Vierailija

Siis tuo vain on lainausmerkeissä siksi, etten mitenkään halveksi kotiäitiyttä, mutta monilla ei ole mitään ammattia. Entä jos ero tulee, eikö ole aika turvaton olo?

Kommentit (8)

Niin nuorena, ettei ole ehtinyt mitään ammattia opiskella. Sitten on alkanut tulemaan lapsia. Uusi lapsi tehdään aina ennen kuin se edellinen täyttää kolme. Sitten valittavat kun on rahallisesti tiukkaa (ä-rahakin on minimi) ja heidän mielestään kaikkien pitäisi saada samaa palkkaa koulutuksesta riippumatta. Mies on tottakai tavallinen duunari (missä ei kylläkään ole mitään hävettävää, duunarit on tärkeitä), joka ei paljoa tienaa.

Kun lapsia on useampi, niin kynnys lähteä opiskelemaan on suurempi, vaikka ikääkään ei olisi vielä liikaa.

Sitten tiedän sellaisen tapauksen, jossa äidillä jäi opinnot kesken, kun lapsia alkoi tulemaan. Nyt lapsia on kolme. Ovat rakentaneet talon. Mies on tavallinen duunari. Nainen lähtee jatkamaan opintojaan kunhan nuorimmainen täyttää sen 3v. Tätä perhettä ja heidän jaksamistaan ihailen.

ja jäin hoitovapaan aikana yllättäen myös työttömäksi, koska firmalla menee huonosti ja se ulkoistaa.

Eli ei sitä aina tiedä miten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se, ettei ole vakituista työpaikkaa, johon palata hoitovapaan jälkeen, on aika tavallista. Millaisessa porukassa ap itse liikkuu, jos tuntee kotiäitejä, joilla ei ole mitään koulutusta?

By the way, lapsia tuskin kannattaa tehdä, jos täytyy miettiä, mitä sitten, kun tulee ero.. kannattaa sit varmaan jättää ne lapset tekemättä, jos on noin hataralla pohjalla suhde.

Peruskoulu käytynä. Tilillä/sijoitettuna mukavat summat rahaa ja omaisuuttakin on aika paljon. Mies kerää mulle vapaaehtoista eläkettä, koska olen kotiäitinä hoitamassa yhteisiä lapsiamme. Meillä ei ole aviehtoa, joten eron tullessa saisin mukavat erorahat (mies aika varakas, tosin rahamme yhteisiä). Nettona saan kuukaudessa n.6200 euroa (lapsiperheen edut + vuokraamistani asunnoista vuokratulot).

Uskallan olla, koska mulla on rahallisesti turvattu elämä (olen saanut paljon perintöä, mutta myös ahkerasti ollut duunissa peruskoulun jälkeen aina esikoisen syntymään saakka, tehnyt 2-3 työtä usein yhtäaikaa). Pärjäisin loistavasti, niin etten kävisi päivääkään duunissa, vaikka ero tulis ja meillä se avioehto olisikin.

Usein ihmiset käy duunissa sen vuoksi, että tarvivat rahaa elämiseen. Toki monet käy duunissa hyvän duunipaikankin vuoksi.

Mutta mun haave on lapsesta saakka ollut suurperheen kotiäiti. Mihin minä tässä niitä ammetteja ja tutkintoja tarvin. Itseään voi sivistää monella tapaa. Se, että on käynyt koulut, ei tee automaattisesti ihmisestä hyvää ja kouluttamaton huonoa.

Oli kouluttamattomana kolmen lapsen kotiäitinä yli kolmekymppiseksi. Sitten opiskeli diplomi-insinööriksi, sai vakituisen työpaikan ja vielä teki yhden lapsenkin.

Menin heti lukion jälkeen naimisiin, ja pari vuotta kotona oltuani saimme esikoisemme. Tuli vielä toinen lapsi ja mies kyllästyi perhe-elämään ja läksi litomaan. Sitten jouduin menemään kouluun lasten ollessa aika pieniä. Oli tosi vaikeaa kyllä, tarkoitus oli alun perin hankkia suurperhe ja olla yhdessä ikuisesti, mies käyden töissä ja minä kotona.

Suosittelen todella hankkimaan edes jonkin tutkinnon ennen kotiinjäämistä. :(

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat