Seuraa 

Tämä on ehkä vähän tunteita kuumentava asia, mutta poltin esikoista odottaessani jonkin verran. Nyt haluan lopettaa jo vauvakuumeen kourissa, eli JUST NYT.

Olen miettinyt tätä lopettamispäätöstä jo viikkoja ja tänään on se päivä. Jos joku muukin on samantyyppisen päätöksen tekemässä, olisi kiva kuulla tuntemuksia ja kuulumisia.

Poltan askin päivässä ja olen polttanut n. 14-15 vuotta jo. Lakkoillutkin olen aiemminkin, nyt tahto ja yritys on taas kova.

Muita?

viilis

Kommentit (7)

Täälläkin röökilakkoa & vauvakuumetta, ensimmäistä yritetään. Ite oon polttanu n. 10 vuotta ja kesä-heinäkuun vaihteessa, kun päätettiin yrityksen aloittamisesta, oon yrittänyt lakkoilla. Toisaalta onnistunut ihan hyvin, etenkin alussa, kun jäin kesälomalle eikä avokaan selvinpäin polta ja olin kaukana polttavista työkavereista. Ensimmäiseen kuukauteen ei tehnyt ees mieli sortua, vasta ensimmäisten negojen jälkeen oon sortunut juotuani lasillisen pari punaviiniä tai olutta. Yritän kuitenkin pitää tän niin, etten sorru sinä aikana, kun on mahdollisuus olla raskaana, eli ts. sorrun kuukautisten ja oletetun ovulaation välillä lasillisen parissa... Miulla tuo toive omasta vauvasta on toiminu aika hyvänä motivaattorina, toisaalta etenkin alussa joutui sortumaan mässäilyyn silloin, kun on tehny kamalasti mieli tupakkaa (ekan viikon aikana meni yhdestä kahteen pussia salmiakkia päivässä - joka valitettavasti näkyy peilissä ja vaa' assakin). Pari - kolme ensimmäistä päivää on pahimmat, sen jälkeen helpottaa jo!

Kiitos vinkistä (juoksulenkit). Aloitin kävelemällä tänään töihin (n. 7 km). Ajattelin aloittaa kävelyllä ja ehkä myöhemmin juostakin. Pyörällä menen, jos kävely ei innosta. Tää on hyvä siinäkin mielessä, että urheilusta tulee hyvä ja rentoutunut olo. Sitä tässä kaipaakin kyllä.

Tsemppiä sulle, hienosti olet onnistunut. Älä murehdi pieniä repsahduksia, kokonaisuus ratkaisee. (Itse en voi kyllä vetäistä henkostakaan, tiedän sen vanhasta kokemuksesta, ja sitäpaitsi haluan tupakasta kokonaan eroon)

- viilis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En itse tupakoi, mutta halusin vaan toivottaa sinulle tsemppiä ja voimia jatkoon! Hienon päätöksen olet tehnyt! Lähipiiristäni tiedän, kuinka vaikeaa tupakasta voi olla irrottautua, joten toivottavasti saat jonkun tsemppikaverin mukaan lakkoiluun.

Itsellä päätös lopettamisesta tuli samalla, kun päätettiin raskautumisen yrittämisestä. Ja siinä mielessä yhtäkkiä, ettei oltu kuukausiin keskusteltu lapsista, paitsi tänä " kohtalokkaana" :) päivänä.

Onnea siulle päätökseen, pystyt varmasti siihen! Niin ja vielä yks pikku vinkki, jolla pystyy " avittamaan" päätöksessä pysymistä (tai ainakin miulla kerran auttoi paljon): juoksulenkit! Viikon sisällä lopettamisesta huomaa, että sitä jaksaakin juosta hengästymättä ainakin kymmenen kertaa sen, mitä jaksoi ennen lopettamista. Ainakin miuta tuo motivoi aika paljon (koira auttaa paljon viihtymiseen yksin juostessa).

Siitä se alkaa! Mie sain " pienenä" vihjeenä varmaan vuoden - puolentoista ajan äidiltä aina tavatessa enemmän tai vähemmän nikotiinipurkkaa sekä -tabletteja. Muutaman kerran yritin niitä hätääni popsia, mutten pystynyt pitämään niitä suussa paria minuuttia kauempaa (erimakuisia Nicotinelleja). Mut tosiaan salmiakki on auttanut parhaiten alkuun, myöhemmin auttanut myös ihan tavallinen purkka. Ootko suunnitellut jo etukäteen tilanteita, joissa normaalisti poltat? Mie kävin jossain vaiheessa kirjottelemassa stumppi.fi-sivustolla, mut sekin on tässä syksyn mittaan jäänyt...

Tupakkia on tavallaan " ikävä" , pinna on vähän tiukalla ja harmittaa oikeastaan kaikki. Silti kummallisesti olo on iloinen ja päättäväinen. Nikotiinipurkkaa on ollut pakko käyttää vähän.

Jotenkin ajattelin että kuumepuolelta löytyisi meitä useampia, siis vauvasta haaveilevia tupakoitsijoita jotka haluavat lopettaa. Hyvä tietysti että tupakoitsijoita on vähän.

Itsellä on tunne, että nyt tämä voi onnistua - Vauvahaave on hyvä motivaattori :) viilis

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat