Vierailija

Mulla on ihan teinistä asti ollut sellaisia selittämättömiä todella kovia vatsa kipuja. Se on sellaista aaltoilevaa, polttavaa, viiltävää, kouristavaa. Ja kun kipukohtaus iskee, niin en pysty mitään muuta tekemään, kuin itkemään. Mikään asento ei ole hyvä. Kunhan olen liikkumatta, niin kipu ei pahene.

Lääkäreltä olen saanut vain kipulääkkeitä, joita sitten napsin, kun kohtaus tulee (n. 5kertaa vuodessa)

Testejä minulle on tehty jos jonkin laisia, mutta vastausta ei ole vielä saatu. Se on kyllä päätetty, että seuraavaksi, kun kohtaus on on niin paha, ettei kipulääkkeet auta, niin minut leikataan ja katsotaan mikä siellä vatsan alueella on. Se pelottaa todella paljon.

Eilen sain taas pitkästä aikaa tuollaisen kohtauksen, ja onneksi pärjäsin lääkkeillä, vaikka ensin siltä näytti, että se on meno nyt. En jaksaisi näitä kipuja enää... Nyttenkin vatsa on todella hellänä eilisestä. En oikein edes uskalla yskiä, kun sattuu vieläkin jonkin verran.

Netistä olen yrittänyt selailla tietoa mahdollisista sairauksista mitä on, mutta mikään ei viittää tähän mitä minulla on. Lääkäritkään eivät todellakaan tiedä mikä on kyseessä.

Ja nyt tosissaan haluan selvittää tämän asian. Onko jollain tietoa edes jonnekkin päin mitä tämä voisi olla? Kuullut vaikka tutun tutun kautta samaisista kivuista, että jollain on? Ihan mitä vain... Olisin todella kiitollinen kaikista tiedoista....

Kommentit (11)

Sulle on varmaankin tehty tähystyksiä ja ultria jo. Sappikivet tulee mieleeni, mutta kaipa nekin on jo tutkittu. Mitä aluetta ne aikovat leikata. Ei kai sentään ihan summissa ja miten ne siten saavat jotain selville.

väärässä asennossa tms. oli syynä opiskelukaverillani. oli tutkittu mahan alueelta kaikki-. hänellä tosin oli vatsa kokoajan kipeä/arka, ei voinut kävellä selkä suorassa. kävi jollain " niksauttajalla" ja sieltä löytyi syy, ja vaivat loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Missä kohti vatsaa kipuilu sitten pääsääntöisesti olisi, jos tällaista vaivaa olisi?

Eipä ole lääkärit minulle tuollaista vaihtoehtoa esittäneet.

ap

Tähystyksia on tehty nyt tähän päivään mennessä 5 ja ultrattu lukuisia kertoja. Sappikivet ovat aina olleet lääkäreiden mielessä, mutta ne tämä ei ole. Aikovat tehdä ihan avoleikkauksen ylävatsaan. Ja sitten päätetään mitä tehdään jos ja kun jotain löytyy.

ainut mitä selville on saatu, niin kohtauksen aikana tulehdus arvot ja valkosolut ovat koholla hieman. Kun kohtaus on laantunut, niin arvot palaavat normaalille tasolle.

ap

Minullakin on kummallisia kipuiluja tuossa oikealla ylhäällä. Eivät oikein sovi sappikiviksi. Ne vaan eivät ole noin pahoja läheskään. Minuakin on ultrattua ja otettu magneettikuva. Sitten on tähystetty maha ja paksusuoli. Kekuhkot on röntgenkuvattu ja tähystetty. Ei mitään ole löyvynyt. Mulla on ollut tämä kohta kolme vuotta.

Ihmettelen vieläkin, että mitenköhän ne auki leikatessa visivat löytää sinulla syyn kipuun, kun eivät kai ne voi kaikkia sisäelimiä esimerkiksi siinä avata. Tosin minun isälleni myös ehdotettiin tuollaista tarkistusleikkausta, kun hän kipuili myös viime vuonna. Ei sitten kumminkaan tehty, kun hän oli hieman peloissaan leikkauksestä ikänsä vuoksi.

Mulle ei ole ehdotettu, mutta voisin harkita, jos ehdotettaisiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat