Vierailija

Tuli vaan mieleen, kun jotkut meuhkaavat siitä, kuinka lapsen parhaaksi tarvitaan ne kosteussuojapuvut ja muut nykyajan värkättimet, eikä suinkaan tyydyttämään äidin kilpavarusteluviettiä.

Niin että muistatteko te omat lapsuuden talvet ja syksyt ja muut " kurjat kelit" aikana jolloin vain värjöttelitte surullisina takamus märkänä? Ei meinaan ollut kosteussuojapukuja silloin. Tuliko traumoja? Kärsikö henkinen kehitys ja turvallisuudentunne? Jos, niin kuinka paljon?

Minä kun muistan, että olin äidin ompelemassa toppapuvussa varsin onnellinen. Muistan kyllä kastuneenikin silloin tällöin, mutta sitten vaihdettiin kuivat vaatteet päälle ja meno jatkui. Lähinnä muistan lapasten kastuneen aika usein, vaikka niitä oli muutamat päällekkäin.

Eihän siinä mitään, että _haluaa_ ostella lapselle sitä mitä myyntimies sanoo parhaaksi, mutta minusta on hassua väittää, että nuo hienot puvut ja muut ovat _välttämättömiä_ lapsen hyvän olon takaamiseksi. Eivät lapset niin välitä siitä, onko heillä goretexiä vai ei. Tai polvet vähän märkinä. En minä ainakaan muista välittäneeni ja pieni kysely ystäväpiirissä paljasti, ettei heilläkään ole sellaisia lapsuusmuistoja, että huonoista vaatteista kärsittiin, vaikka nykyään joku soittaisi lastensuojeluun jos sellaisissa lapset leikkisivät lätäköissä ja lumessa.

Niin että eihän vain ole mennyt vähän liioitteluksi tuo lasten suojaaminen sään vaikutuksilta? En meinaa, että siinä mitään pahaa olisi, mutta vähemmälläkin pärjää, sitä vaan tarkoitan...

Kommentit (19)

maan onko puku jo kastunut.

Lisäksi esteettisenä ihmisenä olen huomannut, että halvat vaatteet ja puvut ja kengät näyttävätkin halvoilta ja jotenkin " retkuilta" , kun taas kalliimmat ja laadukkaat miellyttävät myös silmää.

kun vertaan reimateciä ja halpaa parinkympin talvipukua, ulkonäöllisesti pisteet menee sille halvemmalle. Reimatecin värit eivät ole koskaan miellyttäneet minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lasten pukemisesta on tullut jotain ihme välineurheilua. Eiköhän sen halvemman puvun päälle voi vetäistä kurahousut jotka nykyään ovat ohutta ja kevyttä materiaalia? Hirveää vouhkaamista.

Etelä-Suomessa, jossa elämme, koko syys-, talvi- ja kevätaika on sitä samaa loskaa, niin kyllä kosteussuojatut ihan järjellisesti ajateltuna on hyvä ostos.

Kouluikäisenä leikin pakkasella nilkat märkinä, ja palellutin nilkkani...se oli kauheaa. Liotin jalkoja lämpimässä vedessä ja itkin. Nilkat olivat pitkään kylmänarat sen jälkeen.

Samoin lapsena ja teininä käytin ihan liian pieniä kenkiä...

Vaikken olekaan traumatisoitunut, niin en silti halua altistaa lapsiani kylmälle ja märälle kun minulla on varaa ostaa kosteussuojavaatteita heille.

Kotiin oli sitten kiva tulla kun kastuneena pääsi lämpimään ja äiti ripusteli vaatteet narulle ja toisinaan laittoi mut vielä lämpimään kylpyyn. En ollut usein edes vilustunut,vastustuskyky taisi vaan kasvaa:)

Itse löysin puvun alesta, toisen huutiksesta ja hintaa ei tullut tosiaan paljon. Olisin varmaan ostanut täydellä hinnallakin. En taas ymmärrä hirveetä vouhkaamista siitä, että minkälainen puku kenelläkin on.

pylly kastui, varpaat palelivat ja tumput olivat aina litimärät. Muistan, että kun sisälle tultiin, iho oli aivan märkä ja punalaikukas jaloista.

Mä en ymmärrä miksi siitäkin tehään niin kamalan suuri numero. Tosiaankin, omille lapsille on aina riittänyt lassien puku. Ei ole päästänyt kosteutta läpi ja on pitänyt lapset aina kuivina ja lämpiminä. Mä en jaksa käsittää miksi tästäkin on tehty sellainen kilpailu homma, että mitä kalliimpi puku, sen enemmän lapsesta välitetään. Itse ostan puvun joka on hyvä ja näyttää hyvältä . Maksoi puku sitten 20 tai 100e

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat