Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En mä vaan tajua miten joku uskaltaa ottaa tuollaisen riskin. Kypärää ei siis ollut kummallakaan.

Sivut

Kommentit (24)

Lainaus:

Mökillä taas ei - siellä on ikivanha vaihteeton pyörä, jolla kyysäsin viime kesänä meidän 3,5 -vuotiasta lasta uimarannalle ja takaisin lukemattomia kertoja. Sanoin vain, että varoo laittamasta jalkoja pinnojen väliin.Kypäriä ei ollut kummallakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joska kuskasi 4v. tyttöään pyörän tarakalla ilman kypärää ja istuinta. Tyttö ei suinkaan istunut tarakalla vaan SEISOI ja piti äitiään olkapäistä kiinni!! Kyllä kauhistelin ja yhä edelleen mietin miten joku voi toimia noin.

Lainaus:

En mä vaan tajua miten joku uskaltaa ottaa tuollaisen riskin. Kypärää ei siis ollut kummallakaan.

ja pidin toista kättäni tytön ympärillä.

Arvasin että joku tänne älähtää.

maalaisjärkeä, en kyllä millään haluais sitä syyllisyyden tunnetta kokea, kun "silloin tällöin" kuljetin lastani ilman kypärää, ja lapseni olis kallo halki kun sattuiskin omalle kohdalle onnettomuus. Se kun voi napsahtaa kohdalle myös silloin "silloin tällöin" kuljettaessa.

nelihenkinen perhe skodulla ja kaikki ilman kypärää. Poika istui vanhempiensa välissä, ja tyttö n. 3v roikkui sivussa siten että äiti oli kietonut käsivartensa tytön ympärille. :}

ajattelu on aika typerää. Ennen ei myöskään autossa ollut turvavöitä, eikä jääkiekossa käytetty kypärää. Ajat muuttuu, ja ihmiset viisastuu. Toiset näköjään ei.

pyörällään piiitkiä matkoja hoitopaikkaan v. -70. Ja olin tasan neljä. Sanoi vaan, että älä laita jalkoja pinnojen väliin. En laittanut. Ja hengissä olen selvinnyt näin vanhaksi.

Mökillä taas ei - siellä on ikivanha vaihteeton pyörä, jolla kyysäsin viime kesänä meidän 3,5 -vuotiasta lasta uimarannalle ja takaisin lukemattomia kertoja. Sanoin vain, että varoo laittamasta jalkoja pinnojen väliin.Kypäriä ei ollut kummallakaan.

On helppo selitellä itselleen että eihän sitä ennenkään jne, mutta jos oikeasti jotain sattuu, niin silloin kyllä hymy hyytyy.

En ikinä unohda niitä kahta tuntemaani tyttöä, jotka kuolivat pyöräilyonnettomuuksissa paljaan pään iskeydyttyä katuun. Toinen oli kuollessaan 17- ja toinen 16-vuotias.

Kuvitelkaa oma lapsenne heidän asemaansa ja miettikää sitten uudestaan, olisiko sen oman pyöräilevän kullannupun henki sittenkin riittävän kallisarvoinen suojattavaksi mahdollisimman hyvin!

Ei ole kypärää kummallakaan, talutan pyörää hidasta kävelyvauhtia.

Ja siitä auton alle jäämisriskistä - täytyy kai sitten pitää kypärää kun on ihan vain kävelylläkin, vai?

Se kun ei jaksa kävellä aina aamulla n. 100 metriä tarhalle. Kerrostalo aluetta, jossa ei autolla saa ajaa. 5-v on. Hiljaa ajan ja uskallan, koska luotan lapseeni. Se pitää lujaa kiinni ja jalkoja ei pinnojen väliin laita.

Liikenteen seassa ja pitkiä matkoja en kyysäisi.

Tottakai "ennenkin on selvitty" jne, mutta miksi riskeerata lapsen henki, kun kuitenkin on niin pieni teko käyttää kypärää!? Ja samalla opettaa lapselle järkevä tapa pienestä pitäen.

Kuolemaan johtavista pyöräilyonnettomuuksista olisi 50% tapauksissa selvitty hengissä jos olisi käytetty kypärää.

Onhan sitä ennen selvitty ilman turvaistuimiakin, miksi sitten käyttää niitäkään???

Te ette ilmeisesti ole kuulleet kehityksestä...?

T: ap

ps. Ja kyllä, olin 20 vuotta sitten jo syntynyt. Sinä taas taidat olla henkisesti 5 v tasolla.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat