Vierailija

Olen huutonetistä ostellut nyt jonkin aikaa lasten vaatteita. Minkä ihmeen takia ihmiset käy ihan tavallisen pienen lastenvaatteen kirjekuoren viemässä postin tiskille? Jos tietää, että se menee postiluukun reiästä sisään, niin miksei tungeta postilaatikkoon ? Tuommoinen kirje on pääasiassa 1.40 euron postikuluilla menevä. Jos myisin vaatteita, niin mä en ainakaan viitsis postiin mennä pienten lasten kanssa jonottamaan.

Toinen asia on postikulujen määrittäminen. Jos joku muu myy samanlaista vaatetta huutonetissä, niin miksei tajuta kopioda siltä postikuluja omaan ilmoitukseen. En minä ainakaan huuda, jos ei ole postikuluja kerrottu. " Siperia" on opettanut!

Kommentit (5)

ja kun käy päiväsaikaan, ei ole jonojakaan. Yleensä sovin kyllä, että vaate/tavara noudetaan. Se on kaikille paras vaihtoehto, itsekin haluan mieluiten noutaa.

Jos ostaja joutuisi lunastamaan paketin liian vähän postimaksun vuoksi, negatiivista palautetta tulisi varmasti. Ja onhan siinä päivälle edes yksi askare, kun kävelee lasten kanssa postille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käyn mielelläni postissa samalla kun hoidan muitakin asioita. Siinä ne tulee paketit punnittua ja varmasti menevät halvimmalla mahdollisella hinnalla. Mulla on ollut tapana palauttaa ylimääräiset postimaksut. Joskus ostaja on halunnut ne takaisin ja joskus ei.

En jaksa alkaa selaamaan muiden viestejä vaan sen takia, että näkisin mitä postimaksuja muut arvioi. Arvioin itse ja ihan kivasti on kauppansa tehnyt.

Että arviolta vaan postimerkit ja jos ei osu oikeaan, niin sitten vastaanottaja maksaa. Meillä tuo posti on noin 10 metrin päässä, joten ihan mielelläni käyn siellä.

' uusavuton' , josta on kiva työllistää myös postin työntekijöitä, kun niitä posteja lakkautetaan...

Mene ruokakaapillesi tai jääkaapillesi ja ota sieltä avaamaton paketti, jonka päällä lukee 250g. Ota se oikeanpuoleiseen käteesi (vasenkätinen vasempaan, koska se käsi vahvempi) ja vaatekirje siihen toiseen käteesi. Postimerkit sen mukaan, kumpi tuntuu kevyemmältä. Kun tätä vähän harjoittelee, niin aika pian osaa ihan käsituntumalta sanoa, onko 250g yli vai alle. Epäselvissä tapauksissa kannattaa miettiä, että jos sitten laittaisi isommat merkit vaikka omasta pussista siitä hyvästä, ettei tarvitse postin tiskillä jonotella.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat