Vierailija

Jos syön aamupalaksi lautasellisen puuroa ja lasin maitoa, ei mene kuin toista tuntia niin suolet huutaa ruokaa ja päätä huimaa.



Jos syön vaikka voileivän ja jugurttipurkin, jaksan hyvin ja pirteänä lounasaikaan.



Onko muilla tällaista? Miksi aina puhutaan siitä, kuinka puuro täyttää vatsaa ja pitää nälkää? Ei vaan minulla pidä.

Sivut

Kommentit (30)

Söin sitten miten ison lautasellisen tahansa!



Leipä pitää nälkää kauemmin eli jopa 3-4 h, puuron jälkeen on nälkä jo 2 h jälkeen...

tulisi syödä jotain muutakin...



Esim. kaurapuuro+mehukeitto ja sen lisäksi:

-Banaani

-Pieni kupillinen herneitä

-Pala ruisleipää

-Karjalanpiirakka



Mitään isoa " lisuketta" ei siis todellakaan kaipaa, mutta jotakin pientä ja nälkä pysyy poissa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos syön puuroa niin pian on jo sellainen heikko olo, mutta jos syön jotain muuta niin jaksan paljon kauemmin.

Minä ainakin tarvitsen aamuisin sokeria(?), että jaksan aloittaa päiväni ilman heikotusta.

Vierailija:

Lainaus:


Se palaa nopsaan ja olet hetken sokerihumalassa.




Puuro sisältää hitaita hiilareita ja verrattain mukavasti myös proteiinia (kaurapuuro). Eroa nopeita hiilareita sisältävään aamupalaan on ravitsemuksellisesti erittäin paljon. Lisäksi aamulla pitääkin syödä hiilareita ja tankata kehon energiavarastot. Puurossa vaan on kokonaisenergiamäärä varsin vähäinen, joten se voi vaikuttaa näläntunteen syntymiseen. Itselläni on aamulla nälkä parin tunnin päästä normaalin aamiaisen jälkeen, söin sitten mitä tahansa.

Harmittaa ja ihmetyttää paljon. Puuron jälkeen tulee todella nopeasti uusi nälkä, vaikka kummoisen lautasellisen laittaisi ja vaikka olisi mansikkahilloa joukossa.

Vierailija:

Lainaus:


Mutta se tekee hyvää suolistolle. Eli syökää lisäksi banaani, teetä, kahvia, tuoremehua jogurtti etc.




ei kai noiden lisäksi enää tartte puuroa?

hiilarit palaa nopeasti, nostaa ensin verensokeria ja laskee sen sitten etät kohina käy -> nälkä iskee.



Elimistö kaipaa aamulla proteiiniä eli siksi jugurtti (maitotuote=proteiiniä) pitää paremmin nälkää. Muita hyviä vaihtoehtoja ovat leipä+juusto/makkara/leikkele eli hiilarien ohella saa myös proteiinejä. Tai munakas, kananmuna+pekoni... joskin näissä sitten rasvanosuus korkea eli ei välttämättä terveellinen.

Vaikka söisin ruokaa niin, etten millään jaksaisi enempää, mutta menen syömään omenan jälkkäriksi, niin samantien on nälkä, Ihan Heti.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat