Sivut

Kommentit (25)

No kylläpä todellakin on syyskuisten pinossa jo hiljaista... no, hyvähän se niin on! Kun vielä täältä joskus itsekin pääsisi tuonne vauvapuolelle:D Mutta pidetään pinoja pystyssä vaikka sitten yksin tai kaksin... vai mitä Manta?!?

On se vain kumma, että mulla kyllä päivisin supistelee melko paljonkin, kun vain pitää itsensä liikkeessä ja sitten öisin aina kaikki supistukset häviää... Hitto! Pitäisi kai valvoa muutama vuorokausi putkeen:D

Parina päivänä on tosiaan aina supistuksen aikana vihlonut tuolta alhaalta ihan tosissaan, ilmeisesti siis vauvan pää painaa supistuksen aikana alaspäin!??! Mutta muuten nuo supistukset kyllä on melko kivuttomia... eli kyllä täällä varmaan vielä jonkin aikaa heilutaan odotuspuolella.

Kivaa odotella taas noita vauvauutisia. Niitä varmaan kohta taas tulee useampiakin. Liekö sitten poikia, kun tosiaan tämä loppukuu on ollut aika poikavoittoinen...

Oman mahan asukkaan sukupuolta en tiedä. Ultrassa kysyin, mutta silloin ei saatu selvää, kun vauvan pylly oli ihan kohdunseinää päin! Harmi... Mutta jotenkin mulla on pieni " kutina" , että meille olisi tulossa toinen poika. Mutta kai se sitten viimeistään parin viikon päästä näkee!

Nyt tämä äippä lähtee esikoisen kanssa ulos touhuamaan!

Supistuksia kaikille! Olisihan se hienoa, jos ja kun kaikki oltaisiin pian tuolla vauvapuolella... :)

ompas täällä hiirenhiljaista..onkohan kaikki keijut synnärillä?

Ne eiliset supparit sitten lopahti totaalisesti nukkumaan mennessä ja viimeyö oli ainut, kun heräsin vaan kerran!! eli tuli nukuttua kunnon yöunetkin vielä pitkään aikaan...sitäpä vähän aavistelinkin, ettei ne tuosta ainakaan voimistu yöllä..

eli omaan napaan ei sit ihmeempii kuulu..

meitin pinot ne vaan pienenee, saas nähdä ketkä täällä vielä ensviikolla kärvistelee, minä ainakin ja oisko sit minjuska ja escadakin? tosi jees...vai mitä?? heh heh, huono vitsi tähän aamuun...

Onkohan tosiaan Miisa, Piias, -F- ja anmari jo saaneet käärönsä? uutisia siis odotellaan joh;) todellakin poikavoittoinen tämä loppukuu!

innolla jään odotteleen omiakin tuntemuksiani tänäpäivänä, jos vaikka yrittäs antaa puhtia suppareihin siivoomalla vielä hiukan lisää..:D

Flunssakin jatkuu vaan sitkeenä, mites on syksynmarjatar? voititko jo tän taudin? hope so..

manta ja onni 39+2 (huomenna alkaakin jännittävä VIIMEINEN SYYSKUUN viikko ja varmasti keiju-uutisia täynnä:D)!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole listautunut mihinkään, mutta syyskeijujen jutut olen lukenut alusta saakka ja ollut hengessä mukana. Ensimmäistä lasta minäkin odottelen, LA oli 15.9. ja vieläkään ei mitään kuulu. Raskaus on sujunut enemmän kuin hyvin, mitään ongelmia ei ole ollut. Mutta nyt rupeaa kyllä tämänkin mamman hermo pettämään ja ymmärrän todella mitä tarkoittaa sanonta ' odottavan aika on pitkä' !! Voi jösses.

Ihmeellistä on se, että en tiedä yhtään miltä supistus tuntuu eikä mistään limatulpasta ole tietoakaan. Joka ilta nukkumaan mennessä sitä toivoo että josko NYT jotain tapahtuis... ja kissan viikset. Yöt tulee nukuttua paremmin kuin koskaan, en näe edes painajaisia synnytyksestä. Pah. (Nyt kun näin sanon niin varmasti saan kuuman kiven päähän...)

Lauantaina jo aattelin että hyvä on: Jos ei kerran vauvaa kiinnosta tulla maailmaan äiskää ja iskää kattomaan, niin pakataan kaikki kamat laatikoihin ja viedään takas varastoon. Myydään vaunut naapuriin ja soitan pomolle että aprillii ja onneks olkoon tulenkin maanantaina töihin.

Ja puhelin työntää tekstaria ja puhelua; " joko joko joko... " Naapurit kyselee kans silmät levällään joka päivä että vieläkös sä olet siinä, jne.

Ei pitäisi valittaa, niin kauan tätä raskautta on toivottu. Mutta nyt vaan tuntuu että hermo loppuu just nyt. On se muuten kumma, eka on 40 viikkoa ihan viilipyttynä ja sit yhtäkkiä tuntuu tältä. Ja kaiken hyvän lisäksi nyt alkaa olemaan jo ihan vauhkona jos vauva ei liiku vähään aikaan. Ja miettii että mitäs jos lapsivesi tosiaan väheneekin jostain syystä olemattomiin.

Kauheeta valitusta, olen pahoillani. Mutta julma tosiasia lienee se, että huoli kuuluu äidin elämään. Huoli alkaa siitä hetkestä kun raskaustesti näyttää plussaa ja päättyy luultavasti vasta sitten kun aivotoiminta lakkaa...

Aattelin muuten vaihtaa kännyyn soittariksi tuon Hectorin Työttömän arkiviisun... ;D (Maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko, torstai ei mittään. Perjantai ei mittään, lauantai ei mittään, sunnuntai ei siitäkään mittään...)

Jaksuja siskot, kyllä tämä tästä!!

pikku-kepponen rv 41+2

Eikä mitään merkkiä synnytyksestä ilmassa...Tänään on kyllä ollu mieliala nollassa!!! Ahistaa!! Tiedän että tämmönen ei mitään auta,mut kun olo on apea niin se on! pitäis keksiä jotain,lähtiä vaik kyläileen,mut toisaalta kun olen vähän toipilas tään flunssan kans ei oikeen kehtaa lähtä tartuttaan ketään.

MANTA79:Siis tunnen olevani jo voiton puolella tään flunssan kans.Yskittää ja niistää ryystää saa,mut muuten jo aika ok.

Mulla on vähän ristiriitanen olo...koko ajan oottaa et supistelis nyt ja alkais syntyä,ja tää ei varmaan synny ennen kun käynnistetään,mut toisaalta et apua synnytys!!!! Siis ihan tyhmä olo!!! :/

Mutta koitetaan jaksaa,päivä kerrallaan!

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

-syksynmarjatar 40+4-

mäkin mietin tota kliseistä lausetta, minkä syksynmarjatar jo kirjoitti, et väki vähenee, pidot paranee :o) vaikka ei siltä ihan tunnukaan, kun kaikilla on jo niin pitkiä nämä odottavien päivät ettei tosikaan...

täällä kuluu panadol hot merkkinen super juoma <3 sais vaan äänensä takaisin, niin sais huutaa salissa ;)) mies oli kyl ihan sitä mieltä,et parempi ois mennä tälleen synnyttään, ni en pystys huutaan sille...enhän mä tietenkään nyt muutenkaan sille huutelis....köhöm...no se ny riippuu sit niin paljon siitä millaisen synnytyskokemuksen sitä eteensä saapi...

IHANAAAAA!!! en oo ainut jolle tulee ensikko ja näin loppukuusta vielä..!!!Orenjin kuulumisia olikin kiva kuulla piiitkästä aikaa, alas nyt vaan sit palstaileen vielä näin loppuaikanakin, jooko jooko?? :D kivaa!! sulla ei sentään enää ole pitkä aika laskettuunaikaan ja se limatulppahan kuullostaa silti lupaavalta! multahan ei moista ole näkynyt....

manta joka on näemmä ihan koukussa tähän pinoon.......39+2

täällä yhä ollaan.

yöllä oli supistuksia muutaman kerran niin voimakkaina, että heräsin, mutta jatkoin melkein kyllästyneenä nukkumista, kun jotenkin vaan olen varma että tämä ei synny ihan heti.

toissayön monituntisesta supistuskipuilusta ei jälkeäkään. aamulla oli muutama kunnon supistus, mutta nyt taas aivan hiljaista. huhhui.

koetan touhuta muuta ja nauttia kauniista ilmasta positiivisella mielellä, ehkä hieman läpinäkyvää positiivisuutta mutta pitää mielen edes jotenkin hyvänä :)

vasta yli viikon päästä alkavat touhuta jos ei meinaa syntyä, joten täytyy vaan otta rauhassa ja olla kiitollinen kun ei ole mitään vaivoja tässä olemisessa. vauvan kannalta olen ajatellut tämän olevan vain etu, ehtii kerätä painoa ja muutenkin lillua huolettomassa maailmassa vielä jonkun aikaa.

reipasta mieltä!

hanna rv 40+5

Toi laulu kyllä passais hyvin munkin ajatukseen tällä hetkellä! :) Tsemppiä vaan sullekin loppu odotukseen! En määkään tiennyt mikä on supistus kun ekaa odotin,ennen kuin käynnistettiin vko:lla 42.En halua masentaa sua,jospa sulla ei niin pitkään menis!!!

Eikait meidän kannata nolostua vaik jatkuvasti täällä ollaankin,hyvät siskot! Täähän on mahtavaa et saadaan käydä täällä oloa helpottamassa,siis terapiaa!

Käytiin tuos vähän ajelulla,niin mukavasti painaa nyt alas,mutta eiköhän taas huomenna jatketa näit turinoita täällä... ;)

Hyviä öitä keijukaiset! Paistaa se päivä meillekin!!!

oon itekin miettinyt tota ihan samaa, et ois pitäny vissiin sillon jo heti alussa liittyy tonne lokakuisiin....mut sillon alkuaikoina sitä oli niin niin into piukassa, et jee, meijän laskettuaika on jo syyskuussa....just juu....29.9...ja minäkin vielä ensisynnyttäjä, että mitä todennäkösemmin sitten vasta lokakuun puolessa välissä......

escadalle kans sanon samaa, et siis samanmoisii tuntemuksii ja vihlontoja on täälläkin...eilen illasta siis vasta oikeen ekaa kertaa kunnon suppareita tuli...

Onks tääl muuten enää ketään muita loppukuun odottajii, joille on tulossa esikko? mä taidan olla siinäki listassa sit ainut...?

manta ja onni 39+2

...oottelen minäkin :)

tässä kohtaa on niin vaikea uskoa että mitään vauvaa edes tulee ikinä, kun supistuksista huolimatta ei vaan ala tapahtua tosissaan, mutta kai se nyt joskus tulee..!

toisaalta tässä vaiheessa voi olla ihan iloinenkin, kun saa vielä melko vapaasti nukkua öisin ja juoda kupin kahvia välillä joutumatta suremaan että tuleeko vauvalle masu kipeäksi ' kahvimaidosta' ... :)

kuitenkin ihan ihana olo ja mieli, vaikka kauhea kärsimättömyys välillä tuleekin. kyllä mekin ne vauvat vielä saadaan!

hanna rv 40+5

ONNEA vauvansa saanneille TIITIÄINEN ja HI5! Ei meitä ole tosiaan enää montaa ensi viikolla, joita jännätä ja toivottavasti ei lokakuulla ketään!

Mulla on ollut tukala viikonloppu, eilen supisteli ihan koko ajan mutta kivuttomasti ja kauhea närästys oli vaivana. Oltiin vanhempieni luona grillaamassa ja saunomassa (ei uskoisi, että syyskuun lopulla istutaan pihalla grilliherkkujen kanssa!) ja suurimman osan päivää vaan nuokuin keinussa/sohvalla. Yöllä sitten kahden S:n voimalla alkoi supistella kivuliaasti n 4.30 ja välitkin oli taas kerran ihan tiheät, 4-5min. Voimaa niistä vielä puuttui, mutta aloin olla varma, että iltapäivään mennessä ollaan synnärillä. No, parin tunnin supistelun jälkeen välit alkoi kasvaa ja kivutkin hellittää, nukuin muutaman tunnin ja heräsin kahdeksalta yhteen ainoaan, mutta tosi kipeään supistukseen... sen jälkeen tullut epäsäännöllisiä suppareita aina silloin tällöin, mutta toivoni olen menettänyt. Ei taida Onni syntyä vielä tänään tai huomenna, itse veikkaan että menee ensi viikon loppuun.

ESCADA temppuja on kokeiltu täälläkin tuloksetta! Nännien hieronta supistusten aikana saattaa auttaa, kun se saa oksitosiini hormonin erityksen nousuun ja se taas lisää supistelua... tiedä sitten tehoaako oikseasti. Yritin myös etsiä akupisteitä, jotka tehostaisi supistuksia (googlella löysin jonkun sivun kautta tietoa) mutta ehken osu ihan oikeaan kohtaan kun ei mitään vaikutusta.

LOPPUKUUN ODOTTAJAT olisikohan meidän alunalkaenkin pitänyt liittyä lokakuun odottajiin, niin ei ahdistaisi ehkä samalla tavalla kun päästäisiinkin " ensimmäisten joukossa" synnyttämään ;) nyt jäädän tänne riukuttamaan kun muut vauvoineen siirtyvät jo vauva-puolelle ja lista hiljenee...

Mayella ja Onni 39+4

Meitä hiljaisia taitaa olla monta, itsekin olen jo viikkokausia vain lueskellut keijujen juttuja. [b]Manta[/b] sai minut heräämään: heips, täällä toinen loppukuulainen ja esikoista odottava! =)

OMA NAPA: Viikolla 36 alkoi minulla menkkajomottelu, joka on jokaöistä. Muutama kipeä supparikin on tullut silloin tällöin, mutta enimmäkseen kovetteluja ja harjoitussuppareita. Toissayönä irtosi kokonainen limatulppa mikä kyllä hetkellisesti sai koko huushollin sekaisin innosta: miehen kanssa eilen siivoiltiin paikkoja kuntoon ja pestiin pyykit, pakattiin viimeiset eväät sairaalakassiin. Nyt sitten: ei mitään. Oireen oiretta. Huomenna on LA. Mieliala on kuitenkin korkealla, aikaa ei enää mene kuin max 3 vkoa. Ässät ovat käytössä, varsinkin saunottu on ahkeraan, mutta jos pieni ei ole tullakseen niin ei sitten. Kun arvon herra on valmis. ;)

Hassua, että alkukuussa tuli paljon tyttöjä ja nyt loppukuusta poikia. Meilläkin siis poika tulossa. TSEMPPIÄ ja kärsivällisyyttä meille kaikille: pian ovat nyytit sylissä!

JA ONNEA KAIKILLE VAAVIN JO SYNNYTTÄNEILLE! Synnytystarinoita on ollut mukava lukea.

Orenji ja pieni rv 39+6

Käydäämpä täällä ilmoittelemassa uudesta tulokkaasta. Keskiviikkona 20.9. (viikot kuukautisten mukaan 39+6 ja ultran mukaan 41) klo 8.05 syntyi 4045g ja 52cm uljas prinssimme. Synnytys meni ihan hyvin, vaikkakaan repeämiltä ei säästytty. Kotiin päästiin perjantaina ja nyt ollaan koko perheen voimin totuteltu elämään nelihenkisenä. 1v10kk isosisko on hienosti paijaillut veikkaa, mutta isille neiti on tosi mustasukkainen. Heti kun poitsu on isin sylissä menee typsyn kulmat kurttuun ja poitsu pitää laittaa muualle ;)

Tsemppiä kaikille, jotka vielä pitelevät tulokastaan masun lämmössä! Täytynee siirtyä tuolle vauvapuolelle.

Hi-5

Ps. Täällä näytti olevan PHKS:ään meneviä keijuja. Tiedoksi, että osastolla oli todella rauhallista...

oon kuullut, että vasta 42 viikon jälkeen ois tääl tampesterissa niinku yliaikanen...mut viimeksi tiedustelin asiaa neuvolan sijaisterkalta, niin hää meinas et esim. mulla kun tulee perjantaina se tasan 40 viikot, niin ei enää neuvolaan tarvis mennä, et sit siirryn jo tuonne äippäpolille ja he sit siellä tsekkaa tilanteen mukaan...mä en kyl enää jaksa, jos sit pitäs olla vielä tän massun kera lokakuun puoleenväliin saakka!!!!elikästä johkin 43 viikoille...voi sanonko mä mikä??!!

tääläkin kateus hiipii puseroon juu ja flunssanki takia on vähän allapäinen olo muutenkin!

ja vaavi vain möyrii masussa eikä tunnu haluavan ulos. :D

Mulla on sama kuin Pikku-Kepposella, mietin jatkuvasti lapsiveden määrää ja onkohan mennyt huomaamatta (tuskin mahdollista kuin pieninä erinä). Limatulppa sai entisestään kiinnittämään huomiota kaikenlaiseen pieneen oireeseen. Onneksi huomenna on neuvola.

Manta kysyi synnytyksestä: Ei pelota, koska ei oikein tiedä vielä mitä on edessä. Synnyttäneet ystävät ovat kyllä kuvailleet kokemuksiaan ja painottaneet sitä, että kovatkin kivut kestää läpi kun ajattelee pienen parasta. Se huolettaakin eniten synnytyksessä, ettei pienelle tule mitään ongelmia. Ei niinkään itse synnytys ja kipu. Ilokaasusta yksi ystävä neuvoi tänään, että koska vaikuttaa viiveellä kannattaa ottaa heti supparikäyrän lähtiessä nousuun vaikkei vielä sattuisikaan. Hyvä neuvo, eipä olisi tullut mieleeni.

Hyvää yötä keijuille ja tsemppiä jos tulee lähtö synnärille!

Orenji ja hikotteleva pieni hetken kuluttua rv 40+0!

Hi-5 ja Tiitiäinen!

Hitto, alkaa tuo kateus kyllä olla aikamoinen... kun nuo muut jo saavat nauttia tuosta elämästä vauvan kanssa... ja itse täällä tämän ison mahan kanssa vielä joutuu palloilemaan :(

Ja kun on jo tullut todettua, niin ei tämä lapsi ainakaan minkään " taikatemppujen" avulla lähde syntymään. Tässä on nyt viikko siivottu tätä taloa, saunottukin vissiin joka toinen päivä ja seksiäkin harrastettu kun joskus on jaksanut... Vai onkos jollakin vielä parempia (tai uusia ainakin) temppuja, mitä voisi yrittää???!

Joopa joo, alkaa näköjään näin loppukuusta olla mieli hieman matalalla yhdellä jos toisellakin. Ulkonakin ihana auringonpaiste, mutta ei paljoa lohduta... nyt vain tekee mieli valittaa! Positiivisesti jos yrittää ajatella, niin rv42 täällä käynnistetään ja eihän siihen ole kuin kaksi viikkoa ja kaksi päivää... Just, kuulostaako positiiviselta jutulta?!!

Taitaa olla verensokerikin jo liian alhaalla, joten ruoka kutsuu...

Kuulumisiin taas!

TIITIÄINEN: sä pääset jo huomenna sitten tositoimiin, joko jännittää? varmasti,varmasti! tsemii sulle paljon koitokseen ja tulehan sitten heti pian kertomaan uutiset meille kateellisille;)) Onnea matkaan! hyvin se sujuupi!

KIRSIKKA taisi eilen sitten lähteä, onnea vaan matkaan ja tulehan pian kans kertomaan keiju-uutisia :)

bdbdbdbdbdbdbdbdbdbd ja sup sup suppareitaaaaaaaaaaaa!!!! :D

-mä taas-

että heille syntyi tänä aamuna kolmas poika klo 5.20 mittoinaan 3150g ja 51cm. Luomuna meni taas, synnytyksen kesto 2h20min. Molemmat voivat hyvin sekä äiti että poika:) Tiitiäinen tulee kirjoittelemaan tarkemmin, kunhan kotiutuvat.

Hiukan kateellisena;) Anemone rv 22+3

ihanaa, kun kerkisin olla ulkoilemassa vähän aikaan, niin heti oli keiju uutisia täällä taas ja pinokin hiukan kasvanut, kun ajattelin et yksinpuhelu taitanee tänään tulla täällä pinossa ;)

syksynmarjatar: mulla ei oo flunssa siis vieläkään hellittänyt ja ääntä ei meinaa siis tulla lainkaan..siitä huolimatta mulla meni hermot jo viikon sisällä olemiseen ja päätin et nyt uskallan kyllä jo pihalle kun on kunnon ilmakin!

Femmamma sitten tuli katraansa kera meijän tohon sisäpihalle leikkimään ja toi vauvansa näytille, niin oli ihana ja söpö pikkuneiti että sniif oikeen. Neiti on kaksviikkoa vanha jo, niin se vauva aikakin vaan sitten rientää!

Juu escadan kans tääl sit viä kirjoitellan lokakuun puolellakin ;) ja joku muukin jo liittyi meihin lokakuussa synnyttäviin:D :D

no nyt meen laittaan pyykit narulle ja sapuskaa lämmittään! oikein ihanaa ja aurinkoista supistus rikasta sunnuntaita kaikille meille kärvisteleville! voima hali!!

manta ja onski

Oli tosi piristävä toi sun viestisi ja heti piti imuttaa toi biisi itselle myös;) tervetuloa mukaan näin loppumetreillä!! :D

täällä tänään ei mitään suppareita(kivuttomii vaan..) ja muutenki olo on ihan sika hyvä, siis sellainen ku ei ois taas raskaana lainkaan..jännää kun näin aina vaihteleepi olo sekä fyysisesti kuin henkisestikin!

Hyvää yötä onnit myötä :D

Manta ja onski 39+3..ihan juuri

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat