Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko normaalia/tavallista, että imettävä äiti hikoilee runsaasti yöaikaan?Herään usein, lähes joka yö, peitot ja lakanat hiestä märkinä. Normaalisti olen vilukissa. Johtuuko tämä runsas hiukoilu mahdollisesti hormoonitoiminnasta vai onko täss kyse jostain muusta esim. kilpirauhasen ylitoiminnasta.

Kommentit (7)

Yleensä en hikoile juuri ollenkaan. Mutta nyt herän joka yö siihen että on ihan kamala hiki.

En tiedä yhtään mistä johtuu tällainen. yleensä oon itsekkin kamala vilukissa.

Kunnes se selitys ainakin voimistumiseen löytyi: menkat!

Kyllä se hormonitoiminta voi olla siis sekaisin vaan ihan normaalilla tavalla ja siitä syy hikoiluun. Juu, ja suihkussa saa käydä vaikka kolme kertaa päivässä, eikä auta, pahin kun naapurin lapset jo alkoi huomautella että " hyi sä haiset" . ;) Menkat vähän tasoitti onneksi normaalimmaksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän elokuisten pinossakin tätä kyselin..

Ja tuntui tuolla muutkin hikoilevan öisin, että kai on ihan normaalia.

Mulla nyt 4vk ikäikäinen tyttö, ja lähes joka yö on tyynyt ja peitot hiestä märkänä.

Esikoisesta en muista että oisin hikoillu tällä lailla.

Tuo on kyllä tosi inhottavaa, toivotaan ettei kestä kauaa..

Calathea ja Aava 4 vk

Mulla oli sama homma heti synnytyksen jälkeen, aina öisin hikoilin lakanat ihan märiksi. Sitä kesti noin kuukauden ja sitten loppui. Varmaan se jotenkin hormoonitoimintaan liittyy.

Hikoilin ekan kuukaiden synnytyksen jälkeen öisin ja nyt kun vauva on 3kk hikoilen sekä päivällä että yöllä, todella kammottavaa! Suihkussa saa juosta ahkeraan ja silti on koko ajan inhottavan nihkeä olo, ihan kuin olisi tosi painostava ukkosilma jatkuvasti mukamas..

..ja hikoilin silloin ekan kuukauden synnytyksen jälkeen tosi paljon. Sitten se loppui ja nyt taas pari viime viikkoa ollut aivan hirveetä hikoilua, pääasiassa öisin, mutta myös päivisin. Tosi rasittavaa! Tuntuu melkein turhalta käydä edes missään suihkussa, heh..! ;)

Eli meillä tyttö on nyt 8kk:ta en ole imettänyt n.7kk:teen ja edelleen hikoilen öisin ja mulle se ei ole ollenkaan normaalia,olisiko sitten hormoonien kanssa jotain tekemistä :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat