Vierailija

Kommentit (15)

Ja kotiäitivuosina olet ehtinyt oppia vaikka mitä elävästä elämästä... Ja nyt pitkän tauon jälkeen olet NIIN motivoitunut taas työelämään.

että olen tunnollinen ja tarkka *plussana*, mutta sitten että haluan itse kontrolloida ja tehdä jutut loppuun asti, enkä oikein osaa luottaa muihin *miinuksena*.

Eli jotenkin näin haet jostain vahvuudestasi sen miinuksenkin.

Älä häpeä kotona oloasi, vaan hae sieltä plussana vaikka se että olet todella innokas palaamaan työelämään ja että olet oppinut oikein hyväksi *koordinaattoriksi' kotona ollessasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esim. jos joku on tarkka ja tunnollinen tyyppi, se on yleensä plussaa. Silti tällainen tyyppi usein huolehtii turhistakin eikä välttämättä osaa esim. delegoida tarpeeksi.

Juu, ylläoleva siis koskea minua itseäni, ja tämän asian olen työhaastattelussa esiin tuonut. Työpaikan sain :-)

esim. jos olet pikkutarkka, pihi ja nuuka, niin sano, että olet tarkka raha-asioissa ja järjestelmällinen.

tai jos olet liian puhelias, sano että tulet kaikenmoisten ihmisten kanssa toimeen.

tai jos sulla ei ole kauheena työkokemusta, sano että et ole ehkä kauhean kokenut, mutta sitäkin innokkaampi oppimaan ja omaksumaan uutta

Jokainen heikkous on jossakin toisessa tilanteessa vahvuus. Tämän voisi tuoda esiin myös haastattelijalle, jonka kyllä pitäisi se tietääkin. Myös ammatin kannalta erittäin tärkeissä vahvuuksissa on huonoja puolia. Työnantajan on tärkeää sijoittaa työntekijä sellaiselle paikalle, jossa on paljon tilanteita, joissa tämän ominaisuudet ovat edukseen, ja vähän tilanteita, joissa niistä tulee heikkouksia.

Vierailija:

Lainaus:

että olen tunnollinen ja tarkka *plussana*, mutta sitten että haluan itse kontrolloida ja tehdä jutut loppuun asti, enkä oikein osaa luottaa muihin *miinuksena*.

Eli jotenkin näin haet jostain vahvuudestasi sen miinuksenkin.

Älä häpeä kotona oloasi, vaan hae sieltä plussana vaikka se että olet todella innokas palaamaan työelämään ja että olet oppinut oikein hyväksi *koordinaattoriksi' kotona ollessasi!

Mikään ei ole niin rasittava työkaveri kuin kontrolloiva minä-teen-kaiken-parhaiten tyyppi. En palkkaisi, ellei olisi ainoa vaihtoehto.

En siis suosittele sanomaan tällä tavalla.

olen jännittäjätyyppi jne.. Heikkouksia siis löytyy.. Todella vaikea myös keksiä itsestä mitään positiivista sanottavaa ja vahvuuksia..

...hän malttaa asettua asiakkaan asemaan. Vähemmän päällekäyväkin asiakas saa häneltä mahtavaa palvelua. PUheliaat myyjät on todella rasittavia, eivät anna asiakkaan tehdä rauhassa valintaa.

Vähäinen kokemus alalla taas tarkottaa, että olet motivoitunut ja nälkäinen saamaan työkokemusta ja oppimaan uutta. Kokeneet tyypit vain pitkästyy sellaisissa tilanteissa, jotka sinusta ovat huippukivoja.

Tuollaisilla kysymyksillä haetaan sitä, että kuinka hyvin on sinut itsensä kanssa ja pyritään saamaan kokonaiskuvaa hakijasta. Jos epätoivoisesti yrittää selittää omaavansa vain hyviä puolia (tai haluaa nähdä kaikki puolensa vain positiivisessa valossa), niin ei sekään kovin hyvää kuvaa anna.

niin yritys saada verhottua heikkoudet jotenkin positiivisiksi puoliksi huomataan kyllä. Tässäkin on ollut sellaisia ehdotuksia että hohhoijaa, alan klassikkoja siis. Olkaa rehellisiä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat