa jotain arjestanne, miten kaikki sujuu.. En tiedä miksi, mutta jotenkin myös pelottaa ajatus vielä yhdestä lapsesta?!

Pitääkö meidän hankkia toinen / isompi auto? Miten pärjätään taloudellisesti? Riittääkö aika kaikille lapsille tasapuolisesti?

Voi apua.... Huolehdinko ihan turhia?

Kommentit (20)

Kaksi nuorinta (2v. ikäeroa) ovat molemmat tyttöjä ja ovat pienestä saakka leikkineet yhdessä. Esikoispojalla on enemmän omat kuviot.

Kuopuksen vauvavaihe oli tietyisti vähän töisevä, mutta nyt kun kaikki ovat jo koululaisia, elämä on todella leppoisaa ;-)

Vierailija:

Lainaus:

mutta yrittäkää vaan se kolmatta lasta jos siltä tuntuu.

Itselleni oli kakkosen syntymä tavallaan suurin mullistus mutta kahden jälkeen on jo tottunut esim jakamaan aikaa lasten kesken yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Isommat kiukuttelee minkä kerkiää ja ovat hävyttömiä. Esikoinen ei sentään hihku enää, että kohta veli kuolee... Kyllä tää tästä tasaantuu, mutta alku ei ole ruusuista.

Meidän lapset jo tosin 4,7 ja 9v. Arki sujuu jo mukavasti ja välillä huomaan jopa saavani olla hetken YKSIN kotona, kun lapset ovat leikeissään ulkona;) Olen viikossa 4-6pv heidän kanssaan keskenään sillä isukki tekee matkatöitä ulkomailla. Olen niin tottunut tähän arjen pyöritykseen yksin. Ehdottomasti teette vielä yhden lapsen jos siltä tuntuu ja luoja suo!

Nuorimmainen muutti elämän täysin, kaikki menee hänen ehdoillaan koska on todella varsinaisen tulinen pakkaus. Vaikeutta lisäsi kova vierastaminen joka vasta nyt alkaa hellittää. Hoitoon ei voi jättää koska huutaa vaikka 7 tuntia putkeen jos on tarvis. Riippuu siis varmasti paljon lapsesta josko menee siinä missä muutkin. Kaksi ensimmäistä meillä oikein ihania ja helppoja verrattuna tähän viimeiseen tulipakkaukseen.

Nyt kun lapsia on neljä, on kokojan hulinaa ja vauhtia ja tappelua. Lapsilla on kaikilla pieni ikäero (n. 1v2kk) Joten sekin jo vaikuttaa. Mutta välillä kyllä haaveilen ajasta kolmen lapsen kanssa, kyllä se vaan oli vielä helppoa. Sillon parjättiin kaikella mitä oli kahden lapsen aikoihinkin. Vasta neljänne lapsen syntymän jälkeen täytyi vaihtaa asunto ja auto.

siis tarkoitin lähinnä sitä että on jo " oppinut" huomioimaan useamman lapsen tarpeet jne

Ekan kanssahan ei tarvitse jakaa aikaa eiköä huomiota muille lapsille.

Ja vaikka meillä nuorimmat ovat kaksoset niin ovat kyllä myös kaksi eri lasta

Meillä kolmas muutti enemmän asioita kuin toinen. Nimenomaan jotenkin työmäärä lisääntyi, joka paikassa käyminen oli hieman hankalampaa ja tokihan ne menotkin lisääntyi. Auton kanssa ei ongelmia, kyllä kolme mahtuu tavalliseen autoon. Useimpiin paikkoihin on 2 aikuista ja 2 lasta, ja se kolmas maksaa sitten lisää jne... Musta kolmas lapsi on kuitenkin aika iso muutos jos ihan rehellinen olen. Mutta jokainenhan sen kokee tavallaan.

mutta yrittäkää vaan se kolmatta lasta jos siltä tuntuu.

Itselleni oli kakkosen syntymä tavallaan suurin mullistus mutta kahden jälkeen on jo tottunut esim jakamaan aikaa lasten kesken yms

Minulla 5v. 3.v ja vauva 5 kk. isommat osaavat jo keskenään leikkiä kun nukutan vauvaa. Alkuun piti vaan opettaa isommat nukkumaan samassa huoneessa. hyvin on mennyt. vauva on tosi rakas isommille ja mustasukkaisuutta ei ole ollut, kun seuraa toisistaan. itseä titenkin välillä väsyttää, kun vähän saa levätä. kahden tytön jälkeen oli kiva saada poika...

Mulla 5- ja 7-vuotiaat. Nyt uuden miehen (sen oikean) kanssa haluaisin yhteisen lapsen, mutta en perheelle kolmatta lasta. Mikä ristiriita... Lapsi olisi ajankohtainen ehkä viiden vuoden sisällä eli ikäeroa tulisi aika paljon. AJattelin, olisiko silloin helpompaa, kuin kolmen ihan pienen kanssa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat