Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=darkgreen]Joko tämä vaivaisuus alkaa näillä viikoilla??

Alaselkä, tarkemmin ottaen SI-ristinivel muljuu ja paukkuu ja on niin vietävän kipeä. Viime raskaudessa oli sama juttu, mutta vasta myöhemmillä viikoilla. Sillin se oli myös tulehtunut... Nyt viikkoja 11+4 ja olen jo hätää kärsimässä. Tukivyönkin otin jo käyttöön, mut eipä sitäkään voi koko aikaa pitää.

Onko muilla vastaavia ongelmia ja mitä lääkärit on asiasta sanoneet? Minkälaisia tukivöitä olette käyttäneet?

Lainaus:

~Murmutti

[/color]

Kommentit (3)

Ja toinen raskaus myös kysessä. Ekassa raskaudsesa mulla ei ollut ollenkaan tätä vaivaa. Käytän Anitan tukivyötä ja sitä on lääkärit ja fysioterapeutit suositelleet (ei siis juuri anitaa vaan tukivyön käyttöä yleensä).

Käyn joogassa ja se auttaa vähän. Yritän myös liikkua muutenkin säännöllisesti. Joogaopettaja sanoi, että kylkimakuulla , kantapäät yhdessä tehtävä polven nostoliike tekee hyvää si-nivelille. kannattaa käydä kysymässä jumpparilta tarkempia ohjeita. Meillä muuten neuvola järjestää fysterapeutin neuvontatilaisuuden raskaana oleville. Oliskohan teilläkin? joogassa kerrottiin myös että vaiva saattaa olla pahimmillaan keskiraskaudessa, mutta helpottua loppua kohden. Miten sulla oli viimeksi? No, synnytyksen jälkeen voi sitten jumpata selkää paremmin kuntoon jos vaivat jatkuu.

Murmutti:

Lainaus:

[color=darkgreen]Joko tämä vaivaisuus alkaa näillä viikoilla??

Alaselkä, tarkemmin ottaen SI-ristinivel muljuu ja paukkuu ja on niin vietävän kipeä. Viime raskaudessa oli sama juttu, mutta vasta myöhemmillä viikoilla. Sillin se oli myös tulehtunut... Nyt viikkoja 11+4 ja olen jo hätää kärsimässä. Tukivyönkin otin jo käyttöön, mut eipä sitäkään voi koko aikaa pitää.

Onko muilla vastaavia ongelmia ja mitä lääkärit on asiasta sanoneet? Minkälaisia tukivöitä olette käyttäneet?

Lainaus:

~Murmutti

[/color]

Sama vaiva aikaisemmissa kahdessa raskaudessa. Vaiva todella hankaloittaa arkea! Minullakin SI-nivel tulehtui 1. raskaudessa ja voi sitä tuskaa! Minulle helpotusta vaivaan antoi osteopaatti. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Olen muuten hoksannut tehdä raskaustestit juuri tuon SI-nivelen kipeytymisen vuoksi. Se on ollut ensimmäinen raskausoireeni.

Kivutonta raskautta toivoen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomasin että muutkin kärsii samasta ongelmasta kuin minä. Mulla lääkärit on suhtautuneet kipuun hyvin. Esikoista odottaessa kivut alkoi rv 15 paikkeilla ja silloin olin aika ajoin sairaslomallakin. (töissä vanhainkodissa vuodeosastolla) Mukaan tuohon ilmaantui supistukset rv19 jolloin lääkäri kirjoitti koko loppuajaksi saikkua. Nyt odotan toista lasta ja kivut alkoi 2-3vkoa aiemmin. Nyt rv 17 lopuillaan ja supistukset tullu mukaan kuvioihin ja taas siis sairaslomalla.. inhottavaa mutta en halua ottaa mitään riskejä. Selkävaivat helpotti vähän lopussa, mutta kotonakin käytössä oli usein juuri tuo Anitan tukivyö. Kiva tietää etten ole ainoa jolla selkäongelmia.. :)

onnellista odotusta teille kaikille selkävaivaisille ;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat