Seuraa 

Eilen lauantaiaamulla herätessä huomasin että olin vuotanut aika paljon verta. Kauhea paniikki tietysti iski ja menin terveyskeskukseen. Siellä otettiin verikokeita, joissa kaikki oli ok ja kuunneltiin sydänääniä, jotka saatiin kuuluville, mutta sykekäyrä oli 100 ja 120 välissä, mikä mielestäni oli aika alhainen, kun saman viikon maanantaina neuvolassa syke oli 154. Mutta syke on kuulemma normaalin rajoissa. Ultralla eivät katsoneet.

Sen jälkeen on tullut vain hyvin niukkaa vuotoa, ja varsinaisesti kipuja ei ole ollut, jonkin verran vatsa kipeä, mutta kenties vain jännityksestäkin. Pelkään kuitenkin edelleen, onko vauva elossa vai ei. Maanantaina käskettiin ottaa yhteyttä neuvolaan ja siellä uudelleen kuunnella sydänääniä. Nyt siis vielä yksi uneton yö edessä ja sitten toivottavasti huomenna pääsen kuulemaan miten on.

Onko muita, joilla olisi ollut samanlaisia vaivoja ja etenkin, että kaikki olisi kuitenkin kääntynyt parhainpäin?

Entä sykkeestä, onko noin alhainen normaalia?

Kommentit (4)

Siellä kuului hyvä syke, 156. Sain vielä lähetteen gyn. poliklinikalle, jossa katsotaan ultralla, sinne sitten vielä myöhemmin tänään. Mutta nyt jo parempi mieli, kun sykkeet oli kohdallaan. Vuotokin on jo käytännössä loppu, viikonlopun on ollut niukkaa kirkkaan punaista suttua, mutta nyt tuntuisi olevan ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En osaa ihan samoilla kokemuksilla vastata, mutta sinne päin kuitenkin.

minulla oli toisessa raskaudessani todella runsasta verenvuotoa, kylläkin vähemmillä viikoilla kuin sinulla nyt. Taisi olla viikot 9-14 kun vuoteli, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Välillä oikein lorisi, toisinaan vaan tiputteli. Syytä vuotoon ei löytynyt aluksi, kunnes todettiin että alussa on ollut 2 sikiötä, joista toinen aloitti vuotamaan pois. Tämä toinen oli siis menehtynyt jo ihan alkuviikoilla.

Nyt minulla on istukka kohdunsuun päällä. Kun tämä selvisi rakenneultrassa viikolla 21 (muistaakseni) minulta kyseltiin kovastikin onko ollut vuotoja, tentattiin että onko ollut MINKÄÄNLAISIA vuotoja, niukkoja, tiputtelua, ruskeaa, kirkasta... Ei ole ollut.

Kuulemma jos istukka on kohdunsuun päällä, on todella harvinaista ETTEI vuoda.

Mieleeni tulikin siis heti kysymys, että tiedätkö istukan paikkaa? Jos se on vähääkään kohdunsuulla, se voi olla syynä vuotoon. Minulla tosin se on täydellisesti levittäytynyt kohdunsuulle, eikä ole vuotanut, ainakaan vielä. Huomisesta ei tiedä.

istukan sijainnista johtuva vuoto ei ole välttämättä vaarallista, mutta tarkistuttamaan täytyy mennä kuitenkin heti jos näkyy pisarakaan verta.

Noihin sykkeisiin en osaa sanoa muutakuin että minulle sanottiin neuvolassa ettäkaikki 120-160 välillä on normaalia. TYuntuu että 100-120 on kuitenkin melkolailla alhaiset. Pääsetkö heti huomenna vaikka neuvolaan kuuntelemaan sykkeet uudelleen? Voihan tietty olla, että vauva on vaikka nukkunut sikeästi viime mittauksen ajan.

Toivon sydämeni pohjasta asti että sinun vauvallasi on kaikki hyvin.

Halauksin,

-mm- rv 27+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat